اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

کاربران کریپتو پس از سقوط بانک سیلیکون ولی به DEX ها روی آوردند که در USDC بارگذاری شدند

فروپاشی FTX منجر به خروج مشابهی از صرافی‌های متمرکز شد، زیرا کاربران نگران بودند که ممکن است در طول بحران دسترسی به وجوه را از دست بدهند.

سقوط بانک سیلیکون ولی باعث شد که سرمایه گذاران چمدان های خود را با USDC ، همراه با خروج وجوه از صرافی های متمرکز (CEX) به صرافی های غیرمتمرکز (DEX) بار کنند.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis در یک پست وبلاگی در ۱۶ مارس اعلام کرد که جریان خروجی از صرافی‌های متمرکز اغلب زمانی افزایش می‌یابد که بازارها دچار آشفتگی می‌شوند ، زیرا کاربران احتمالاً نگران از دست دادن دسترسی به وجوه خود در صورت کاهش صرافی‌ها هستند.

پس از فروپاشی SVB، وجوهی از CEX به DEX ارسال شد

 

داده های Chainalysis نشان می دهد که جریان خروجی ساعتی از CEX ها به DEX ها در ۱۱ مارس بلافاصله پس از تعطیلی SVB توسط یک تنظیم کننده کالیفرنیا، به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رسید .

پدیده مشابهی در خلال سقوط صرافی ارزهای دیجیتال FTX در میان ترس از سرایت این بیماری به سایر شرکت‌های ارز دیجیتال در سال گذشته مشاهده شد .

با این حال، داده‌های پلتفرم تحلیلی بلاک چین Token Terminal نشان می‌دهد که افزایش حجم معاملات روزانه برای DEXهای بزرگ در هر دو مورد کوتاه مدت بوده است.

حجم معاملات روزانه برای DEX های بزرگ از سپتامبر تا مارس

 

USDC به‌عنوان یکی از دارایی‌های برتر در حال انتقال به DEX شناخته شد، که Chainalysis گفت، با توجه به اینکه USDC پس از اینکه صادرکننده استیبل کوین Circle اعلام کرد که ۳.۳ میلیارد دلار ذخایر در SVB گیر کرده است، USDC کاهش یافت، تعجب‌آور نبود و باعث شد بسیاری از CEX‌ها مانند Coinbase معاملات USDC را به طور موقت متوقف کنند .

Chainalysis خاطرنشان کرد، آنچه شگفت‌انگیز بود، افزایش خرید USDC در DEXهای بزرگ مانند Curve3pool و Uniswap بود.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین نوشت: «چند دارایی جهش های زیادی را در جذب کاربر مشاهده کردند، اما هیچ کدام بیشتر از USDC نبودند.»

خرید توکن در Uniswap از ۷ مارس تا ۱۴ مارس

 

Chainalysis تئوری کرد که این به دلیل اعتماد به استیبل کوین است، به طوری که برخی از کاربران کریپتو در USDC بارگذاری می‌کنند در حالی که نسبتاً ارزان است و شرط می‌بندند که میخ خود را دوباره به دست خواهد آورد – که طبق گفته CoinMarketCap در ۱۳ مارس انجام داد.

Depeg مختصر USDC از ۱۱ مارس تا ۱۳ مارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا