اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

خرابی FTX FINRA را به کاوش در کام‌های کریپتو تحریک می‌کند

این بررسی در پی شکست FTX انجام می‌شود، یک صرافی رمزنگاری که مشخص شد صرفاً با دروغ گفتن در مورد فعالیت‌های مشتریان، دارایی‌های مشتریان را نادرست مدیریت می‌کند.
سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA)، سازمان خودتنظیمی آمریکایی، بررسی ارتباطات خرده فروشی این شرکت در مورد محصولات و خدمات رمزنگاری ارائه شده توسط آنها را آغاز کرده است.

این نهاد نظارتی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که در حال راه‌اندازی یک آزمون هدفمند برای شرکت‌ها در مورد نحوه مدیریت ارتباطات خرده‌فروشی بین اول جولای تا پایان سپتامبر است. تصمیم برای بررسی ارتباطات خرده‌فروشی مرتبط با کریپتو در پی فروپاشی صرافی رمزارز FTX اتخاذ شد.

طبق FINRA، هر پیام کتبی (از جمله الکترونیکی) که در هر دوره ۳۰ روزه برای بیش از ۲۵ سرمایه گذار خرد صادر یا در دسترس قرار می گیرد، “ارتباطات خرده فروشی” نامیده می شود. همچنین علاوه بر نوشتن ارتباطات، برای ویدیو، رسانه های اجتماعی، برنامه های موبایل و وب سایت ها نیز اعمال می شود.

FINRA در اطلاعیه امتحانی خود از شرکت‌ها خواسته است که اطلاعات بیشتری را برای هر ارتباط جداگانه ارائه دهند، مانند تاریخ اولین انتشار عمومی، اینکه آیا در بخش مقررات تبلیغاتی FINRA ثبت شده است یا خیر، آیا یک مدیر اصلی در شرکت ارتباطات را تأیید کرده است یا خیر، و شناسایی دارایی های رمزنگاری یا خدمات ذکر شده در ارتباطات.

علاوه بر قوانین یا مواد مربوط به انطباق، FINRA از شرکت‌ها درخواست کرده است که رویه‌های نظارتی کتبی را برای «بررسی، تأیید، نگهداری سوابق و انتشار» ارتباطات ارائه کنند. همچنین اطلاعاتی در مورد هر گونه قراردادی که با شرکت های وابسته در زمینه تولید یا توزیع پیام ها بسته شده است، و همچنین اطلاعاتی که ممکن است این افراد وابسته در مورد مخاطبان هدف داشته باشند، درخواست کرد.

این تحقیقات در ۱۴ نوامبر با هدف بررسی اینکه آیا هر یک از محصولات یا خدمات رمزنگاری خرده فروشی به اشتباه تبلیغ شده اند یا خیر، آغاز شد. در اوج رشد کریپتو، تبلیغات کریپتو به طعم بسیاری از برندها و افراد مشهور تبدیل شد. تبلیغات Crypto بر Super Bowl 2022 نیز حکمرانی کرد و FTX یکی از تبلیغاتی بود که در آن زمان بیشتر مورد بحث قرار گرفت.

سیل تبلیغات به نگرانی بزرگی برای قانون‌گذاران تبدیل شد، زیرا اکثر این آگهی‌ها از استانداردهای تبلیغاتی پیروی نمی‌کردند و اغلب خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری را پنهان می‌کردند و در عین حال بازده بالا را تحسین می‌کردند.

بسیاری از افراد مشهور مانند تام برادی، لری دیوید و استف کوری که سفیران برند برای تبادل ارزهای دیجیتال FTX بودند، با یک دادخواست دسته جمعی روبرو هستند. در این دادخواست ادعا شده بود که افراد مشهور طرح کلاهبرداری FTX را تبلیغ کردند که برای سوء استفاده از سرمایه گذاران غیرمجاز از سراسر کشور طراحی شده بود.

در آغاز سال، مقامات بریتانیا، سنگاپور و اسپانیا الزامات مربوط به پیام‌رسانی بازاریابی شرکت‌های رمزنگاری و شیوه‌های جذب مشتری را تشدید کردند. بسیاری از کشورها و برندهای جهانی نیز در بحبوحه آشفتگی بازار، محدودیت هایی را بر تبلیغات کریپتو اعمال کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا