ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Liquid Staking مقام اول را در گزارش DeFi: Binance دارد

یکی از سخنگویان بایننس تأکید کرد که هنگام Liquid Staking باید مراقب مواردی بود، از جمله آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند، کاهش خطرات و نوسانات قیمت.

سهام نقدی یک زیربخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که به کاربران اجازه می‌دهد با قرار دادن توکن‌های خود بدون از دست دادن نقدینگی، سود کسب کنند.

بر اساس گزارش نیم ساله ۲۰۲۳ صرافی ارز دیجیتال Binance، این بخش از نظر ارزش کل قفل شده (TVL) به بزرگترین بخش DeFi تبدیل شده است.

در این گزارش، صرافی کریپتو تاکید کرد که سرمایه‌گذاری Liquid ، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) را به عنوان رتبه‌بندی برتر DeFi توسط TVL از آوریل ۲۰۲۳ از جایگاه خارج کرده است.

مکانیسم قرار دادن بخش مهمی از قرار دادن اتر بود. قبل از ارتقای اتریوم شانگهای ، زمانی که کاربران قادر به حذف آزادانه ETH خود نبودند. در آن زمان، توکن‌های Liquid Staking (LST) نقدینگی را در اختیار کاربران قرار می‌داد در حالی که بازدهی با اتریوم خود کسب می‌کردند.

سهامداری Liquid اندازه ۳۷.۱٪ از بازار سهام ETH را در اختیار دارد

 

در ۱۳ آوریل، به‌روزرسانی شانگهای در شبکه اصلی اتریوم منتشر شد و به کاربران این امکان را داد که ETH سهام خود را برداشت کنند.

با وجود این، این گزارش می گوید که سهام Liquid همچنان به رشد خود ادامه می دهد. بایننس نوشت: «جالب است که رشد پس از شانگهای همچنان بسیار قوی است، به طوری که سهام Liquid رایج‌ترین روش برای سهام دادن ETH است.»

علاوه بر این، گزارش Binance همچنین به ظهور اصطلاح “LSTfi” اشاره کرد که گاهی اوقات “LSDfi” نیز نامیده می شود. این اصطلاح ترکیبی از سهام Liquid و DeFi است، با پروژه هایی مانند پروتکل های معامله با بازده، خدمات نمایه سازی، و پروژه هایی که به کاربران امکان می دهد با استفاده از LST ها به عنوان وثیقه به عنوان پروتکل LSTfi، استیبل کوین ضرب کنند.

TVL پروتکل های LSTfi در سراسر ژوئن ۲۰۲۳ ۶۷ درصد رشد داشته است

 

بر اساس این گزارش، بازار در مراحل اولیه خود بر روی پروتکل های برتر متمرکز شده است. با این حال، بایننس پیش‌بینی کرد که با ظهور پروژه‌های جدید بیشتری تحت این دسته در آینده نزدیک، این تغییر خواهد کرد.

در حالی که استفاده از Liquid ها اخیراً رایج شده است، کاربران هنوز باید به برخی از جنبه‌ها توجه داشته باشند.

در بیانیه ای، سخنگوی بایننس گفت که کاربران باید مراقب برخی از خطرات مرتبط با Liquid Staking باشند. این شامل قرار گرفتن در معرض آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند، کاهش ریسک و ریسک قیمت است.  آنها توضیح دادند:

” Liquid Staking شامل تعامل کاربران با یک لایه اضافی از قرارداد هوشمند است که ممکن است آنها را در معرض پتانسیل اشکالات قراردادهای هوشمند مورد استفاده توسط پروتکل‌های Liquid Staking قرار دهد. بنابراین، مهم است که کاربران تحقیقات خود را انجام دهند.”

علاوه بر این، سخنگوی Binance گفت که اعتبار سنجی هایی که در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند با کاهش دادن برخی از دارایی های سهام خود جریمه می شوند.

این به این معنی است که کاربران باید محتاط باشند و مطمئن شوند که از طریق اعتبارسنجی جریمه شده شریک نمی‌شوند. این به آنها کمک می کند تا از ضرر جلوگیری کنند.

آنها می‌گویند: «برای کاربران مهم است که پروتکل‌هایی را انتخاب کنند که دارایی‌های سهامدار را در میان طیف وسیعی از اپراتورهای گره‌های معتبر متنوع کند.»

در نهایت، کاربران باید مراقب خطرات قیمت باشند. طبق گفته بایننس، کاربران به طور بالقوه می توانند به دلیل نوسانات قیمت بازار، عدم تطابق بین LST و توکن اصلی را دریافت کنند. این ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات قرارداد هوشمند نیز رخ دهد.

علیرغم رشد مثبت زیربخش سهامداری Liquid ، بخش DeFi عموماً بدتر از بازار جهانی ارزهای دیجیتال عمل کرد. بر اساس این گزارش، حتی اگر DeFi موارد استفاده جدیدی را باز کرد، تسلط فضا شاهد کاهش ۰.۵ درصدی نسبت به فضای گسترده‌تر کریپتو بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا