اخبار کسب و کارها

بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن مشهد را بشناسید

سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع) با خرید سوغاتی‌های رنگارنگ از بازارهای متنوع همراه است. مشهد شهر بزرگ و مذهبی کشور، سالانه میزبان مهمانان بسیاری از نقاط مختلف جهان خواهد بود؛ از این‌رو لازم است بازارهای متعدد و متنوعی را در اختیار مسافران مختلف با سلیقه‌های متفاوت بگذارد. مشهد بازارهای سنتی و مراکز خرید بسیاری را در جای‌جای شهر قرار داده است تا بتواند نیازها و احتیاجات زائران و مهمانان خود را به بهترین شکل برآورده کند. برای سفر به مشهد می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین، بلیط‌تان را رزرو کنید؛ بلیط قطار فلای تودی می‌تواند بهترین و ایده‌آل‌ترین انتخاب برای سفرتان به مشهد باشد. شما می‌توانید در این وب‌سایت بلیط قطار مشهد را تنها با چند کلیک در سریع‌ترین زمان ممکن رزرو کنید و راهی سفر شوید.

بازارهای سنتی مشهد

بهترین و هیجان‌انگیزترین بخش سفر، خریدکردن است؛ آن هم اگر خرید در بازارهای قدیمی و تاریخی مشهد باشد. بازارهای سنتی جذابیت‌های خاص و ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به مکان‌های قدیمی دارد؛ در این بازارهای متنوع، می‌توانید انواع خوراکی‌ها، سوغاتی‌ها، دست‌سازه‌ها و هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید. و حتماً بلیط قطار مشهد را از قبل رزرو کنید تا سفری بدون دغدغه داشته باشید! با رزرو بلیط قطار مشهد می‌توانید با خیالی آسوده به گشت و گذار در بازارهای این شهر زیبا بپردازید و از خرید سوغاتی و اجناس مورد نیازتان لذت ببرید.مشهد بازارهای سنتی بسیاری دارد که در ادامه به معرفی معروف‌ترین‌های آن می‌پردازیم:

بازار رضا

بازار سنتی امام رضا، نزدیک‌ترین بازار به حرم است که همچنان بافتی قدیمی و سنتی دارد و پس‌از تغییرات و پیشرفت‌های متعدد، هنوز زیبایی خود را حفظ کرده است. این بازار سرپوشیده با طول ۳ کیلومتر، با دو در ورودی و خروجی در نزدیکی میدان بیت‌المقدس و میدان ۱۷ شهریور قرار دارد. این بازار سنتی انتخاب بسیاری از زائران برای خرید سوغاتی است؛ تنوع بالا اجناس بازار رضا خرید را برای توریستان و زائران آسان می‌کند. انگشترهای فیروزه و عقیق، زعفران، نبات، مهر و تسبیح و… از عمده‌ترین محصولات این بازار است. بازار رضا یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای مشهد به‌شمار می‌رود که به‌دلیل موقعیت مکانی مناسب و نزدیکی آن به حرم، مورد توجه عمده مسافران قرار می‌گیرد.

بازار بزرگ مرکزی

از دیگر بازارهای سنتی مشهد، بازار بزرگ مرکزی است که در چهار طبقه اجناس متنوعی را به مشتریان عرضه می‌کند و محل مناسبی برای خرید سوغاتی‌هایتان خواهد بود. فروشگاه‌های بسیاری در طبقات هم‌کف و منفی یک فعالیت می‌کنند؛ اما اگر قصد خرید به‌صورت عمده را دارید از طبقات بالاتر دیدن کنید. در این بازار انوع سوغاتی‌های معروف مشهد یافت می‌شود؛ زرشک، زعفران، مهر و سجاده، انگشترهای فیروزه و عقیق و همین‌طور لوازم بهداشتی و آرایشی، انواع پوشاک و … را می‌توانید از بازار بزرگ مرکزی تهیه کنید. توجه داشته باشید این بازار در دو فاز یک و دو در شهر مشهد فعالیت دارد.

بازار گوهرشاد

بازار گوهرشاد از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی مشهد است که با ۸۴ واحد تجاری و مساحت ۲۱۰۰ متر مربع یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مشهد محسوب می‌شود. بازار گوهرشاد را به‌عنوان بازار لوازم خانگی نیز می‌شناسند؛ در این بازار انواع لوازم خانگی، بلور، کریستال و … وجود دارد. شما می‌توانید در این بازار قدیمی، بهترین برند لوازم خانگی را با مناسب‌ترین قیمت‌ها خریداری کنید. بازار گوهرشاد در خیابان شهید صادقی، خیابان سازمان آب، بین میدان راهنمایی و چهارراه ششصد دستگاه قرار دارد.

مراکز خرید مدرن مشهد

علاوه‌بر بازارهای سنتی و قدیمی مشهد، مراکز خرید لوکس و بزرگی نیز در این شهر وجود دارد که برای طرفداران آن ساخته شده است. در این بازارها می‌توانید از پاساژگردی لذت ببرید و لوازم مورد نظرتان را خریداری کنید. در ادامه معروف‌ترین مراکز خرید را با ما بشناسید:

مجتمع الماس شرق

در منطقه تجاری و گردشگری سپاد خراسان، مجموعه‌ای درخشان به شکل الماس نظر شما را جلب می‌کند. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید مشهد محسوب می‌شود که با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. مجتمع الماس شرق در سال ۱۳۸۴ در ۶ طبقه و ۱۲۳۸ واحد تجاری افتتاح شد؛ این مجموعه بی‌نظیر انتخابی مناسب برای تمام سلیقه‌ها خواهد بود. در طبقه سوم این مجموعه یک نمایشگاه بزرگ از آبزیان دریاهای شور دنیا وجود دارد که در آکواریوم‌های مجزا نگه‌داری می‌شوند. این نمایشگاه مانند شهری از ماهی‌ها، بسیار خارق‌العاده و هیجان‌انگیز است.

 

مرکز خرید آرمیتاژ

لقب لوکس‌ترین مرکز خرید مشهد به پاساژ آرمیتاژ تعلق می‌گیرد؛ برجی ۳۴ طبقه با نمایی زیبا و بی‌نظیر، که عنوان بلندترین برج مشهد را از آن خود کرده است. بخش تجاری این مجموعه از طبقات منفی یک تا چهارم تشکیل می‌شود، انواع پوشاک، لوازم الکترونیکی، چرم، جواهرات، سنگ‌های قیمتی، عطر و هر آنچه که تصور کنید در پاساژ آرمیتاژ پیدا می‌شود. تنوع برندها در بهترین مرکز خرید مشهد بسیار گیج‌کننده است؛ همچنین امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه بی‌نظیر را فراموش نکنید. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف، فودکورت‌های لاکچری با انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی، روف گاردن با چشم‌اندازهای بی‌نظیر، گالری هنری، پردیس سینمایی، موزه برج، شهربازی، سالن‌های ورزشی و… تنها بخشی از امکانات مرکز خرید آرمیتاژ را تشکیل می‌دهند.

مجتمع وصال

در مجاورت مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز تجاری-تفریحی وصال وجود دارد که جذابیت معماری مدرن و خاص آن، نظرها را به خود جلب می‌کند. دو مجموعه تجاری وصال و الماس شرق به‌وسیله یک پل معلق به‌هم متصل‌اند؛ این پل هیجان‌انگیز تردد بدون عبور از خیابان را برای مسافران فراهم کرده است. در این مجتمع تجاری ۶ طبقه، ۴۰۰ واحد تجاری، رستوران و فست‌فودهای متعدد، شهر بازی، پارک علمی، هایپر مارکت و گیم‌نت وجود دارد.

در طبقه چهارم مجتمع تجاری وصال، پارک علمی پروفسور بازیما را مشاهده می‌کنید که یکی از متفاوت‌ترین امکانات تفریحی این مجموعه محسوب می‌شود. باشگاه هوانوردی در این مجتمع از دیگر امکاناتی است که تفریح و علم را در کنار هم به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهد. در طبقه فوقانی مجتمع بی‌نظیر وصال تالار و رستوران بزرگ و مدرن اطلسیه، شهربازی، کلبه وحشت، آتلیه عکاسی، پارکینگ طبقاتی، نمازخانه و … تعبیه شده است.

مرکز خرید پروما

اگر برای خرید و پاساژگردی زمان کوتاهی دارید، مرکز خرید پروما بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می‌توانید در این مجموعه به تمامی محصولاتی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید و بهترین و باکیفیت‌ترین اجناس را بخرید. این کاخ شیشه‌ای و خارق‌العاده با مساحت ۲۵ هزار متر مربع در ۴ طبقه در سال ۱۳۸۲ افتتاح شده است. امروز این مجموعه یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید مشهد محسوب می‌شود؛ وجود هایپرمارکت بزرگ، ۲۵۰ واحد تجاری، شهربازی، بولینگ و بیلیارد، پارکینگ اختصاصی و تنوع بالای اجناس می‌توانند از دلایل محبوبیت این مجموعه باشکوه باشند. پیشنهاد می‌شود حتما سری به رستوران و کافه پروما بزنید و ساعاتی را در آرامش بگذرانید.

گشت‌وگذار در بازارهای سنتی و مراکز خرید لوکس مشهد با فلای تودی

برای سفر به مشهد و گشت‌وگذار در بازارها و مراکز لوکس آن، می‌توانید بلیط قطار مشهد را از وب‌سایت‌های آنلاین خریداری کنید. بلیط قطار فلای تودی با امکانات و خدمات متنوعی مانند راهنما سفر، پیگیری و پشتیبانی ۲۴ ساعته، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این وب‌سایت با ارائه گزینه‌های تقویم قیمتی و نمودار قیمتی رزروی ارزان را برای شما رقم می‌زند؛ همین‌طور با قراردادن گزینه استرداد بلیط، امکان لغو سفر و کنسل‌کردن بلیط را برای موقعیت‌های اضطراری فراهم کرده است. شما می‌توانید با تکمیل فیلدهای قسمت مربوطه یا تماس با پشتیبانی وب‌سایت، سفرتان را به آینده موکول کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا