اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

در سال جاری مراقب پرونده های علامت تجاری شرکت بزرگ NFT باشید

ثبت نام تجاری NFT توسط شرکت ها فقط یک شیرین کاری بازاریابی نیست. به گفته یک وکیل علامت تجاری، آنها باید از آنچه در برنامه است استفاده کنند.

حامیان رمزنگاری عاقلانه هستند که امسال چشم خود را به توکن غیرقابل تعویض (NFT) و برنامه های علامت تجاری متاورس کنند، که “سیگنال های قابل اعتماد” برنامه های استفاده آتی هستند.

مایکل کوندودیس، وکیل مالکیت معنوی، در صحبت با کوین تلگراف گفت، در حالی که بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند شرکت های بزرگ فقط به روند NFT به عنوان یک تازگی می پردازند، ثبت علامت تجاری در ایالات متحده بدون قصد استفاده از آن امکان پذیر نیست.

علیرغم هزینه نسبتاً پایین برای ثبت درخواست – از ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار برای هر کلاس کالا/خدمات – کوندودیس توضیح داد که زمانی که یک شرکت درخواست علامت تجاری را ارسال می کند، نیاز به بیانیه سوگند خورده دارد که متقاضی قصد “خوبی” برای استفاده از آن را دارد. در آینده برای محصولات و خدمات فهرست شده علامت گذاری کنید.

با این حال، او خاطرنشان کرد که این درخواست‌ها «تحت بررسی اساسی قرار می‌گیرند» و ممکن است به دلایل قانونی و فنی رد شوند.

در سال ۲۰۲۳، مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ برای درخواست‌های علامت تجاری مرتبط با NFT ثبت نام کرده‌اند و کوندودیس در توییتر فعال بوده و آنها را مورد توجه عموم قرار داده است.

روند علائم تجاری تاکنون در سال ۲۰۲۳

کوندودیس خاطرنشان کرد: “اولین روند برای سال ۲۰۲۳” شرکت های مشروبات الکلی بود که برای درخواست های علامت تجاری NFT ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال شاهد پرونده های جدیدی از مارک های الکلی معروف مانند Absolut Vodka، Chivas Regal ویسکی و Malibu Rum بوده ایم.

آیریش دیستیلرز اینترنشنال، سازندگان ویسکی ایرلندی جیمسون، آخرین شرکت تولید مشروبات الکلی بود که در ۱۸ ژانویه درخواست علامت تجاری NFT را ارائه کرد.

Irish Distillers Int’l یک علامت تجاری برای #JAMESON #whiskey ثبت کرده است و ادعا می کند که برنامه هایی برای نرم افزار تجارت دارد .

کوندودیس گفت که سال ۲۰۲۲ شاهد طیف متنوعی از بخش‌ها بود که برای علائم تجاری NFT ثبت نام کردند – از فروشگاه‌های مواد غذایی، مارک‌های غذای حیوانات خانگی، تیم‌ها و لیگ‌های ورزشی، شهرها، کازینوها و حتی نمایش‌های بازی.

او معتقد است که تعداد زیاد پرونده‌ها تأیید می‌کند که NFT ها و متاورس مورد توجه «شرکت‌های آمریکا» قرار گرفته‌اند.

پتنت های NFT به شرکت ها برتری می دهند

کندودیس مطمئن است که مصرف کنندگان در آینده شاهد اقدام شرکت ها بر روی پتنت های NFT خود خواهند بود و خاطرنشان کرد:

“این پرونده های علامت تجاری سیگنال های قابل اعتمادی از برنامه های آینده برای استفاده از علائم برای محصولات و خدمات لیست شده در برنامه ها هستند.”

رالف کالسی، مدیر عامل بلاک چین استرالیا، در گفتگو با کوین تلگراف، معتقد است که غواصی در فضای ثبت اختراع NFT می تواند فرصت های رشد قابل توجهی را برای شرکت ها به ارمغان بیاورد.

کالسی گفت: با ادامه محبوبیت NFT ها، شرکت هایی که دارای پتنت در این فضا هستند، می توانند با صدور مجوز فناوری خود یا توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر NFT خود، از رشد احتمالی سرمایه گذاری کنند.

او معتقد است که فضای ثبت اختراع NFT یک “منطقه امیدوار کننده” است که می تواند یک شرکت را به عنوان یک شرکت پیشرو با پذیرش اولیه فناوری NFT ایجاد کند.

او افزود که در مراحل اولیه NFT ها داشتن حق ثبت اختراع مرتبط سودمند است زیرا می تواند مزیت رقابتی ایجاد کند و از استفاده دیگران از “فناوری مشابه بدون مجوز” جلوگیری کند.

بر اساس یک توییت در تاریخ ۵ ژانویه از کوندودیس، برنامه های کاربردی مربوط به NFT در سال ۲۰۲۲ در مجموع به ۷۷۴۶ رسید که تقریباً ۲۶۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ نشان می دهد.

نرخ کاربردهای جدید علامت تجاری برای NFTها و کالاها/خدمات مرتبط همچنان کاهش می یابد. فقط ۳۴۱ مورد در دسامبر ثبت شد که کمتر از ۱/۳ از ۱۰۸۹ پرونده ثبت شده در مارس

او در یک توییت جداگانه در همان روز، اضافه کرد که در سال گذشته تعداد برنامه‌های کاربردی مربوط به متاورس در مجموع به ۵۸۵۰ رسید که نسبت به سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۰۶ درصد افزایش داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا