اخبار گوناگون

چگونه ویزای عمان بگیریم؟

چند سالی است که کشور عمان در بین کشورهای پرطرفدار در زمینه گردشگری و تجارت قرار گرفته است. به‌طوری‌که افراد زیادی علاقه دارند این کشور زیبا و امن با جاذبه‌های متعدد طبیعی و معماری را از نزدیک ببینند. اگر شما هم علاقه دارید عمان زیبا را از نزدیک ببینید، باید بدانید که ایرانی‌ها برای این سفر به ویزای عمان نیاز دارند. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا جزئیات دریافت ویزای عمان، مدارک لازم و مراحل دریافت این ویزا را با هم بررسی کنیم.

با پرطرفدارترین ویزاهای کشور عمان آشنا شوید

کشور عمان هم مانند سایر کشورها انواع مختلفی از ویزا را برای اهداف مختلف صادر می‌کند. مهم‌ترین و پرطرفدارترین ویزاهای عمان در بین ایرانی‌ها و سایر کشورها ویزای گردشگری یا توریستی، ویزای کار و ویزای تحصیلی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • ویزای توریستی کشور عمان برای ایرانی‌ها

ویزای توریستی این کشور برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند بیشتر از ۱۴ روز و با هدف گردشگری در این کشور بمانند. ویزای توریستی عمان برای اقامت ۳۰ روزه در این کشور صادر می‌شود. از زمانی‌که این ویزا صادر می‌شود تا ۳ ماه اعتبار دارد و برای دریافت آن نیازی به انگشت‌نگاری یا مراجعه به سفارت عمان در ایران نخواهید داشت. نکته قابل توجه این است که درخواست این ویزا باید از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر و از طرف اداره مهاجرت عمان ارائه شود و راه دیگری ندارد.

  • ویزای کاری کشور عمان

این ویزا که در واقع مجوز کارکردن در این کشور است، برای افراد بین ۲۱ تا ۶۰ سال صادر می‌شود. برای گرفتن این ویزا باید از یک شرکت عمانی پیشنهاد یا دعوت‌نامه شغلی داشته باشید. جالب است بدانید که کار در عمان نیاز به اسپانسر دارد، به همین دلیل نیاز دارید تا یک کارفرمای عمانی اسپانسر کار و در واقع دریافت ویزای کاری شما شود. این کارفرما باید مجوزها و مدارک لازم را از وزارت کار دریافت کرده و برای صدور ویزای کاری شما ارائه دهد. ویزای کاری این کشور برای مدت ۲ سال اعتبار دارد و شما می‌توانید درصورت تمدید قرارداد برای تمدید ویزای کاری اقدام کنید.

  • ویزای تحصیلی کشور عمان

برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور عمان مانند سایر کشورها باید از یکی از مؤسسات آموزشی این کشور پذیرش تحصیلی بگیرید. ویزای تحصیلی به‌شما اجازه می‌دهد تا پایان مدت‌ تحصیل خود در عمان اقامت داشته باشید. به‌علاوه در این مدت می‌توانید مشغول به‌کار شوید.

شرایط دریافت ویزای توریستی عمان که باید بدانید

قبل از هرچیز باید بدانید که دریافت هرکدام از ویزاهایی که در قسمت قبلی به آن‌ها پرداختیم، شرایط خاص خود را دارد. در این قسمت به شرایط دریافت محبوب‌ترین ویزای عمان، ویزای توریستی این کشور می‌پردازیم. دریافت ویزای توریستی این کشور کار پیچیده‌ای نیست و از همه مهمتر نیازی به ارائه مدارک مالی، خانوادگی یا پیشینه شغلی خاصی ندارد. برای دریافت این ویزا سفرهایی که رفتید و تمکن مالی شما هم اهمیت زیادی ندارند. پس شرایط دریافت این ویزا چیست؟

  • درخواست این ویزا باید از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر باشد

دریافت ویزای توریستی کشور عمان مانند برخی از کشورها نیاز به کفیل دارد و در واقع شما باید از طریق یک آژانس مسافرتی برای ویزای این کشور درخواست داده و آن را دریافت کنید. تنها درصورتی می‌توانید خودتان برای دریافت این ویزا درخواست دهید که دعوت‌نامه داشته باشید. این دعوت‌نامه می‌تواند از طرف یک شهروند عمان یا یک شرکت عمانی باشد.

  • تاریخ ورود‌وخروج متقاضی به عمان باید مشخص باشد

یکی دیگر از شرایط اخذ ویزای توریستی این کشور، مشخص‌بودن تاریخ ورود‌وخروج به این کشور به‌صورت دقیق است. مراقب باشید که اگر در تاریخ مشخص شده عمان را ترک نکنید، مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد.

  • خروج از مرز‌های هوایی کشور

ویزای توریستی عمان در واقع برای مرز‌های هوایی کشور صادر می‌شود. پس اگر بخواهید از طریق مرز زمینی به عمان سفر کنید، به ویزای توریستی مخصوص مرزهای زمینی احتیاج دارید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست و اخذ ویزای توریستی عمان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کشورها را می‌توانید از طریق سایت رسمی سفارت هر کشور پیگیری کنید. اما به‌طور کلی در لیست زیر می‌توانید مدارک لازم را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که نقص مدارک می‌تواند باعث ردشدن درخواست ویزای شما باشد. این مدارک شامل چه مواردی هستند؟

  • اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد
  • اسکن صفحه اول شناسنامه متقاضی
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای کشور عمان
  • یک قطعه عکس جدید رنگی ۴*۶ با پس‌زمینه سفید
  • دعوت‌نامه درصورت موجودبودن

پس‌از تکمیل مدارک باید هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید. البته باید توجه داشته باشید که برای سفرهای زیر ۱۴ روز ایرانی‌ها نیازی به ویزا و پرداخت هزینه ندارند. برای دریافت ویزای توریستی ۳۰ روزه باید ۲۰ ریال عمان پرداخت کنید. برای درخواست این ویزا همان‌طور که پیش‌تر گفتیم باید از طریق یک آژانس مسافرتی اقدام کنید که زیر نظر اداره مهاجرت عمان فعالیت کند. معمولا این آژانس‌ها می‌توانند ظرف مدت ۵ تا ۷ روز کاری این ویزا را دریافت کنند و تحویل شما دهند تا بتوانید مسافرت خود را آغاز کنید.

دریافت ویزای عمان و سفر به این کشور زیبا با فلای تودی

همان‌طور که گفتیم دریافت ویزا عمان شرایط خاصی ندارد؛ تنها نیاز به یک آژانس مسافرتی معتبر دارید تا این درخواست را ارسال کند. همچنین برای ویزای عمان نیازی به حضور در سفارت و انگشت‌نگاری ندارید. شما می‌توانید دریافت ویزای عمان را مانند رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به فلای تودی بسپارید.

برای این منظور و جهت دریافت ویزای الکترونیکی کشور عمان کافی است با کارشناسان ویزا در تیم تخصصی فلای‌تودی تماس بگیرید. مشاوران مجرب فلای تودی مشاوره لازم برای انجام مراحل درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز و همچنین پرداخت هزینه ویزای عمان را به‌شما خواهند داد. مدارک مورد نیاز برای درخواست این ویزا را به‌همراه فرم درخواستی که تکمیل‌شده به‌صورت اینترنتی برای تیم فلای تودی ارسال کنید تا تیم فلای تودی سایر مراحل لازم برای دریافت ویزا را انجام دهند.

در مرحله بعد لازم است معادل ریالی مبلغ ویزا را به شماره حسابی که کارشناسان فلای‌تودی در اختیار شما قرار می‌دهند، واریز کنید. از اینجا به بعد مدارک شما توسط نماینده فلای‌تودی به سفارت ارسال می‌شود تا مراحل دریافت ویزا از این طریق انجام شود. معمولا پس‌از حدود ۳ روز کاری نتیجه از سوی سفارت اعلام می‌شود و کارشناسان فلای تودی شما را در جریان این نتیجه خواهند گذاشت. فراموش نکنید که فلای تودی اینجاست تا راحت سفر کنید و خاطره بسازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا