اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار، عبارت «جعلی» را محکوم می‌کند: «قانون‌گذاری از طریق اجرا»

جان رید استارک، وکیل و مقام سابق SEC در دفاع از تلاش‌های اجرایی SEC در فضای کریپتوها ظاهر شد.

یکی از مقامات سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از “لابی‌گران ارزهای دیجیتال” به دلیل برچسب زدن اقدامات اجرایی SEC به عنوان “قانون‌گذاری توسط اجرا” انتقاد کرد و این اصطلاح را “عبارات جعلی بزرگ رمزارزها” نامید.

جان رید استارک، رئیس سابق دفتر اجرای اینترنت SEC و شکاک ارزهای دیجیتال، در پستی در ۲۲ ژانویه اظهار داشت که این استدلال “بسیار نادرست” است زیرا دقیقاً نحوه عملکرد مقررات اوراق بهادار بود.

او استدلال کرد: «دعوای قضایی و اجرای SEC در واقع نحوه عملکرد مقررات اوراق بهادار است. “انعطاف پذیری تسلیحات قانونی SEC یک ویژگی بارز SEC است که اجرای SEC را قادر می سازد تقلب را کنترل کند.»

در واقع، گروه کر تکراری RBE [تنظیم از طریق اجرا] نه تنها یک تلاش نادرست و منحرف کننده است که برای استفاده از آداب و رسوم آزادیخواهانه و ضد نظارتی دلسوز طراحی شده است – بلکه کاملاً مزخرف است.

به گفته استارک، زمانی که دفتر اجرای اینترنت SEC در سال ۱۹۹۸ ایجاد شد، منتقدانی وجود داشتند که می گفتند مقررات SEC بیش از حد مبهم است و مقررات توسط اجرای قوانین رشد اینترنت را متوقف می کند.

او استدلال کرد: «در آینده، با تکیه بر انعطاف‌پذیری مقررات اوراق بهادار برای نظارت بر اینترنت، موارد فاحش‌تر تقلب اولیه اوراق بهادار آنلاین از بین رفت.»

او گفت: «علاوه بر این، تلاش‌های آنلاین شدید اجرای SEC همچنین راه را برای شکوفایی نوآوری‌های فنی قانونی هموار کرد و بازارها را کارآمدتر و شفاف‌تر کرد و در نتیجه به سرمایه‌گذاران فرصت‌های بیشتری برای موفقیت داد.»

در چند سال گذشته، SEC بیش از چند پرونده پرمخاطب علیه شرکت‌های رمزنگاری مانند Ripple و LBRY راه‌اندازی کرده است، که برخی از منتقدان را بر آن داشت تا استدلال کنند که SEC از اقدامات اجرایی برای توسعه قانون مورد به مورد استفاده کرده است.

مقررات از طریق اجرا اثر وحشتناکی دارد، و لفاظی اهمیت دارد – ما قبلاً شاهد بوده ایم که تعداد زیادی از استعدادهای رمزنگاری، صادرکنندگان دارایی و استارت آپ ها به خارج از کشور رفته اند.

— برایان آرمسترانگ (@brian_armstrong) 20 سپتامبر ۲۰۲۲

استوارت آلدرو، مشاور عمومی Ripple نیز در پستی در ۲۸ نوامبر این رویکرد را زیر سوال برد و به فروپاشی FTX و سرایت مرتبط با آن اشاره کرد که مدعی شد BlockFi به عنوان مدرکی برای کار نکردن آن است.

یکی دیگر از داستان های موفقیت آمیز “مقررات توسط اجرای” SEC.

ماه‌ها پس از قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری BlockFi/SEC BlockFi در b/cy. وام ۲۷۵ میلیون دلاری به FTX از BlockFi. مبالغ ناشناخته بدهکار به BlockFi از FTX. هیچ چیز هرگز ثبت نشده است. جریمه پرداخت شده؟ با پول کی؟ مصرف کنندگان نابود شدند.

— استوارت آلدروتی (@s_alderoty) 28 نوامبر ۲۰۲۲

با این حال، به نظر استارک، SEC با اقدامات خود از قانون پیروی می کند – و او پیروزی های قانونی را در جایی که دادگاه ها به نفع آن تشخیص داده اند ذکر کرد.

در واقع، دادگاه‌ها مجموعه گسترده‌ای از پرونده‌های SEC را که شامل پیشنهادات مربوط به رمزنگاری است، تأیید کرده‌اند. در ۱۲۷ اقدام اجرایی مرتبط با رمزنگاری که قبلاً توسط SEC ثبت شده است، SEC حتی یک مورد را از دست نداده است.

“رویکرد SEC به ندرت به طور نادرست گسترده است، و همچنین شامل تلاش های سرکش برای اجرای SEC نیز نمی شود.”

او افزود: «در عوض، SEC معمولاً یک کاربرد منطقی و عقل سلیم از الزامات اساسی قوانین اوراق بهادار فدرال را برای شرایط و فناوری‌های جدید و در حال تحول بازار اتخاذ می‌کند.»

تیموتی کرادل، کارمند سابق سلسیوس و مدیر فعلی امور نظارتی در گروه هوشمند بلاک چین، به پست استارک پاسخ داد و این سوال را مطرح کرد که آیا قوانین شفاف در نهایت سیاست بهتری نسبت به مقررات اجرایی خواهند بود یا خیر.

او گفت: “من با این استدلال موافقم، با این حال، آیا خیلی زیاد است که بخواهیم SEC و CFTC رهنمودهای مشابهی را که FinCEN در سال ۲۰۱۹ انجام داد صادر کنند؟”

اگر کریپتوهای بزرگ می‌گویند به قوانین شفاف جاده‌ای نیاز دارند، آیا منطقی نیست که رگولاتورها در یک ارتباط رسمی، مانند راهنمایی، شفاف‌سازی کنند که قوانین آنها در مورد ارزهای دیجیتال اعمال می‌شود؟ گهواره اضافه شد.

کریس هیز، عضو سابق هیئت مشاوران ائتلاف بلاک چین PA [پنسیلوانیا] نیز اظهار داشت که “یک رویکرد نظارتی معقول این است که SEC درخواستی برای اظهار نظر در مورد اینکه چگونه دارایی‌های دیجیتالی ممکن است نتوانند با ثبت نام مطابقت داشته باشند، ارائه کند. تعهدات به دلیل ماهیت دیجیتالی آنها در بلاک چین است.”

«این اطلاعات را بگیرید و سپس با در نظر گرفتن تفاوت‌های تکنولوژیکی که بر نگهداری، فروش ثانویه و زمان/ساختار تسویه حساب در مقایسه با اوراق بهادار سنتی تأثیر می‌گذارد، قاعده‌ای در مورد اینکه چگونه این توکن‌ها می‌توانند تحت قانون ۳۳ مطابقت داشته باشند، پیشنهاد دهید».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا