ارزهای دیجیتال

Coinbase با تایید بانک مرکزی وارد هلند می شود

[ad_1]

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس مستقر در ایالات متحده به گسترش تهاجمی خود در اروپا ادامه می دهد و آخرین تاییدیه نظارتی از سرزمین لاله ها دریافت می شود.

کوین بیس به طور رسمی روز پنجشنبه اعلام کرد که ثبت نام خود را از بانک مرکزی هلند De Nederlandsche (DNB) دریافت کرده است. تأییدیه نظارتی به کوین‌بیس اجازه می‌دهد تا محصولات رمزنگاری خرده‌فروشی و نهادی خود را در هلند ارائه دهد.

با توجه به سوابق رسمی DNB، Coinbase یکی از صرافی‌های بین‌المللی اصلی است که توسط بانک مرکزی هلند تأیید شده است تا خدمات ارزهای دیجیتال را در کنار شرکت‌های رمزنگاری محلی کوچک‌تر انجام دهد. Coinbase Europe Limited و Coinbase Custody International در ثبت عمومی DNB به عنوان ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری فهرست شده اند.

رگولاتور هلندی بر Coinbase Europe و Coinbase Custody مطابق با قانون مبارزه با پولشویی (AML)، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و ​​قانون تحریم ها نظارت می کند.

کوین بیس در این اطلاعیه گفت: «سرویس‌های رمزنگاری کوین‌بیس تحت نظارت احتیاطی DNB نیستند. ریسک‌های مالی و عملیاتی مربوط به خدمات رمزنگاری نظارت نمی‌شوند، “و هیچ حمایت مالی خاصی از مصرف کننده وجود ندارد.”

این خبر اندکی پس از انتشار دستورالعمل DNB به سیاست غربالگری تحریم تراکنش های رمزنگاری شده در ۱۶ سپتامبر منتشر شد. در سند پرسش و پاسخ، DNB در مورد خطرات مختلف مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله ناشناس ماندن هشدار داد.

ورود کوین بیس به هلند مطابق با برنامه های توسعه تهاجمی این شرکت در اروپا است. صرافی کریپتو در ابتدا قصد خود را برای گسترش دامنه فعالیت خود در اروپا در ماه ژوئن با اشاره به تاثیر کاهش شدید بر بازارهای کریپتو اعلام کرد.

در ماه جولای، Coinbase تأییدیه ارائه دهنده خدمات دارایی رمزنگاری را از تنظیم کننده AML ایتالیا، Organismo Agenti e Mediatori دریافت کرد. این صرافی قصد دارد در کشورهایی مانند اسپانیا و فرانسه ثبت نام کند.

طبق آخرین پست، Coinbase اکنون در تقریبا ۴۰ کشور اروپایی از طریق مراکز اختصاصی در ایرلند، بریتانیا و آلمان به مشتریان خدمات ارائه می دهد. این شرکت گفت: «ثبت‌نام‌های اضافی یا درخواست‌های مجوز در چندین بازار بزرگ، مطابق با مقررات محلی، در حال انجام است.

مربوط: با نزدیک شدن SEC به Tornado Cash، Coinbase در حال مبارزه است

گسترش جهانی کوین بیس در حالی اتفاق می افتد که این شرکت با مشکلات زیادی مواجه است. صرافی کریپتو در دو فصل متوالی در سال ۲۰۲۲ زیان‌های عمده‌ای را متحمل شد و زیان سه ماهه دوم به ۱.۱ میلیارد دلار رسید. این بزرگترین ضرر از زمانی بود که کوین بیس سهام خود را در بورس نزدک در آوریل ۲۰۲۱ فهرست کرد. به منظور کاهش هزینه ها، کوین بیس ۱۸ درصد از کارکنان خود را در ژوئن کاهش داد.

در ماه ژوئیه، مقامات ایالات متحده یک مدیر سابق Coinbase را به اتهام دست داشتن مدیر اجرایی در تجارت رمزنگاری داخلی دستگیر کردند. دو شکایت دیگر در ایالات متحده همچنین ادعا کردند که کوین بیس ادعاهای فریبنده ای در مورد اقدامات تجاری خود دارد.