اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

SEC محصول VanEck Spot BTC را رد می کند، کمیسیونرها استاندارد دوگانه را می بینند

کمیسیونرهای SEC، Mark Uyeda و Hester Peirce بیانیه مشترکی صادر کرده اند که در آن اختلافاتی را که در اعمال استانداردها برای متقاضیان ETP مشاهده می کنند، برجسته کرده اند.

در ۱۰ مارس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه تغییری که به مدیر سرمایه گذاری VanEck اجازه می دهد بیت کوین نقطه ای ایجاد کند رای داد.

 کمیسر Mark Uyeda در انتشار بیانیه‌ای در انتقاد از تصمیم کمیسیون مبنی بر عدم تایید فهرست و تجارت محصول مالی به همکارش Hester Peirce پیوست .

کمیسیونرها خاطرنشان کردند که SEC هر درخواستی را که در شش سال گذشته برای بیت کوین تراست ثبت شده بود، رد کرده است.

آنها گفتند، تصمیم آن در مورد VanEck “تحلیلی را که کمیسیون در هر یک از این دستورات اخیر ارائه کرده است تکرار می کند.”

این آژانس استدلال می‌کند که هیچ بازار تنظیم‌شده اساسی وجود ندارد و بنابراین VanEck هیچ “توافق نظارت جامع به اشتراک گذاری با یک بازار تنظیم شده با اندازه قابل توجهی مرتبط با بیت کوین نقطه ای” ندارد.

در حالی که این الزامی است که برای همه محصولات قابل معامله در بورس (ETP) اعمال می شود:

همچنین واضح است که کمیسیون در تحلیل‌های خود از پرونده‌های ETP بیت‌کوین نقطه‌ای از یک تعریف منحصربه‌فرد از قابل توجه استفاده می‌کند.

کمیسیونرها گفتند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیازی به نشان دادن هیچ ارتباطی بین بازارهای نقدی و آتی برای سایر ETPهای مبتنی بر کالا نداشته است و به نظر می‌رسد در مواردی که مربوط به بیت کوین نمی‌شود، برای نقدینگی و حجم محل معاملاتی قابل توجه اعمال شود.

آنها افزودند که SEC طبق قانون موظف است تغییرات در سیاست خود را برای تأیید ETPهای مبتنی بر کالا توضیح دهد.

VanEck یک محصول مالی مرتبط با معاملات آتی بیت کوین دارد. در سال ۲۰۱۷ تلاش های خود را برای کسب تاییدیه برای یک محصول مرتبط با نقطه شروع کرد.

SEC تصمیم گیری در مورد درخواست فعلی و سوم برای ETP نقطه ای شرکت را برای ماه ها به تاخیر انداخت.

Uyeda، که توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نامزد شد و در ماه ژوئن به سمت خود منصوب شد، بیانیه ای را در مورد تشدید قوانین حضانت پیشنهادی SEC در ماه فوریه منتشر کرد که در آن اظهار داشت:

«به نظر می رسد این رویکرد به حضانت یک تصمیم سیاسی برای مسدود کردن را پنهان می کند. دسترسی به رمزارز به عنوان یک کلاس دارایی است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا