فارکس

WTI به پایین‌ترین حد خود در هشت ماه اخیر، زیر ۸۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد

  • WTI هفتگی بیش از ۷.۵۰ درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود در ۸ ماه اخیر رسید.
  • شاخص‌های PMI جهانی S&P در ماه سپتامبر، نگرانی‌ها از رکود جهانی را افزایش دادند که بر WTI تأثیر گذاشت.
  • تجزیه و تحلیل قیمت WTI: شکست به زیر ۷۸.۰۰ دلار می تواند راه را برای سقوط به ۷۰.۰۰ دلار هموار کند.

شاخص نفت خام ایالات متحده، که به عنوان WTI نیز شناخته می شود، در روز جمعه، در بحبوحه رشد دلار آمریکا، به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد، در حالی که شاخص دلار آمریکا آخرین بار در ماه می ۲۰۰۲ به سطوحی رسید که یک باد مخالف برای کالای دلاری آمریکا بود. بنابراین، WTI پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه ۸۳.۹۰ دلار، با ۷۸.۸۰ دلار معامله می شود که تقریباً ۶ درصد کمتر از قیمت افتتاحیه خود است.

نوشته های مشابه

در طول هفته، WTI در حال حاضر ۸ درصد کاهش یافته است و کاهش خود را به چهارمین هفته متوالی افزایش می دهد. روز چهارشنبه، تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره و تاکید بر لزوم افزایش بیشتر، بر طلای سیاه تاثیر گذاشته است. این موضوع، در کنار جنون سایر بانک‌های مرکزی که نرخ‌ها را افزایش می‌دهند، ترس از رکود در سراسر جهان را افزایش داد. بنابراین تقاضای نفت کاهش خواهد یافت.

منابع به نقل از رویترز گفتند: «بازار نفت خام تحت فشار شدید فروش قرار دارد زیرا دلار آمریکا در میان کاهش بیشتر ریسک‌پذیری، مسیر صعودی قوی خود را حفظ می‌کند.»

در همین حال، احساسات ترش تغییر کرد و ارزش پول را تقویت کرد. سهام ایالات متحده بین ۲.۱۳٪ تا ۳.۴۴٪ کاهش می یابد و ضرر هفتگی خود را افزایش می دهد. برعکس، شاخص دلار آمریکا، معیاری برای ارزش دلار در مقابل سبدی از همتایان، با افزایش ۱.۳۹ درصدی به ۱۱۲.۸۰۸ رسیده است که بالاترین سطح در دو دهه گذشته است.

بخشی از PMI های S&P Global که در طول روز فاش شد، به ترس های رکود اضافه شد. PMI انگلیس و منطقه یورو کمتر از حد تخمین ها بودند و آماده ضربه زدن به رکود بودند و بیشتر شاخص ها در قلمرو انقباضی قرار داشتند. در مقابل، PMIهای ایالات متحده مختلط بودند، هر چند که این سه جزء بهبود یافتند، و این امید را حفظ کرد که اقتصاد ایالات متحده بتواند از رکود فرار کند.

علاوه بر این، طبق گزارش یک مقام آمریکایی، توافق هسته ای ایران با اصرار تهران بر بسته شدن تحقیقات ناظر هسته ای سازمان ملل متحد متوقف شده است.

تجزیه و تحلیل قیمت WTI: چشم انداز فنی

نمودار روزانه WTI کاهش قیمت نفت را به زیر خط روند پایین یک گوه در حال سقوط نشان می دهد که معمولاً یک سیگنال صعودی است. بنابراین، نفت خام ایالات متحده ممکن است به سمت آزمایش مجدد قیمت اول ژانویه و همچنین YTD با ۶۵.۹۴ دلار حرکت کند. اگرچه، شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی ۳۳.۲۵ قرار دارد، اما نه در شرایط فروش بیش از حد. بنابراین، شکست به زیر ۷۵ دلار می‌تواند راه را برای رسیدن به ۷۰ دلار در هر بشکه و در مسیر رسیدن به ۶۵.۹۴ دلار هموار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا