اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

وزارت دادگستری ایالات متحده وب سایت باج افزار پرکار Hive را توقیف کرد

شناخته شده است که این گروه در دو سال گذشته زیرساخت های حیاتی، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و موارد دیگر را هدف قرار داده است.

به گفته کریستوفر رای، رئیس اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده در ۲۶ ژانویه، گروه های مجری قانون بین المللی باند بدنام باج افزار ارزهای دیجیتال Hive را منهدم کرده اند.

او ادعا کرد که این عملیات از جولای ۲۰۲۲ بیش از ۱۳۰۰ کلید رمزگشایی را برای قربانیان بازیابی کرده و از پرداخت ۱۳۰ میلیون دلاری باج افزار جلوگیری کرده است.

مقامات نمونه ای را مطرح کردند که در آن حمله باج افزار Hive به بیمارستانی در لوئیزیانا توسط مجری قانون خنثی شد و قربانی را از پرداخت باج ۳ میلیون دلاری نجات داد.

گزارش شده است که سرورهای ارواح چهارشنبه شب در یک تلاش مجری قانون بین المللی بین مقامات ایالات متحده، ستاد پلیس روتلینگن آلمان، پلیس جنایی فدرال آلمان، واحد ملی جرایم فناوری پیشرفته هلند و یوروپل برای ردیابی پرداخت های باج، توقیف آنها به قربانیان، و زیرساخت های شبکه را از بین ببرید.

آدرس وب تاریک شبکه Hive توسط مجری قانون حذف شده است

این سازمان از جولای ۲۰۲۲ توسط ماموران مخفی نفوذ کرده بود. همانطور که Wray گفته است، مجریان قانون از آن زمان به پانل های کنترل Hive دسترسی “مخفیانه و مداوم” پیدا کردند و به طور مخفیانه به قربانیان کمک می کردند تا دارایی ها و دستگاه های قفل شده خود را بدون اطلاع از Hive بازیابی کنند.

Hive پشت مجموعه ای از حوادث بدنام باج افزار بود، مانند حمله سایبری خدمات بهداشت عمومی کاستاریکا و صندوق تامین اجتماعی از آوریل تا مه ۲۰۲۲. این گروه زیرساخت دیجیتال کلیدی را قفل کرد و ۵ میلیون دلار بیت کوین خواست.

پرداخت باج برای بازگرداندن خدمات. بر اساس گزارش ها، بیش از ۴۸۰۰ نفر در چند روز اول پس از حمله قرار ملاقات پزشکی خود را از دست دادند. علیرغم اقدام اجرایی موفق، Wray همچنین هشدار داد:

«متأسفانه، در طی این هفت ماه گذشته، متوجه شدیم که تنها حدود ۲۰ درصد از قربانیان Hive مشکلات احتمالی را به مجریان قانون گزارش کردند.

در اینجا، خوشبختانه، ما هنوز هم توانستیم بسیاری از قربانیانی را که گزارش ندادند شناسایی و به آنها کمک کنیم. اما همیشه اینطور نیست. وقتی قربانیان حملاتی را به ما گزارش می‌دهند، می‌توانیم به آن‌ها و دیگران کمک کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا