ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

نیجریه در حال برنامه ریزی برای مراکز تحقیقاتی هوش مصنوعی و بلاک چین در سراسر کشور است

آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات دولت نیجریه (NITDA) از طرح هایی برای ایجاد مراکز تحقیقاتی متمرکز بر فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IoT) و بلاک چین در سراسر شش منطقه ژئوپلیتیکی کشور پرده برداری کرده است.

به گزارش رسانه های محلی، این ابتکار توسط مدیر کل NITDA، کاشیفو اینووا، در جریان افتتاحیه کنفرانس و نمایشگاه IoT آفریقای غربی در لاگوس اعلام شد.

اینووا، با نمایندگی مدیر برنامه ریزی و استراتژی شرکت NITDA، Aristotle Onumo، بر تعهد آژانس به توسعه یک اکوسیستم تحقیقاتی فناوری قوی تأکید کرد.

مراکز تحقیقاتی برای هدایت نوآوری

مراکز تحقیقاتی برنامه ریزی شده مناطق مهمی از جمله اینترنت اشیا، فناوری بلاک چین، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها)، تولید مواد افزودنی، هوش مصنوعی و رباتیک را هدف قرار خواهند داد. اینووا گفت:

“ما در حال ایجاد یک وسیله نقلیه با هدف ویژه هستیم که به این مناطق کلیدی نگاه می کند و همچنین مراکز تحقیقاتی را در شش منطقه ژئوپلیتیک نیجریه ایجاد می کند که این شش حوزه کلیدی فناوری های نوظهور را هدف قرار می دهد.”

هدف NITDA علاوه بر تأمین مالی تحقیقات، حمایت از استارت آپ های نیجریه ای در توسعه محصولات با استفاده از فناوری های نوظهور است.

این آژانس قصد دارد جعبه‌های شنی نوآوری ایجاد کند تا به استارت‌آپ‌ها در توسعه موارد استفاده، ایجاد کسب‌وکار و عرضه محصولات خود به بازار کمک کند.

NITDA همچنین در ایجاد استعدادها از طریق برنامه ۳ میلیون استعداد فنی (۳MTT) دولت نیجریه نقش اساسی دارد . هدف این است که تا سال ۲۰۲۷ سه میلیون نیجریه ای از نظر فنی آموزش ببینند و توانمند شوند.

Silicon Valley بعدی آفریقا

اینووا اذعان کرد که ممکن است برخی از افراد آموزش دیده کشور را ترک کنند و به صادرات استعدادهای نیجریه و تقویت ارز خارجی از طریق افزایش حواله کمک کنند.

Shitij Taneja، مدیر عامل Vertex Next، برگزارکنندگان کنفرانس و نمایشگاه IoT آفریقای غربی، پتانسیل نیجریه را به عنوان “Silicon Valley بعدی آفریقا” برجسته کرد.

او جمعیت گسترده جوانان و اکوسیستم استارتاپی پر جنب و جوش را به عنوان عوامل مهم ذکر کرد.

این کنفرانس که با همکاری مرکز داده آفریقا و Cloud Expo آفریقا برگزار می شود، با هدف جذب سرمایه گذاران به استارتاپ های نیجریه ای متمرکز بر فناوری های نوظهور است.

ایالات متحده و نیجریه اخیراً اعلام کرده‌اند که قصد دارند در بحث‌هایی درباره اقتصاد دیجیتال ، فناوری نوظهور و هوش مصنوعی شرکت کنند تا فرصت‌های مشارکت بالقوه را بررسی کنند.

هدف از این گفتگوها تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور و تقویت همکاری‌های عمیق‌تر در این زمینه‌ها است.

دولت نیجریه همچنین اولین مدل زبان بزرگ چندزبانه خود را راه اندازی کرده است زیرا در تلاش است تا در توسعه هوش مصنوعی در آفریقا جایگاه رهبری را بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا