ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

ویژگی های مهم کیف پول های ارز دیجیتال+بررسی چند کیف پول مطرح

امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال صدها ارز وجود دارد و بسیاری دیگر نیز در راه اند. اما تعداد کیف پول ها به تنوع ارزها نیست و اینکه یک کیف پول قابلیت پشتیبانی از چند صد ارز را نداشته باشد امری طبیعی است. شما به عنوان تریدر باید حتما به این نکته در زمان انتخاب کیف پول مدنظرتان دقت کنید. به عنوان مثال با اینکه بیت کوین ارزی استاندارد است اما باز هم هستند کیف هایی که از این ارز پشتیبانی نمی کنند.

اگر به هر دلیلی می خواهید از ارزی خاص استفاده کنید، باید از پشتیبانی کیف پول از آن ارز اطمینان حاصل کنید. اگر با چند ارز یا انواع دیگر دارایی های دیجیتال سر و کار دارید، باید مطمئن شوید که کیف پولتان از حداکثر تعداد ممکن آنها پشتیبانی کرده و بتواند به راحتی به صرافی متصل شود که اجازه انجام عملیات های شامل چند ارز را بدهد. هم Jaxx و هم Exodus این قابلیت را دارند.

اگر بیشتر کنجکاو هستید، پس احتمالا حاضرید کمی ریسک را نیز متحمل شوید. همچنین به احتمال فراوان می خواهید تراکنش هایتان با حفظ حریم شخصیتان انجام شوند. این بدان معناست که باید به دنبال کیف پولی باشید که متکی به هیچ صرافی نبوده و یا اگر هم باشد، نیازی به احراز هویت یا احراز اطلاعات تراکنش نداشته باشد. ShapeShift در حال حاضر یکی از محبوبترین صرافی های مختص این نوع کاربران است (که البته در این مطلب مورد بررسی قرار نگرفته است). مجددا، Jaxx و Exodus کیف پولهای مناسبی بدین منظور هستند.

اما شاید نمی خواهید زیاد بیاندیشید. شاید به دنبال آزمودن ارزهای دیجیتال هستید ولی می خواهید این کار را به طریقی امن تر و در محیطی نظارت شده انجام داده و حاضرید میزان کمی از حریم شخصی خود را بدین منظور فدا کنید.  این نوع کاربر به دنبال صرافی نظارت شده ای مانند Coinbase Consumer است که سازنده ی کیف پول کوین بِیس نیز می باشد (که در این مطلب بررسی شده است). کوین بیس شرکتی واقع در ایالات متحده است که مطابقت با قوانین بانکداری برایش بسیار مهم بوده و حمایت مالی سرمایه گذاری خطرپذیر قابل توجهی نیز بدین منظور در اختیار دارد. شما از لحاظ تنوع ارزهای دیجیتال در دسترسی و ذخیره ی آنها در Coinbase Consumer و کیف پول کوین بیس با محدودیت هایی مواجه هستید، اما به همین دلیل است بسیاری از مردم احساس امنیتی بیشتری در استفاده از این نوع پلتفرم ها می کنند.

کیف پول های ارز دیجیتال ساده گرایانه دیگری مانند BRD و Copay Bitcoin Wallet (که دراین مطلب بررسی شده اند) نیز وجود دارند. این کیف پول های ارز دیجیتال اصولا بیشتر قابل استفاده در موبایل بوده و شما را قادر می سازد تا بتوانید در حال حرکت نیز وجوه دیجیتال خود را ردیابی کرده و به آنها دسترسی داشته باشید. این کیف پول ها به عنوان پلتفرم های معاملاتی یا محل ذخیره مقادیر بالا و انواع ارزهای دیجیتال ساخته نشده اند. نکته ی مثبت این رهیافت ها، امنیت نسبی و قابلیت استفاده همزمان از تعداد زیادی از آنها می باشد.

مسئله ی امنیت کیف پول ها

شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا کیف پول های ارز دیجیتال امن هستند یا خیر. متاسفانه، پاسخ به این سوال چندان راحت نیست. با دیدی روزمره، تمام کیف پولهای بررسی شده در این مطلب امن بوده و از لایه امنیتی ابتدایی برای محافظت از دارایی های شما برخوردارند. ولی، بله، بعضی کیف پولها از بقیه امن تر هستند.

در سطحی ابتدایی، تمام کیف پول های ارز دیجیتال با ارائه رمز عبور که یک کد ۴ رقمی یا بیشتر می باشد، اجازه دسترسی به شما می دهند (که البته اکثر اوقات این کار یک مرحله است، نه دو مرحله). این کیف پولها، تمام داده های تراکنشی را با استفاده از روش Secure Sockets Layer) SSL) در هنگام انتقال رمزنگاری کرده و به شکلی امن، کلیدهای خصوصی و عمومی شما را، چه در صورتی که بر روی دستگاهتان رمزنگاری شده باشد و چه بر روی سرور سازنده ی کیف پول، ذخیره می کنند.

این الزامات، حداقل سطح امنیتی است که هر کیف پولی باید از آن پشتیبانی کند که ۴ کیف پول از بین ۵ مورد بررسی شده در این مطلب نیز از آن برخوردار هستند. تنها کوین بیس و Copay Bitcoin Wallet لایه های امنیتی بیشتر از این نیز اضافه کرده اند، با وجود اینکه مشتریان کیف پولهای ارز دیجیتال اکثرا به دنبال دو قابلیت دیگر نیز هستند: احراز هویت دو عاملی (۲FA) و پشتیبانی چند امضایی. این ویژگی ها چه هستند.

  • احراز هویت دو مرحله ای (۲FA)

این ویژگی، یک توکن یا کلید از کیف پول ایجاد می کند که به منظور دسترسی به کیف پول باید آن را بدانید. عموما این کد اضافی از طریق ایمیل یا پیامک ارسال می شود. با این حال پس از ورود این کد، هنوز کارتان تمام نشده است. پس از وارد کردن کد و دسترسی کامل به کیف پول، سیستم دو عاملی، هر چند ثانیه یک بار، یک کد جدید تولید می کند. این بدان معناست که برای هک شدن اکانتتان، هکرها نه تنها باید اطلاعات هویتی اکانت شما، بلکه اطلاعات دستگاه مورد استفاده تان را نیز داشته باشند. این کار برای مجرمان بسیار مشکل و خطرناک تر است، پس لایه ی امنیتی اضافه فوق العاده ای می باشد.

  • پشتیبانی از قابلیت چند امضایی

این ویژگی همانند حساب بانکی مشترک کار می کند ولی در سطح کلیدی. عموما، به چنین سیستمی با عنوان سیستم “دو از سه” اشاره می شود. به این دلیل که این سیستم، ۳ کلید تولید می کند: یکی توسط صاحب حساب کنترل شده و یکی توسط سرویس کنترل می شود و دیگری نیز مشترک است. برای دسترسی به حساب، حداقل به ۲ کلید از این ۳ کلید نیاز خواهید داشت. انواع دیگری از این ویژگی نیز وجود دارد، مانند طرح ۳ از ۵ که کوین بیس در سرویس Vault خود از آن استفاده می کند.

نظر نهایی

در کل، کیف پولهای بررسی شده در این مطلب، چند نمونه از بهترین رهیافت های موجود می باشند. تمام آنها جدا از مبتدی یا حرفه ای بودن شما، عملکرد خوبی خواهند داشت. با این حال، حتی در میان این گروه کوچک، قبل از انتخاب کیف پول مناسب خود، باید مشخص کنید که در کدام دسته قرار می گیرید. دسته اول، شامل کسانی است که با پذیرفتن کمی ریسک مشکل نداشته و به دنبال کیف پولی نیستند که آنها سوال پیچ کند. دسته دوم، شامل سرمایه گذاران محتاطی است که به دارایی های دیجیتال کمتری علاقه مند بوده و به دنبال محیطی امن و نظارت شده مانند صنعت بانکداری کنونی هستند.

اگر در دسته ی اول قرار دارید، پس بهترین گزینه برای شما که انتخاب برتر ما نیز می باشد، Exodus است. استفاده از این کیف پول بسیار راحت بوده و از تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال از طریق صرافی ShapeShift پشتیبانی می کند. اگر در دسته ی دوم قرار دارید، کیف پول کوین بیس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.  این کیف پول توسط شرکتی آمریکایی پشتیبانی می شود که نه تنها سرمایه کلانی در اختیار دارد، بلکه بسیار امن بوده و مطابق با تمام قوانین بانکداری مربوطه در آمریکا فعالیت می کند.

کیف پول های ارز دیجیتال فراوانی وجود دارند که در آینده آنها را نیز بررسی خواهیم کرد. فعلا، ۵ بررسی که در این مطلب داریم، برای شروع کار شما در فضای ارزهای دیجیتال، که در حال بازنویسی نحوه کار کردن صنعت و فضای مالی می باشد، کافی خواهد بود.

بررسی کیف پولهای ارز دیجیتال معرفی شده

  • کیف پول Coinbase Wallet

کوین-بیس

مزایا: پشتیبانی چند امضایی و احراز هویت دو عاملی. حمایت و پشتیبانی توسط صرافی خوشنام کوین بیس. توانایی دسترسی به ابزارهای مالی دیجیتال دیگر در کنار ارزهای دیجیتال.

معایب: در حال حاضر از بیت کوین پشتیبانی نمی کند. به عنوان کیف پول میزبان عمل می کند، در نتیجه کلیدها جای دیگری ذخیره می شوند.

نتیجه نهایی: Coinbase Wallet، کیف پولی فوق العاده است که آینده ای روشن دارد. با اینکه از لحاظ ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی، محدود است، اما نه تنها استفاده از آن راحت است، بلکه در میان کیف پولهای بررسی شده، امن ترین نیز می باشد.

  • کیف پول اگرزودوس (Exodus)

exodus-wallet

مزایا: رابط کاربری فوق العاده و زیبا که برای مبتدیان بسیار مناسب است. قابلیت های نموداری فوق العاده. بازه وسیعی از ارزهای دیجتال تحت پشتیبانی. پشتیبانی از ShapeShift.

معایب: عدم وجود احراز هویت دو عاملی و پشتیبانی چند امضایی. تنها مختص دسکتاپ بوده و نسخه موبایل ندارد.

نتیجه نهایی: Exodus برای کسانی که کیف پول دسکتاپی می خواهند که استفاده از آن راحت بوده و از طیف وسیعی از ارزهای دیجتال پشتیبانی کند، بسیار مناسب است. برای مبتدیانی که می خواهند به لیست بلندی از دارایی های دیجیتال، در کنار رابط کاربری ساده و زیبا دسترسی داشته باشند، Exodus بهترین گزینه است.

  • کیف پول Copay Bitcoin Wallet

مزایا: از حساب های چند امضایی پشتیبانی می کند. از چندین کیف پول پشتیبانی می کند. رابط کاربری ساده.

معایب: تنها از بیت کوین پشتیبانی می کند. نبود قابلیت احراز هویت دو عاملی.

نتیجه نهایی: با اینکه Copay Bitcoin Wallet تنها از بیت کوین پشتیبانی می کند، ولی قابلیت های خوب فراوانی دارد. استفاده از این کیف پول آسان بوده و از حساب های چند امضایی و همچنین تایید آنی تراکنش پشتیبانی می کند. اگر یکی از کنجکاوان بازار آلت کوین ها نیستید، این کیف پول انتخابی مناسب خواهد بود.

  • کیف پول BRD

wallet-features

مزایا: استفاده آسان. قابلیت خرید بیت کوین و انجام تراکنش ها مستقیما از طریق اَپ. جمع آوری حداقلی اطلاعات کاربری به منظور حفظ حریم شخصی.

معایب: تنها از بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می کند. نسخه ی دسکتاپ و مرورگر نداشته و تنها بر روی iOS و اندروید موجود است. قابلیت های پیشرفته ای مانند احراز هویت دو عاملی و پشتیبانی از تراکنش های چند امضایی را ندارد.

نتیجه نهایی: ما به این دلیل BRD را دوست داریم که نه تنها رایگان است، بلکه استفاده از آن بسیار راحت بوده و مستقیما از طریق اَپ می توانید بیت کوین بخرید. ولی نبود ویژگی های پیشرفته و تمرکز محدود بر بیت کوین و اتریوم، ممکن است کاربران حرفه ای تر ارزهای دیجتال را مجبور به بررسی گزینه های دیگر کند.

  • کیف پول جکس (Jaxx)

jaxx-wallet

مزایا: پشتیبانی گسترده از دستگاه ها و پلتفرم ها. رابط کاربری ساده و تمیز. لیست بلندی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده. پشتیبانی از ShapeShift.

معایب: عدم پشتیبانی چند امضایی و احراز هویت دو عاملی. رابط کاربری دسکتاپ از تمام توانایی های دستگاه بهره نمی برد.

نتیجه نهایی: Jaxx کیف پولی است که از لحاظ پشتیبانی از پلتفرم ها، تعداد کلی ارزهای دیجیتال و راحتی استفاده، پرچم دار می باشد. اما از زمانی که Exodus وارد صحنه شد، Jaxx بجز در پشتیبانی از پلتفرم های مختلف، در تمام موارد دیگر در مکان دوم قرار گرفته است.

 منبع: pcmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا