ارزهای دیجیتال

چارچوب کریپتو کم خون بایدن چیز جدیدی به ما ارائه نکرد

[ad_1]

چارچوب مقررات گذاری ارزهای دیجیتال که مدت ها در انتظار آن بودیم که توسط وزارت خزانه داری جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در این ماه منتشر شد، تلاش کرد طرحی را برای مدیریت صنعت در حال رشد کریپتو ترسیم کند. متأسفانه، ارزیابی دپارتمان نتوانست محتوایی بیش از یک بیانیه مأموریت صرف را در برگیرد.

در حالی که به نظر می رسد دولت بایدن در حال اتخاذ “رویکرد کل دولت” برای نظارت بر بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) و تأثیرات موج دار آن بر اقتصاد سنتی است، آنها عمدتاً بر دفاع در برابر رویدادهای منفی – مانند جرایم مالی – متمرکز شده اند. ناتوانی در تسهیل رویدادهای مثبت، مانند فرصت‌های ثروت‌سازی که کریپتو به آمریکایی‌هایی که از سیستم بانکداری بزرگ سنتی حذف شده‌اند، ارائه می‌کند.

چارچوب جدید پیروی از فرمان اجرایی بایدن در ماه مارس با عنوان «تضمین توسعه مسئولانه دارایی دیجیتال» بود. تمرکز مقامات عمدتاً بر پیگرد قانونی پولشویی ها و نقشه کشان پونزی در سراسر حوزه های قضایی بود. شاید تعجب آور نباشد، زیرا با توجه به اینکه دومینوهای کریپتو در ماه های تابستان افت کردند توسعه یافت. اینها شامل فروپاشی آزمایشگاه Terraform بود که منجر به صدور حکم بازداشت اینترپل برای مؤسس آن، دو کوون شد. ورشکستگی شبکه سلسیوس؛ و سقوط قیمت ارزهای دیجیتال.

با این وجود، این رویدادها هدف سالمی را برای بیرون انداختن بازیگران بدی که برای مقاصد مجرمانه یا خودخواهانه در رمزارز بودند، انجام داد. مجموعه ای مؤثر از قوانین مرتبط با کریپتو که از فعالیت های غیرقانونی جلوگیری می کند و تراکنش های مالی همتا به همتا را ترویج می کند، برای وجهه عمومی کریپتو معجزه می کند. چارچوب بایدن، که بیشتر واکنشی است تا فعالانه، به آن دست نمی یابد.

مربوط: بایدن ۸۷۰۰۰ کارمند جدید IRS را استخدام می کند – و آنها به دنبال شما می آیند

ما به عنوان یک ملت، این روزها روی چیزهای زیادی با هم توافق نداریم. ما بیشتر می خواهیم که ایالات متحده به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی جهانی باقی بماند، اما در مورد نحوه انجام این کار با هم تفاوت داریم. استیبل کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتال قدرت ارزهای فدرال را از بین می‌برند و به افراد اجازه می‌دهند که به طور مستقل ثروت جمع کنند، دقیقاً به همین دلیل است که دولت فدرال آنها را دوست ندارد.

ادبیات چارچوب بایدن نشان می‌دهد که ارز دیجیتال کلیدی برای تضمین آینده آمریکا به عنوان یک رهبر اقتصادی است. اما اگر قدرت بر کریپتو را به همان مقاماتی که بر امور مالی سنتی قدرت دارند اعطا کند، وضعیت موجود تغییر نخواهد کرد. به جای ایجاد «دوقلوی دیجیتالی» دلار آمریکا، دولت بهتر است راهی برای همزیستی با ارزهای جایگزین بیابد.

زمان آن رسیده است که از اجرای مقررات موجود فراتر برویم و برنامه‌های جدیدی را ایجاد کنیم که فناوری بلاک چین را در مناطقی که بیشتر به اختلال نیاز دارند، مانند مراقبت‌های بهداشتی و کسب‌وکارهای بزرگ، ادغام می‌کنند، حتی اگر نتوانیم در مورد نحوه پرداختن به ارزها به توافق برسیم.

به عنوان مثال، نگهداری سوابق پزشکی در یک بلاک چین – مانند سیستم بسیار پیشرفته سلامت الکترونیک استونی که قبلاً انجام می دهد – داده های سلامتی هر فرد را از بدو تولد تا مرگ آسان و ایمن می کند و هر پزشک یا داروساز در طول مسیر به تاریخچه دقیق دسترسی پیدا می کند تا بهترین نتیجه را بدست آورد. تصمیم گیری جمع‌آوری داده‌های پزشکی ناشناس و خراب منجر به تحقیقات بهتر، درمان‌های بهتر و مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.

مربوط: ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای استبداد در حال افزایش است

به طور مشابه، قرار دادن سوابق اموال و کسب و کار در یک بلاک چین منجر به مسئولیت پذیری بیشتر برای شرکت های بزرگ و غیرشفاف می شود که ادعاهای جسورانه ای در مورد خیریه و پایداری دارند. چنین شفافیتی به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد اینکه از چه کسی خرید می‌کنند – و با بانکداری کنند.

دولت فدرال همچنین باید فناوری بلاک چین را با سرمایه گذاری در پروژه های بلاک چین در مقیاس بزرگ و تشویق به شرکت هایی که از آن برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده می کنند، پرورش دهد.

در ادامه، امیدواریم دولت فدرال و ایالتی برای نوشتن قوانین واقعی صنعت کریپتو، نه تنها برای کاهش آسیب، بلکه برای تقویت پتانسیل آن، همکاری کنند. ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال این ظرفیت را دارند که فرصت‌های ثروت‌سازی را برای بخش‌های عظیمی از آمریکایی‌های بدون بانک به ارمغان بیاورند، انحصارات را از بین ببرند، و جالوت‌های ثروتمند را در قبال معاملات تجاری‌شان پاسخگو نگه دارند تا جایی که قبلاً سابقه نداشته است. چارچوب بایدن شروعی سرد است، اما ما راه درازی در پیش داریم.

گای گوتسلاک رئیس و بنیانگذار پلتفرم CryptoIRA My Digital Money (MDM) است. او دارای مدرک علوم و مهندسی کامپیوتر از UCLA و MBA از دانشگاه نورث وسترن است.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا