اخبار کسب و کارها

نکات مهم خرید شمش فولادی

نکات مهم خرید شمش فولادی

شمش فولادی از اصلی ترین مواد اولیه برای ساخت مقاطع فولادی به شمار می آید. در نتیجه داشتن اطلاعات کامل در مورد این محصول در زمان خرید، برای صنایع و کارخانه های فعال در این حوزه، اهمیت بالایی دارد. در راهنمای خرید شمش فولادی، دانستن اطلاعاتی نظیر آنالیز شمش، ابعاد، وزن، برند تولید کننده و قیمت شمش فولادی باید به صورت دقیق مشخص شود. از آنجایی که دانستن دقیق این نکات از اهمیت بالایی برخوردار است، در ادامه به بررسی نکات خرید شمش فولادی به صورت کامل پرداخته ایم.

نکاتی که پیش از خرید شمش فولادی باید بدانید!

به گزارش فولاد رامیار صنعت ، فعال بازار آهن و فولاد، برای خرید انواع شمش فولادی، باید نکاتی را از پیش از خرید این محصول در نظر داشته باشید تا خرید موفقی را تجربه کنید. در نظر گرفتن این نکات از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

نکات پیش از خرید شمش فولادی

بررسی نوع شمش فولادی مورد نیاز 

پیش از آنکه برای خرید شمش فولادی اقدام کنید، باید انواع آن را شناخته و متناسب با نیازتان برای خرید اقدام کنید. شمش اهن در سه نوع بیلت، بلوم و اسلب تقسیم می شود. از نوع بیلت اصولا برای تولید میلگرد استفاده می کنند. شمش بلوم و فابریک به سبب سطح مقطع بزرگتر، عمدتا برای ساخت سپری، ریل، تیرآهن و نبشی استفاده می شود.

نوع دیگر شمش فولادی که به اسلب یا تختال شهرت دارد، سطح مقطع مستطیلی شکلی داشته و صرفا برای تولید ورق از آن استفاده می کنند.

بررسی آنالیز شمش آهن

یکی دیگر از نکات مهم که پیش از خرید شمش آهن باید در نظر داشته باشید، آنالیز و استاندارد این محصول است. شمش فولادی دارای گرید های مختلف است که به سبب تفاوت درصد کربن موجود در ترکیباتشان مشخص می شود. به همین جهت این محصول در ۳ گرید، ۵sp، ۴sp و ۳sp به بازار عرضه می شود.

بررسی ابعاد و طول شمش

منظور از ابعاد شمش اهن، اندازه سطح مقطع و طول آنهاست. این محصول فولادی در طول های ۶ و ۱۲ متری تولید می شود. ابعاد سطح مقطع شمش بلوم و بیلت، مربعی بوده و عرض و ضخامت یکسانی دارد. در این بین شمش اسلب دارای سطح مقطع مستطیل شکل بوده و ضخامت کمتری نسبت به مدل های دیگر شمش دارد.

بررسی قیمت روزانه شمش فولادی

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید شمش فولادی باید به آن توجه کنید، بررسی قیمت روزانه آن است. قیمت محصولات فولادی از جمله شمش آهن به سبب نوسانات بازار، به صورت روزانه اعلام می شود. عواملی همچون قیمت دلار، قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا و … همگی بر قیمت نهایی شمش تاثیر می گذارد.

بررسی این عوامل پیش از خرید به شما کمک می کند تا قیمت شمش را پیش بینی کنید. ضمن اینکه استعلام قیمت از مراکز معتبر فروش، مثل بازرگانی هایی که به صورت مستقیم با کارخانه کار می کنند، به شما کمک خواهد کرد.

نکات مهم در زمان خرید شمش آهن

نکاتی که در زمان خرید شمش آهن باید بدانید!

نکاتی که در ابتدا گفتیم، مواردی است که پیش از خرید باید در نظر داشته باشید. اما زمانی که تصمیم به خرید می گیرید، برای جلوگیری از ضرر مالی باید نکات دیگری را در نظر داشته باشید. 

خرید از مراکز معتبر فروش محصولات فولادی

پس از آنکه نوع، ابعاد، وزن و قیمت شمش فولادی را مشخص کردید، باید برای خرید از مراکز معتبر اقدام کنید. به طور کلی شما می توانید به سه شکل برای خرید شمش اقدام کنید؛ خرید از بورس کالا، مراجعه به مراکز معتبر مثل بازرگانی های آهن و فولاد، خرید از کارخانه. خرید از بورس و کارخانه دردسرهای زیادی را دارد. اگر قصد خرید شمش فولادی از برند خاصی را دارید، باید از طریق بورس کالا اقدام کنید. چرا که برخی از برندها مثل فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه تنها در بورس کالا عرضه دارند. بهترین گزینه، انتخاب یک بازرگانی معتبر است که به صورت مستقیم از کارخانه برای شما بارگیری انجام دهد. 

شما می توانید به کمک کارشناسان با تجربه این مراکز، با خیال راحت نسبت به قیمت، برند تولید کننده، کیفیت و نحوه بارگیری، خرید مطمئنی داشته باشید.

مقایسه قیمت های اعلام شده

پس از آنکه روش خرید خود را مشخص کردید، باید مقایسه ای بین قیمت های اعلام شده داشته باشید. از آنجایی که شمش فولادی اولین و اصلی ترین ماده اولیه تولید مقاطع فولادی است، قیمت آن به صورت مستقیم روی قیمت محصول نهایی تاثیر می گذارد. پس خرید با کمترین قیمت اهمیت بالایی دارد.

نکاتی که پس از نهایی شدن خرید شمش فولادی باید بدانید!

خرید شمش فولادی

پس از نهایی شدن مرکز خرید و قیمت شمش اهن، باید برای دریافت فاکتور رسمی و پرداخت هزینه اقدام کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اطلاعات درج شده در پیش فاکتور باید با اطلاعات شمش مورد نظرتان یکسان باشد. رعایت این نکات از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری خواهد کرد.

دریافت فاکتور رسمی 

پس از تسویه حساب، باید فاکتور رسمی با اطلاعات درج شده زیر از فروشنده دریافت کنید. این اطلاعات باید به صورت دقیق ذکر شده باشد:

  • آنالیز شمش فولادی؛
  • ابعاد، وزن شمش اهن و برند؛
  • زمان بارگیری و محل تخلیه؛
  • نحوه پرداخت؛

تطبیق بار تحویل گرفته شده با اطلاعات فاکتور

پس از تحویل بار باید آنالیز، ابعاد، وزن و کیفیت شمش دریافت شده را با اطلاعات درج شده در فاکتور تطبیق دهید. در صورت هرگونه مغایرت، باید آن را با فروشنده در میان بگذارید.

در پایان

همانطور که می دانید شمش فولادی از مهم ترین ماده اولیه صنایع فولاد است. در نتیجه کیفیت و قیمت آن تاثیر زیادی در محصول نهایی دارد. در نظر گرفتن نکاتی مثل ابعاد، آنالیز و وزن شمش فولادی، قیمت، محل بارگیری و محل تخلیه و همچنین خرید از مراکز و کارخانه های معتبر خرید شمش فولادی مثل فولاد رامیار صنعت، ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان اهمیت بالایی دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا