اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

بعد از مقیاس پذیری، حریم خصوصی گزینه بزرگ بعدی در فضای بلاک چین است

اتریوم برای سریع‌تر شدن و سازگاری با محیط‌زیست از PoS و rollup استفاده کرده است، اما اکنون زمان آن رسیده است که روی افزایش حریم خصوصی تمرکز کنیم.

بلاک چین های عمومی غیرمتمرکز و شفافیت را فراهم می کنند، اما در بخش حریم خصوصی فاقد آن هستند.

ناشناس بودن تراکنش ها در بلاک چین هایی مانند بیت کوین و اتریوم به طور پیوسته جایگاه خود را از دست می دهد، زیرا تراکنش ها و آدرس ها به راحتی ردیابی می شوند.

با اعمال KYC در اکثر صرافی‌های رمزنگاری، اکثر تراکنش‌های بلاک‌چین را می‌توان در آغازگر آن‌ها ردیابی کرد و فعالیت کاربر، دارایی‌ها و داده‌های مالی را در معرض دید قرار داد.

حتی تعاملات مالی غیرمتمرکز (DeFi) را می توان به راحتی توسط سیستم های تحلیل زنجیره ای پیشرفته کنترل کرد.

به همین دلیل است که حفظ حریم خصوصی به اندازه سرعت و مقیاس پذیری برای کریپتو برای رسیدن به پذیرش اصلی مهم است.

مصرف کنندگان متوسط ​​انتظار دارند حداقل حریم خصوصی در سطح حساب بانکی آزادانه انجام شود و RAILGUN یک راه حل مبتنی بر ZK (دانش صفر) برای بلاک چین های موجود است که چنین حریم خصوصی در سطح کیف پول را فراهم می کند.

سودمندی دارایی های دیجیتال در بحبوحه فقدان حریم خصوصی، جنبه های منفی زیادی دارد.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک کاربر کریپتو برای یک قهوه در کریپتو پول پرداخت می‌کند؟ آنها خطر افشای دارایی ها، درآمد و ترجیحات خرید خود را برای بازرگانان، همتایان و هر کسی که می خواهد ارزشی را از داده های آنها استخراج کند، نشان می دهد.

و اگر قدمی فراتر بگذاریم، اگر به معنای پخش تمام اطلاعات مالی خود به جهان باشد، چند نفر از دریافت حقوق خود به صورت کریپتو راحت خواهند بود؟ ضرورت افزایش حریم خصوصی در فضای رمزنگاری برای پذیرش جریان اصلی ضروری است.

حفظ حریم خصوصی در جامعه بلاک چین توجه بیشتری را به خود جلب می کند

حفظ حریم خصوصی یک هدف مهم برای بلاک چین های عمومی، به ویژه اتریوم است که حدود دو سوم کل فعالیت های DeFi را تشکیل می دهد.

نیاز به حفظ حریم خصوصی در اتریوم پس از پذیرش گسترده راه حل های لایه ۲ مانند Arbitrum افزایش یافته است.

در ژانویه ۲۰۲۳، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به نیاز به بهبود حریم خصوصی در بلاک چین اعتراف کرد .

او یک « سیستم آدرس مخفی » را برای افزایش درجه حریم خصوصی تراکنش‌های اتریوم پیشنهاد کرد.

آدرس‌های مخفیانه توسط کیف پول‌ها تولید می‌شوند و نشان‌دهنده آدرس‌های کلید عمومی مبهم برای دریافت وجوه در یک محیط خصوصی هستند.

دسترسی به آدرس‌های مخفیانه نیاز به کد خاصی دارد که به آن «کلید خرج کردن» می‌گویند.

این امر دو طرف را قادر می‌سازد تا بدون اینکه برای عموم قابل مشاهده باشند، معامله کنند. با این حال، آدرس‌های مخفی راه‌حل ناقصی هستند زیرا عملکرد کامل DeFi را در نظر نمی‌گیرند.

هنوز خیلی زود است که بدانیم اتریوم چه زمانی و تا چه اندازه ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی را پیاده‌سازی می‌کند، اما خبر خوب این است که راه‌حل‌هایی وجود دارند که می‌توانند به درجه بالایی از حریم خصوصی دست پیدا کنند.

RAILGUN یک سیستم قرارداد هوشمند است که از طریق فناوری اثبات دانش صفر (zk-SNARK) حریم خصوصی را برای کاربران رمزنگاری و DeFi فراهم می کند .

RAILGUN در حال حاضر یکی از راه حل های پیشرو در حفظ حریم خصوصی کامل برای فضای DeFi است، زیرا رمزگذاری zk-SNARK را به طور کامل در یک قرارداد هوشمند تولید می کند.

این به کاربران امکان می‌دهد وجوه خود را به صورت ناشناس ذخیره کنند و با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) به شیوه‌ای ناشناس و غیر حضانت تعامل داشته باشند.

منبع: Railgun

RAILGUN، که توسط یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) اداره می شود، از zk-SNARK ها برای رمزگذاری جزئیات تراکنش، موجودی کیف پول و تاریخچه تراکنش ها استفاده می کند.

بر خلاف سایر راه حل های حریم خصوصی لایه ۲ شخص ثالث، RAILGUN مستقیماً روی زنجیره کار می کند و کاربران را قادر می سازد تا به طور ناشناس با انواع DApp ها انتقال، مبادله، وام، قرض گرفتن و تراکنش انجام دهند.

علاوه بر این، قراردادهای هوشمند RAILGUN را می توان به هر DAPP ماشین مجازی اتریوم برای تراکنش های محافظت شده با استفاده از جعبه ابزار توسعه RAILGUN Connect متصل کرد.

اخیرا، RAILGUN در Arbitrum مستقر شده است – یک فناوری لایه ۲ برای اتریوم، که حریم خصوصی همراه با سرعت و توان عملیاتی بالا را به دومین شبکه بزرگ غیرمتمرکز می آورد.

آلن اسکات یکی از بنیانگذاران RAILGUN DAO اظهار داشت:

«استقرار Arbitrum RAILGUN یک دستاورد عظیم برای حفظ حریم خصوصی در DeFi است. مقیاس بندی Arbitrum و حریم خصوصی مبتنی بر zk-SNARK RAILGUN با هم یک مسابقه هیجان انگیز هستند. من مشتاقانه منتظرم تا ببینم سازندگان DeFi چگونه از زیرساخت های RAILGUN برای ایجاد راه حل های جالب و جدید برای حفظ حریم خصوصی DeFi در Arbitrum استفاده خواهند کرد.»

علاوه بر کار بر روی اتریوم و آربیتروم، RAILGUN حفظ حریم خصوصی روی زنجیره را برای BSC و Polygon فعال می‌کند.

علاوه بر این، مشارکت کنندگان در حال کار بر روی افزودن پشتیبانی برای Solana، Near و Metis هستند.

توسعه دهندگان و کاربران شروع به توجه بیشتر به حفظ حریم خصوصی کرده اند زیرا پذیرش بلاک چین در موارد استفاده چندگانه گسترش می یابد.

بنابراین، اگر توسعه‌دهندگان بتوانند این معما را شکست دهند، حریم خصوصی به یکی از مهم‌ترین روندها در بلاک چین در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا