اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

پلیس سنگاپور به سرمایه گذاران در مورد کلاهبرداری های فیشینگ FTX هشدار می دهد

FTX حدود ۸ میلیارد دلار در ترازنامه خود حفره دارد. سرمایه گذارانی که از پس گرفتن پول خود ناامید هستند، هدف کلاهبرداری های فیشینگ قرار می گیرند.
نیروی پلیس سنگاپور به سرمایه گذاران هشدار داده است که از وب سایت های جعلی که ادعا می کنند می توانند به آنها کمک کنند وجوه خود را از صرافی ارزهای دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است، خسته کنند.

خبرگزاری محلی Channel News Asia گزارش داد که در ۱۹ نوامبر، پلیس هشداری درباره وب سایتی صادر کرد که ادعا می کرد توسط وزارت دادگستری ایالات متحده میزبانی می شود که از کاربران FTX می خواهد تا با اعتبار حساب خود وارد شوند. این وب‌سایت که شناسایی نشده است، سرمایه‌گذاران محلی را هدف قرار می‌دهد که تحت تأثیر سقوط FTX قرار گرفته‌اند و ادعا می‌کنند که مشتریان «پس از پرداخت هزینه‌های قانونی می‌توانند وجوه خود را برداشت کنند».

پلیس گفت که این وب سایت یک کلاهبرداری فیشینگ است که برای فریب دادن کاربران ناآگاه به ارائه اطلاعات خصوصی آنها طراحی شده است.

مقامات محلی همچنین نسبت به مقالات آنلاین جعلی که برنامه‌های تجارت خودکار ارزهای دیجیتال را در کشور تبلیغ می‌کنند، هشدار داده‌اند، که به نظر می‌رسد اخیراً افزایش یافته است. در این مقالات اغلب سیاستمداران برجسته سنگاپور، مانند تان چوان جین، رئیس مجلس حضور دارند.

اگرچه این اولین بار نیست که پلیس سنگاپور در مورد کلاهبرداری های رمزنگاری هشدارهای عمومی صادر می کند، تحولات اخیر در صنعت سرمایه گذاران را در برابر حملات آسیب پذیرتر کرده است. تخمین زده می شود که ۱ میلیون سرمایه گذار و طلبکار تحت تأثیر ورشکستگی FTX قرار گرفته اند. آنها در مجموع با ضررهای میلیاردی روبرو هستند.

علیرغم اینکه سنگاپور خود را به عنوان قطبی برای ارزهای دیجیتال و نوآوری وب ۳ معرفی می کند، قوانین سختگیرانه تری را در مورد تجارت خرده فروشی و کیف پول های خود میزبان دنبال کرده است. ایالت-شهر بارها به سرمایه گذاران هشدار داده است که دارایی های دیجیتال به شدت سوداگرانه هستند و حتی تبلیغات کریپتو در رسانه های اجتماعی را ممنوع کرده است.

با این وجود، چندین شرکت رمزنگاری برای صدور مجوز در ایالت-شهر درخواست داده‌اند، با ناشران استیبل کوین Circle Internet Financial و Paxos اخیراً تأییدیه‌های مرجع پولی سنگاپور را دریافت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا