ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

چگونگی استفاده از کیف پول اتریوم MyEtherWallet به صورت آفلاین

در دنیای ارزهای دیجیتال معاملات، کیف پول ها و هر تکنولوژی مربوط به آن به صورت ۲۴ ساعته و با استفاده از اینترنت است. حال اگر دسترسی به اینترنت به هر دلیلی قطع شود همه افراد فعال در این حوزه دچار مشکل می شوند.کیف پول های زیادی اخیرا در حال آزمایش روش های آفلاین هستند و می توان گفت در حال حاضر برخی از کیف پول ها این دسترسی را امکان پذیر کرده اند که کیف پول مای اتر والت (myetherwallet) اتریوم یکی از آنها است. معمولا از کیف پولهای آفلاین جهت افزایش امنیت سرمایه استفاده می شود.

ویژگی جدیدی که کیف پول MEW عرضه کرده است برنامه Progressive Web App می باشد که شما می توانید از این کیف پول اتریوم به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت استفاده کنید و به راحتی تراکنش آفلاین داشته باشید. در این مقاله قصد داریم روش استفاده آفلاین از کیف پول مای اتر والت را آموزش دهیم، اما پیش از آن شما باید این کیف پول را به صورت آفلاین نصب کنید.

روش نصب آفلاین کیف پول myetherwallet

قدم اول این است که شما کیف پول MEW را داشته باشید و قبلا نصب کرده باشید. آخر همین مقاله لینک نحوه ساخت و استفاده از کیف پول myetherwallet را قرار داده ام، اگر هنوز کیف پول مای اتر والت را ندارید ابتدا آن را نصب کنید.

اما پیش از آنکه تراکنش آفلاین انجام دهید یا از کیف پول ما اتر ولت به صورت آفلاین استفاده کنید، ابتدا باید کیف پول MEW را به صورت آفلاین نصب و اجرا کنید. پیش از هر چیز، باید آخرین نسخه MEW را از این لینک دانلود کنید.

برای دانلود این کیف پول بر روی لینک زیر کلیک کنید.MyEtherWallet-v5.5.2.zipوبسایت MEW توصیه می کند از کامپیوتر آفلاین دیگری برای اینکار استفاده کنید، زیرا کامپیوتر آنلاین شما می تواند آلوده به بدافزار شود و اطلاعات شما به سرقت رود. اگر از کامیپوتر جداگانه ای استفاده می کنید این فایل را در USB ذخیره کنید و در کامیپوتر آفلاین پیست کنید.

اگر تنها از یک کامپیوتر استفاده می کنید توجه داشته باشید که اطلاعات خود را در کامپیوتر ذخیره نکنید و یا از امنیت دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

و نکته آخر اینکه نحوه Extract این فایل بسیار مهم است در غیر این صورت MEW بر روی دستگاه شما اجرا نخواهد شد. در فایل Extract شده شما، باید فایل های زیر موجود باشند تا برنامه به درستی اجرا شود.

حال بر روی index.html کلیک کنید. با کلیک بر روی آن myetherwallet بر روی گوگل کروم شما اجرا خواهد شد. به همین راحتی می توانید کیف پول مای اتر والت را به صورت آفلاین اجرا کنید. توجه داشته باشید برای اجرای آفلاین باید اینترنت شما خاموش باشد. البته نمی توانید میزان اتر یا توکن های بر بستر اتریوم خود را در این نسخه آفلاین مشاهده کنید. اما کوین ها و توکن های شما در جای خود محفوظ هستند. در این نسخه آفلاین برای حفظ مسایل امنیتی مقدار سرمایه نشان داده نمی شود.

نحوه استفاده آفلاین از myetherwallet

حال به سراغ استفاده آفلاین از myetherwallet می رویم.

پس از اینکه مراحل مذکور را انجام دادید، سپس به قسمت پایینی و یا فوتر وبسایت بروید و در آنجا Offline Helper tool بیابید، بر روی آن کلیک کنید. در تصویر زیر با کادر قرمز آن را نشان داده ام.

سپس صفحه Offline Helper tool برای شما باز می شود. در قسمت Generate Information آدرس اتریوم خود که با آن قصد ارسال کوین دارید یا همان آدرس عمومی خود را وارد کنید. سپس بر روی Export JSON File کلیک کنید. توجه داشته باشید که این فایل JSON را حتما ذخیره کنید و یا آن را در فلش نگهداری کنید زیرا به آن برای کیف پول آفلاین نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید هنگامی که از MEW به صورت آفلاین استفاده می کنید کمی عجیب به نظر می رسد که این مسئله هیچ ایرادی ندارد و در همان وبسایت MEW می باشد.

حال که MEW را به صورت آفلاین اجرا کردید در سمت چپ صفحه گزینه هایی نظیر Dashboard، Send و … را مشاهده می کنید. بر روی Send  و سپس Send Offline کلیک کنید.

در این قسمت شما باید فایل JSON را وارد یا import کنید. پس از اینکه فایل را وارد کردید. حال آدرسی که قصد دارید به آن کوین ارسال کنید (آدرس مقصد) و مقدار اتری که می خواهید ارسال کنید را وارد کنید.

پس از اینکه مراحل بالایی را انجام دادید بر روی Generate Transaction کلیک کنید و فایل JSON جدید را دانلود کنید. همچنین می توانید Signed Transaction را کپی کنید. اگر از کامپیوتر آفلاین استفاده می کنید این فایل را در USB ذخیره کنید.

مجددا در وبسایت MEW بر روی Offline Helper کلیک کنید و بر روی Signed Transaction بروید. در اینجا می توانید فایل JSON را وارد کنید و یا Signed Transaction را پیست کنید. بعد از آن بر روی Continue کلیک کنید.

سپس در قسمت transaction details جزییات تراکنش شما ظاهر می شود. اطلاعات را حتما چندین بار بررسی کنید که به درستی وارد شده باشند. بر روی گزینه Send کلیک کنید تا تراکنش آفلاین شما انجام شود.

می توانید در اکسپلور Etherscan بررسی کنید که تراکنش در چه مرحله ای قرار دارد و یا به درستی انجام شده است یا خیر.

کلام آخر

توجه داشته باشید فایل هایی که شما از کیف پول آفلاین در کامپیوتر خود ذخیره می کنید بسیار حساس می باشند و حتما در نگهداری آنها مراقب باشید تا سرمایه خود را از دست ندهید. با خواندن این مقاله شاید احساس کنید مراحل این کار کمی گیج کننده و سخت است، اما رابط کاربری این کیف پول به حدی کاربر پسند است که شما با انجام این مراحل سردرگم نخواهید شد و به راحتی می توانید از آن به صورت آفلاین استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا