اخبار گوناگون

مشاور مالیاتی کیست و چه زمانی به مشاوره مالیاتی نیاز داریم‌؟

در دنیای پیچیده و پر از قوانین و مقررات مالیاتی‌، ممکن است کوچک‌ترین اقدام اشتباه‌، هزینه‌ی زیادی برای شما داشته باشد‌. همچنین تعداد بالای این قوانین و پیچیدگی‌ها آن باعث شده تا یادگیری تمامی این قوانین‌، دشوار باشد‌. برای همین شرکت‌ها و اشخاص حقیقی از مشاوره مالیاتی برای جلوگیری از چالش‌های مالیاتی استفاده می‌کنند‌. در ادامه با مشاوره مالیاتی بیشتر آشنا می‌شویم و درباره الزام داشتن مشاور امور مالیاتی صحبت می‌کنیم‌.

مشاوره مالیاتی چیست‌؟

مشاوره مالیاتی‌، فرآیندی است که در آن یک سازمان متخصص در امور مالیاتی یا مشاور مالیاتی به افراد و کسب و کار‌ها درباره موارد مختلفی مانند نحوه محاسبه مالیات‌، تنظیم و ارائه اظهارنامه‌، برنامه ریزی مالیاتی‌، دادرسی مالیاتی‌، طراحی و اجرای سیستم‌های مالی و‌… مشاوره می‌دهد‌. حال که با مشاوره مالیاتی آشنا شدیم بهتر است درباره مشاور مالیاتی بدانیم‌.

مشاور مالیاتی | آژانس خدمات مالی دیمان

مشاور مالیاتی کیست‌؟

مشاور مالیاتی فرد یا سازمانی با تجربه و دارای دانش مالیاتی است که اقدام به ارائه مشاوره‌های مختلفی در زمینه‌های مالی می‌کند‌. مشاور امور مالیاتی باید در کنار دانشی که دارد به جزئیات کسب و کار و قوانین مالیات مسلط باشد تا بتواند بهترین تاثیرگذاری و راهنمایی را به مشاوره گیرنده ارائه کند‌.

ویژگی‌های مشاور مالی خوب

مشاور امور مالیاتی صرف نظر از آنکه شخص باشد یا سازمان باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوان با خیال راحت تمامی کارهای مالیاتی را به آن واگذار کرد‌. این ویژگی‌ها را در پایین مرور می‌کنیم‌.

تخصص و تسلط کامل به قوانین مالیاتی

یکی از مشکلاتی که اکثر کسب و کار‌ها در زمینه‌ی مالیات دارند‌، پرداخت مالیات‌های سنگین است‌. مشاور امور مالیاتی باید علاوه بر علم تدوین اظهارنامه‌های مالیاتی و دانستن اصول مالی کسب و کار‌، قوانین سختگیرانه و تبصره‌های آن‌ها را بشناسد تا شرایط را طوری مهیا کند که شما کمترین مالیات ممکن را پرداخت کنید‌.

اشراف به تغییرات قوانین مالیاتی

ویژگی دیگر یک مشاور مالی خوب‌، اشراف او به آخرین تغییرات قوانین مالیاتی است‌. زیرا بسیاری از تغییرات قوانین مالیاتی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها خود را پرداخت مالیات معاف کنید یا مالیات بسیار کمی پرداخت کنید‌. روش استفاده از آخرین تغییرات مالیاتی‌، دانشی است که مشاوران مالیاتی پیشرفته و حرفه‌ای باید داشته باشند‌.

داشتن سابقه و تجربه بالا در زمینه مشاوره مالیاتی

داشتن دانش بالا و اشراف به قوانین مالیاتی یکی از ویژگی‌های یک مشاور مالیاتی زبده است‌. مورد دیگری که باید برای انتخاب مشاور امور مالیاتی خود به آن اشراف داشته باشید ، داشتن تجربه بالا است‌. پیشبرد بسیاری از امور مالیاتی به تجربه‌ی بالا و داشتن پرونده‌های مالیاتی پیچیده در سابقه فرد یا سازمان ارائه دهنده مشاوره امور مالیاتی بستگی دارد‌.

در این زمینه آژانس مالی دیمان با داشتن تخصص و دانش بالا و تسلط به قوانین مالیاتی و تغییرات آن‌ها‌، همچنین بیش از ۳۰ سال سایقه در این حوزه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای مشاور امور مالیاتی خود یا کسب و کارتان باشد‌. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه مشاور مالیاتی دیمان سر بزنید‌.

ویژگی‌های مشاور مالیاتی خوب | آژانس خدمات مالی دیمان

چه افرادی به مشاور مالیاتی نیاز دارند‌؟

شاید برای شما سوال باشد که آیا شما با کسب و کاری که دارید نیاز به مشاور امور مالیاتی دارید یا خیر‌. در ادامه توضیح می‌دهیم چه افراد یا شرکت‌هایی به مشاوره مالیاتی نیاز دارند‌.

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ

شرکت‌ها و کسب و کار‌ها از آنجایی که پیچیدگی‌های مالیاتی دارند و همچنین قوانین مالیاتی برای آن‌ها سختگیرانه‌تر است به مشاوره مالیاتی حرفه‌ای نیاز دارند‌. استفاده از مشاوره مالیاتی حرفه‌ای می‌تواند‌، مالیات این سازمان‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد و از جریمه شدن‌هایی که ممکن است برای این شرکت‌ها پیش بیاید جلوگیری کند‌.

افراد با دارایی‌های بزرگ

طیف دیگری از افرادی که به مشاوره‌های مالیاتی نیاز دارند‌، افرادی هستند که سرمایه، اموال‌، سهام و دارایی‌های بزرگی دارند که دارایی‌های آن‌ها شامل مالیات می‌شود‌. مالیاتی که برای دارایی این افراد می‌آید در بسیاری از مواقع بسیار سنگین است و برای همین این افراد به مشاوران مالیاتی نیاز دارند تا با استناد به آخرین تغییرات قوانین مالیاتی بتوانند کمترین مالیات را پرداخت کنند‌.

کسب و کار‌های استارتاپی

این کسب و کار‌ها از آنجایی که در ابعاد‌های متوسط و کوچکی ایجاد می‌شوند اگر از قوانین مالیاتی پیروی نکنند و جریمه‌های مالیاتی برای آن‌ها صادر شود ممکن است حیات کسب و کار را به خطر بیاندازد‌. استارتاپ‌ها برای ثبت‌، ارائه اظهارنامه و دادرسی‌های مالیاتی نیاز به مشاور مالیاتی دارند تا بتوانند علاوه بر کاهش مبلغ مالیات‌، مشاوره‌هایی برای روش عدم پرداخت مالیات نیز دریافت کنند‌.

چه زمانی به مشاوره مالیاتی نیاز داریم‌؟

بسیاری از کارفرمایان پس از برخورد به مشکلات مالیاتی به فکر استفاده از مشاوره مالیاتی می‌افتند‌. زمانی که شما به مشکلات مالیاتی بر می‌خورید‌، مشاور مالیاتی می‌تواند برای شما در جلسات رسیدگی شرکت کند و کاری کند که جریمه‌ی شما کاهش پیدا کند‌. اما اگر از روز اول با مشاوره مالیاتی‌، برنامه‌های مالی خود را پیش ببرید می‌توانید از پیش آمدن مشکلات مالی جلوگیری کنید و با خیالتان را در زمینه امور مالیاتی راحت کنید‌.

مشاوره مالیاتی دیمان

هزینه استفاده از مشاور مالیاتی چقدر است‌؟

هزینه دقیق مشاوره مالیاتی بسته به نوع کسب و کار متفاوت است و برای همین امکان ارائه قیمت دقیق برای خدمات مشاوره مالیاتی وجود ندارد‌. تا کنون بار‌ها پیش آمده است که برای کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌هایی که داریم‌، متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری شدیم‌. در زمینه مالیات پرداخت هزینه‌های بیشتر در بسیاری از مواقع می‌تواند برای کسب و کار کمر شکن باشد‌. برای همین موضوع بهتر است از ابتدای راه اندازی یک کسب و کار هزینه‌های مشاوره مالیاتی را در نظر بگیریم و آن‌ها را کنار بگذاریم‌.

مشاوره مالیاتی‌؛ ضامن کسب و کار در حوزه مالی

یک کسب و کار موفق یا سرمایه گذار موفق همیشه برای هزینه‌های مالیاتی خود برنامه‌هایی دارد که بتواند مالیاتش را با کمترین هزینه ممکن پرداخت کند‌. مشاوره مالیاتی دقیقا همین کار را برای شما انجام می‌دهد و دیگر نیاز نیست فکر و زمان خود را برای مسائل مالیاتی درگیر کنید‌. یکی از شرکت‌های معتبری که می‌تواند در زمینه مشاوره مالیاتی به شما کمک کند و دارای سابقه طولانی مدت و کار در حوزه‌های مختلف است‌، آژانس خدمات مالی دیمان است که با در نظر گرفتن شرایط کسب و کار شما و با استناد به قوانین و مقررات مالیاتی‌، بهترین راهنمایی و مشاوره را در زمینه مالیاتی به شما ارائه می‌کند‌. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آژانس دیمان می‌توانید روی لینک بالا کلیک کنید‌. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا