اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

ماینر بیت کوین Core Scientific وام ورشکستگی ۳۷.۴ میلیون دلاری دریافت می کند

این وام به Core Scientific اجازه می دهد تا عملیات استخراج و میزبانی خود را در حین بازسازی ادامه دهد.

یک دادگاه ورشکستگی ایالات متحده مجوز موقت استخراج بیت کوین Core Scientific را برای دسترسی به وام ۳۷.۵ میلیون دلاری از طلبکاران فعلی برای تامین مالی آن در میان مشکلات نقدینگی اعطا کرده است.

Core Scientific یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال در ایالات متحده است، اما در ۲۱ دسامبر به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی، کاهش درآمد و کاهش قیمت BTC در سال ۲۰۲۲، اعلام ورشکستگی در فصل ۱۱ کرد.

در یک بیانیه عمومی که در همان روز منتشر شد، Core Scientific اشاره کرد که قصد دارد “به سرعت در فرآیند بازسازی حرکت کند” و عملیات استخراج و میزبانی خود را حفظ کند.

این وام از سوی گروهی از طلبکاران دریافت می‌شود که بیش از ۵۰ درصد از اسکناس‌های تبدیل‌پذیر Core Scientific را در اختیار دارند و بر اساس پرونده‌های دادگاه، موافقت کردند وام‌های تعهدی تسهیلات بدهکار (DIP) را تا سقف ۷۵ میلیون دلار ارائه کنند.

درخواست این شرکت در ۲۲ دسامبر تأیید شد و پرونده های دادگاه نشان می دهد که وام DIP دارای نرخ بهره سالانه ۱۰ درصد خواهد بود.

رویترز در ۲۳ دسامبر به نقل از وکیل شرکت گزارش داد که Core Scientific قادر خواهد بود فوراً به ۳۷.۵ میلیون دلار دسترسی داشته باشد تا چراغ ها را روشن نگه دارد، در حالی که قصد دارد برای دسترسی به ۳۷.۵ میلیون دلار باقی مانده در ژانویه درخواست دهد.

با این حال، در بودجه اولیه DIP، Core Scientific تا ۲۱ ژانویه ۱۲.۵ میلیون دلار درخواست خواهد کرد.

گزارش رویترز همچنین نشان می دهد که طلبکاران چالش های بازار نزولی را درک می کنند و به دنبال بازی طولانی مدت با Core Scientific هستند.

کریس هنسن، نماینده طلبکاران، به این خبرگزاری گفت که سهامداران موجود علیرغم مشکلات اخیر، به آینده شرکت “ایمان دارند”.

در گزارش مالی سه ماهه سوم، Core Scientific گزارش داد که تا ۳۰ سپتامبر دارایی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار و بدهی به ارزش ۱.۳۳ میلیارد دلار دارد که نشان دهنده ترازنامه فشرده در میان بازار صعودی است.

شایان ذکر است، این شرکت در سه ماهه سوم زیان ۴۳۴.۸ میلیون دلاری را گزارش کرده است که مجموع زیان‌ها تا کنون به ۱.۷۱ میلیارد دلار رسیده است. به این ترتیب، این شرکت در اواخر نوامبر نشان داد که به احتمال زیاد بدون تزریق نقدینگی تازه به سمت ورشکستگی می رود.

طبق گزارش ها، این شرکت تقریباً ۱۲۰۰۰ بیت کوین در سال جاری استخراج کرده است که پیشرفت قابل توجهی نسبت به ۵۷۶۹ بیت کوین استخراج شده در سال ۲۰۲۱ است، اما البته نتوانسته Core Scientific را از مشکلات مالی خود نجات دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا