ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

مایکروسافت، گوگل و دیگران هشدار می دهند که هوش مصنوعی ممکن است تجارت را تهدید کند

بیش از ده ها نفر از بزرگ ترین نام ها در صنعت فناوری ایالات متحده گزارش هایی را با عنوان “عامل خطر” به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارسال کرده اند که نشان می دهد هوش مصنوعی (AI) می تواند وضعیت مالی شرکت را تهدید کند.

اگرچه غیرمعمول نیست، اما این گزارش‌های ریسک، در مورد مشکلات احتمالی تخصیص منابع و بودجه برای توسعه فناوری‌های نوپایی مانند هوش مصنوعی، تفکر داخلی را ترسیم می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این هشدارها شامل ادوبی، دل، گوگل، متا، مایکروسافت، انویدیا، اوراکل، شبکه پالو آلتو، اوبر و حداقل چند مورد دیگر است.

این اخطارها که به عنوان گزارش های ریسک ثبت می شوند، به منظور جبران خسارت یک شرکت در برابر تقصیر قانونی برای خطرات قابل پیش بینی است.

این گزارش‌ها به منظور اطمینان از در دسترس قرار گرفتن آن‌ها برای افشای سرمایه‌گذاران در SEC ثبت می‌شوند.

به عنوان مثال، مایکروسافت گزارشی ارائه کرد که نشان می‌دهد توسعه و استفاده از هوش مصنوعی آن را در معرض خطر شکایت به دلیل نقض حق چاپ قرار داده است.

ادوبی گفت محصولات جدید هوش مصنوعی به طور بالقوه می‌توانند حیات بازار فتوشاپ را تهدید کنند و متا هشدار داد که ابزارهای هوش مصنوعی احتمالاً می‌توانند برای تولید اطلاعات نادرست استفاده شوند.

ممکن است افراد برجسته Big Tech به سرمایه گذاران هشدار دهند که شرط بندی آنها روی هوش مصنوعی ممکن است نتیجه ندهد، اما این امر باعث کاهش سرمایه گذاری نشده است.

سهام هوش مصنوعی – به ویژه سهام رهبران بازار انویدیا و مایکروسافت – به بالاترین حد خود رسیده است و اولین شرکت های سه تریلیون دلاری جهان را به وجود آورده اند.

در دنیای کریپتو، در سال ۲۰۲۴ نیز اوج هایی وجود داشته است. بسیاری از افزایش های سال در پاسخ به قطعیت نظارتی است که دولت ایالات متحده در طول سال به میزان اندکی انجام داده است.

از جنبه مثبت، برای مثال، اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین در جهان در ژانویه تصویب شد.

متأسفانه، بر اساس احساسات کلی جامعه ارزهای دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی، پیشرفت به سمت اطمینان نظارتی در ایالات متحده انتظارات صنعت را برآورده نکرده است.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اخیراً در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز Warpcast به فقدان مقررات و وضوح صنعت کریپتو انتقاد کرد .

او ظهور و برجستگی کوین های «بی‌فایده» با داستان‌های «مبهم» را ناشی از این باور او می‌دانست که هرچه توسعه‌دهندگان یک کوین کمتر در مورد محصول خود صحبت کنند، احتمال کمتری دارد که برچسب امنیتی به آن زده شود.

از این منظر، به نظر می‌رسد که سازندگان در دنیای رمزارز در برابر شفاف‌سازی در مورد دوام محصولات و خدمات خود یا افشای هرگونه خطر بالقوه برای سرمایه‌گذاران و کاربران انگیزه دارند.

با این منطق، سیستمی که با سازمان‌های ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین بیشتر شبیه به هم‌عصران بزرگ فناوری خود رفتار می‌کند، می‌تواند منجر به حذف انواع شرکت‌های رمزنگاری شود که بوترین از آنها به عنوان «بی فایده» یاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا