اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

شریک عمومی Pantera می گوید: “زمان فوق العاده ای” برای راه اندازی یک شرکت بلاک چین

Paul Veradittakit از Pantera Capital معتقد است که اکنون می تواند زمان خوبی برای ورود کارآفرینان جدید به فضای رمزنگاری باشد.

علیرغم کاهش قیمت‌های کریپتو و سقوط اخیر شرکت، یکی از سرمایه‌گذاران کلیدی پشت صندوق سرمایه‌گذاری رمزارز Pantera Capital معتقد است که هرگز زمان بهتری برای راه‌اندازی یک شرکت بلاک چین وجود نداشته است.

به عنوان بخشی از پست ۲۳ ژانویه در مورد سال پیش رو، که توسط تعدادی از مدیران Pantera Capital نوشته شده است ، شریک عمومی Paul Veradittakit توضیح داد که “به طور متوسط”، افرادی که در فضای رمزنگاری کار می کنند نسبت به گذشته تحصیل کرده تر و علاقه مند به ارزهای دیجیتال هستند.

به‌طور کلی، او گفت: «ما درصد بیشتری از استارت‌آپ‌ها را می‌بینیم که با تیم‌های قوی وارد بازار می‌شوند – کارآفرینانی که از استارت‌آپ‌های رمزنگاری معتبری مانند کوین‌بیس، شرکت‌های فناوری بزرگ‌تر مانند فیس‌بوک، اوبر و اسکوئر و مؤسسات مالی قدیمی مانند JP Morgan و گلدمن ساکس.»

بازار همچنان بسیار نزولی است و برخی از شرکت‌ها کاهش می‌یابند و قیمت‌ها در حال بازیابی موقعیت‌های از دست رفته هستند، اما Veradittakit معتقد است که هنوز زمان ارزشمندی برای حضور در این فضا است و به سرمایه‌گذاری میلیاردها از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در نیمه اول سال ۲۰۲۲ اشاره می‌کند.

«طبق تجربه ما، بازارهای نزولی معمولاً زمانی را نشان می‌دهند که سر و صدا و حواس پرتی کمتری از ساختمان وجود دارد.»

Veradittakit گفت: «علاوه بر این، ما مشاهده کرده‌ایم که موسسات و شرکت‌ها بیش از هر زمان دیگری برای همکاری با شرکت‌های بلاک چین برای ارتقای کسب‌وکار خود باز هستند.»

شریک عمومی گفت که او همچنین شاهد تغییر حجم به سمت صرافی‌های بسیار تنظیم‌شده و صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر امور مالی بوده است، زیرا مردم سعی می‌کنند از دارایی‌های خود در برابر بازیگران بد محافظت کنند، که می‌تواند الهام بخش نسل بعدی برای ورود به فضای کریپتو باشد.

حجم مبادلات غیرمتمرکز در ۱۲ ماه گذشته. در ماه نوامبر، ماه سقوط FTX، حجم معاملات افزایش زیادی داشت

او گفت: «با بررسی دقیق‌تر در مورد اعتماد و امنیت، ما معتقدیم فرصت‌هایی برای استارت‌آپ‌ها در زمینه‌هایی مانند مراقبت از خود، امنیت، بیمه و هویت وجود دارد.»

در همین حال، دن مورهد، مدیر عامل Pantera Capital، دیدگاه صعودی مشابهی را نسبت به فضای کریپتو ابراز کرد و استدلال کرد:

“با وجود قیمت های پایین تر، من فکر می کنم که فضا به وضوح در موقعیت بسیار بهتری از همیشه قرار دارد.”

به گفته مورهد، از سال ۲۰۱۷، زیرساخت توسعه دهندگان، که در آن زمان «عملاً وجود نداشت»، به طور چشمگیری بهبود یافته است.

او گفت: «در حال حاضر نوشتن سیستم‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند بسیار آسان‌تر از چرخه قبلی است.»

مورهد افزود: «هر بخش دیگر از پشته، چه مجموعه‌های آزمایشی یا ابزارهای خودکار برای شناسایی اشکالات رایج در قراردادهای هوشمند، تا پشتیبانی از IDE [محیط‌های توسعه یکپارچه] برای Solidity، بهبود یافته است».

مورهد همچنین به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری اشاره می‌کند که کارمزد تراکنش‌های کمتری را به عنوان یک جهش بزرگ برای فضا فراهم می‌کند، زیرا «صرافی‌های غیرمتمرکز نمی‌توانند با صرافی‌های متمرکز رقابت کنند، اگر کارمزدها خیلی بالا باشد».

در پی فروپاشی FTX و سرایت ناشی از آن در سال ۲۰۲۲ هنوز ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) زیادی وجود دارد، اما مورهد معتقد است این صنعت هنوز بسیار زنده است.

«مردم می‌گفتند «کریپتو مرده است»، اما من معتقدم که این یکی از بهترین زمان‌ها برای ورود به فضا، شروع ساختن چیزهای جدی و زمان عالی برای استقرار سرمایه در کریپتو بود. قبل از سپیده دم واقعا تاریک ترین هواست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا