ارزهای دیجیتال

پذیرش NFT توسط دفاتر پست منجر به رنسانس فیلاتالیستی می شود

[ad_1]

فیلاتلی؟ اگر شما یک هزاره هستید، شانس زیادی وجود دارد که از گوگل استفاده کنید تا متوجه شوید که کلمه ای به جمع آوری و مطالعه تمبرهای پستی اختصاص داده شده است.

نوشته های مشابه

همین جستجو همچنین تصویر یک سرگرمی در حال کاهش را نشان می‌دهد، زیرا نسل‌های جوان به طور فزاینده‌ای درگیر نمایشگرهای خود و جریان مداوم بازدیدهای دوپامینی هستند که توسط TikTok، Instagram، Twitter و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب ارائه می‌شوند.

دو سرویس پستی اروپایی در سال‌های اخیر به دنبال بهره‌برداری از محبوبیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بوده‌اند تا بخش فیلاتالی را دوباره تقویت کنند. کوین تلگراف با PostNL هلند و اداره پست اتریش (PostAG) در نمایشگاه بلاک چین در آمستردام تماس گرفت تا در تلاش مشترک آنها که با موفقیت تمبرهای پستی با NFTها ازدواج کرده است، تحقیق کند.

پاتریشیا لیبرمن، رئیس فیلاتالیستی PostAG و ساشا ون هورن، مدیر محصول PostNL، دو نفر سرزنده هستند که دوستی کاری ایجاد کرده‌اند که به نظر می‌رسد ستون فقرات رنسانس جمع‌آوری تمبر پست مبتنی بر NFT در هر دو کشور باشد.

پاتریشیا لیبرمن، رئیس اداره پست اتریش (PostAG) و مدیر محصول PostNL ساشا ون هورن در غرفه Crypto Stamp در طول نمایشگاه بلاک چین در آمستردام.

PostAG برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ استفاده از تمبرهای پست NFT را با تمبرهای دنیای واقعی که با NFT دوقلوی دیجیتالی که در اصل بر روی بلاک چین اتریوم ضرب شده بود، بررسی کرد. طی دو سال آینده، اداره پست اتریش این پروژه را با عملکرد تراشه ارتباطات میدان نزدیک (NFC) که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، ادامه داد تا عملکرد، قابلیت تأیید و امنیت تمبرهای پست را افزایش دهد.

لیبرمن با تأمل بر کاهش علاقه به فیلاتالی، ایده اولیه و پذیرش سریع آن را حدود سه سال پیش باز کرد:

«در سال ۲۰۱۹، ما ایده داشتن یک تمبر فیزیکی همراه با NFT را ابداع کردیم، این ایده شگفت‌انگیز بود، و ما غرق این همه بازخورد بودیم. و به همین دلیل است که گفتیم، خوب، یک گروه هدف وجود دارد که به این روش جدید جمع‌آوری علاقه دارد.»

تلاش‌های ون هورن برای ادامه نوآوری در تمبر پست PostNL قبلاً استفاده از واقعیت افزوده و هوش مصنوعی روی تمبرها را مورد بررسی قرار داده بود، اما بهره‌برداری‌های NFT PostAG باعث شد تا با همتای اتریشی خود ارتباط برقرار کند. با دانستن اینکه توسعه زمان و منابع قابل توجهی را می طلبد، یک همکاری شکل گرفت:

بنابراین ما در واقع تصمیم گرفتیم با اتریشی ها تماس بگیریم زیرا آنها اولین بودند و ما واقعاً می خواستیم تجربه و دانش آنها را داشته باشیم و از آنها بپرسیم که چگونه این کار را انجام دادید؟

این همکاری با راه اندازی مشترک نسخه جدیدی از Crypto Stamps که به عنوان اولین انتشار مشترک تمبر رمزنگاری برچسب گذاری شده است، به اوج خود رسید. همچنین این اولین نسخه از تمبرهای PostNL NFT است که تمبرهای آن در رنگ های مختلف پرچم هلند و اتریش منتشر شده است. تمبرها همچنین گلهای ملی کشورهای مربوطه را نشان می دهند که در پس زمینه تمبرهای PostNL و PostAG گلهای لاله و ادولایس وجود دارد.

PostAG و PostNL Crypto Stamps در مرکز همایش RAI در آمستردام به نمایش گذاشته شده است.

تمبرهای فیزیکی توسط شرکت اتریشی Varius Card تولید شده است که مدیر عامل آن Michael Dorner در گفتگو با Cointelegraph آخرین ویژگی های امنیتی را باز کرده است. نسخه چهارم Crypto Stamps دارای اشعه UV نامرئی و امنیت پزشکی قانونی است. تراشه‌های NFC همچنین گواهی رمزنگاری از اصالت هر مهر ارائه می‌کنند.

دورنر همچنین از مکالمات اخیر خود با اتریشی‌های نسل قدیمی‌تر که کاربران مشتاق تمبر بودند و از طریق تمبرهای رمزنگاری PostAG با NFT آشنا شده بودند، ابراز خوشحالی کرد. برخی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که با کلکسیون‌های دیجیتالی آشنا نبودند، ناگزیر از نوه‌های خود می‌خواستند که به آنها کمک کنند تا با دوقلوی دیجیتالی تمبرهای دنیای واقعی خود کنار بیایند.

“آنها نوه های خود را صدا زدند و گفتند: “آیا می دانید NFT چیست؟” و نوه می گوید: “بله، چه داری؟” ناگهان برای شام کنار هم نشستند، مهرهای رمزنگاری را چک کردند و بچه ها گفتند: “پدربزرگ، بیا بررسی کنیم چه رنگی داری.”

هر سه نفر بر این باورند که تمبرهای پست جفت شده با NFT منجر به رنسانس فیلاتلی می شود و دورنر این تغییر را به عنوان نسل بعدی کلکسیونرها توصیف می کند:

«دو نسل با دو جنبه کاملاً متفاوت کنار هم می آیند و صحبت می کنند. و شما این انجمن جدید را دارید، شما این “کلکسیونر ۳.۰” را دارید. مانند کلکسیونرهای جوان، همه ما ناگهان دوباره به تمبر علاقه مند شدیم.

این احساسات مثبت با محبوبیت هر پرتاب نیز پشتیبانی می شود، با Dorner و Liebermann تأکید می کنند که تمام مجموعه های قبلی زوج NFT کاملاً فروخته شده است.

دورنر تخمین زد که از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تمبر پست با جفت‌های NFT فروخته شده است که نشان می‌دهد این ابتکار می‌تواند یکی از موفق‌ترین پروژه‌های NFT در جهان باشد. آخرین نسخه Crypto Stamps بر روی بلاک چین Polygon ساخته شده است.