ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

میرا موراتی، مدیرعامل موقت OpenAI کیست؟

مدیر عامل موقت جدید OpenAI به عنوان یک “product person” در نظر گرفته می شود که از نظارت بر هوش مصنوعی پشتیبانی می کند.

هیئت مدیره OpenAI بنیانگذار سام آلتمن را در ۱۷ نوامبر برکنار کرد و دنیای فناوری را شوکه کرد. اندکی بعد، هیئت مدیره میرا موراتی را به عنوان مدیرعامل موقت خود منصوب کرد.

از آن زمان، هیئت مدیره با انتقادات شدید مشتریان و سرمایه گذاران OpenAi مواجه شده است. طبق گزارش بلومبرگ، تلاش‌ها برای بازگرداندن آلتمن به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت، بزرگترین سهامدار OpenAI، ریاد بوده است.

در همین حال، موراتی که از سال ۲۰۱۸ در OpenAI بوده است، مدیرعامل موقت است. زمانی که او به شرکت ملحق شد، این شرکت به عنوان یک مرکز تحقیقاتی غیرانتفاعی فعالیت می کرد، اما به زودی به کسب و کار پشت ربات چت محبوب ChatGPT تبدیل شد.

مدیر عامل موقت OpenAI موراتی ۳۴ ساله است

طبق گزارش ها، قبل از OpenAI، موراتی یک تابستان را به عنوان تحلیلگر در  Goldman Sachs گذراند و پس از آن سمت هایی را در مهندسی در Zodiac Aerospace و Tesla، همانطور که توضیح داده شد ، گذراند.

موراتی در سال ۲۰۱۶ به عنوان معاون تولید و مهندسی در Ultraleap منصوب شد. در OpenAI، او قبل از رسیدن به معاون ارشد تحقیقات، محصولات و مشارکت‌ها و در نهایت به عنوان مدیر فناوری، به عنوان معاون هوش مصنوعی کاربردی و مشارکت‌ها پیوست.

مدیر عامل موقت در آلبانی متولد شد و در سال ۲۰۱۲ مدرکی از Ivy League Dartmouth College دریافت کرد . وال استریت ژورنال، موراتی معتقد است هوش مصنوعی (AI) نباید به پروژه های تحقیقاتی محدود شود.

او در مصاحبه ای گفت : «مهم است که ما صداهای مختلفی مانند فیلسوفان، دانشمندان علوم اجتماعی، هنرمندان و افراد علوم انسانی را وارد کنیم. »

«برای OpenAI و شرکت‌هایی مانند ما مهم است که این موضوع را به شیوه‌ای کنترل‌شده و مسئولانه به آگاهی عمومی بیاورند. اما ما گروه کوچکی از مردم هستیم و به تعداد زیادی ورودی بیشتر در این سیستم و ورودی‌های بسیار بیشتری نیاز داریم که فراتر از فناوری‌ها باشد – قطعاً تنظیم‌کننده‌ها و دولت‌ها و همه افراد دیگر باید وارد شوند.»

او پشت توسعه و مدیریت برخی از پیشگامانه‌ترین پروژه‌های OpenAI، از جمله مدل تولیدکننده تصویر DALL-E 3، ابزار تشخیص گفتار Whisper و آخرین نسخه چت‌بات GPT-4 شرکت است.

نگاهی به پروفایل موراتی در X (توئیتر سابق) مشارکت او با توسعه محصول در OpenAI را نشان می‌دهد. ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های محصول تنها موضوعاتی هستند که او در رسانه‌های اجتماعی درباره آن صحبت می‌کند.

موراتی از زمان آخرین تحولات در OpenAI به طور علنی صحبت نکرده است. او دیگر حساب لینکدین ندارد و آخرین پست او در X مربوط به ۶ نوامبر است که ChatGPT Turbo منتشر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا