ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

لایحه ممنوعیت CBDC کارولینای شمالی توسط فرماندار وتو شد

روی کوپر، فرماندار کارولینای شمالی، لایحه ای را که این ایالت را از اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی صادر شده توسط فدرال رزرو آمریکا (CBDC) منع می کند، علیرغم حمایت تقریباً اتفاق آرا در مجلس نمایندگان و سنای ایالت، وتو کرد.

کوپر، که به دلیل اتخاذ یک تصمیم با انگیزه سیاسی با انتقاد مواجه شده است، در بیانیه ای در ۵ ژوئن توضیح داد که لایحه ۶۹۰ مجلس نمایندگان برای امضای قانون بسیار “پیش از موعد، مبهم و ارتجاعی” بود.

تلاش‌هایی در سطح فدرال انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که استانداردها و پادمان‌هایی برای محافظت از مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها استفاده از دارایی‌های دیجیتال وجود دارد و کارولینای شمالی باید منتظر بماند تا ببیند چگونه کار می‌کنند .

 

وتوی کوپر به دنبال یک رای منفی ۱۰۹ به ۴ در مجلس نمایندگان و رای ۳۹ به ۵ در سنا در اواخر ژوئن بود.

با توجه به آرای تقریباً متفق القول، قانونگذاران کارولینای شمالی می توانند به راحتی وتوی کوپر را با اکثریت سه پنجم در هر دو مجلس لغو کنند.

تصمیم کوپر برای وتو با استقبال خوبی مواجه نشد.

میچل اسکیو، تحلیلگر ارشد Blockware Solutions و بومی کارولینای شمالی، میچل اسکیو توضیح داد: «وتوی فرماندار کوپر نماینده تمایلات کارولینیای شمالی نبود.»

آسکیو گفت: «مایه شرمساری است که کوپر برای حمایت از قانونی که به نفع همه ساکنان کارولینای شمالی باشد، نمی‌خواهد سیاست‌های حزبی را کنار بگذارد» .

او فقط به این دلیل وتو کرد که رقیبش مارک رابینسون موافق این لایحه است. واضح است که نامزد طرفدار بیت کوین و آزادی در اینجا کیست.

به طور مشابه، دن اسپولر، رئیس امور صنعت در انجمن بلاک چین، گفت که وتوی کوپر فرصتی از دست رفته برای ارسال پیامی بلند و واضح است که کارولینای شمالی به شدت با CBDC مخالف است .

سیاست دارایی دیجیتال باید در دست مردم آمریکا باقی بماند و اطمینان حاصل شود که هرگونه توسعه ارز دیجیتال ارزش‌های حریم خصوصی، حاکمیت فردی و رقابت در بازار آزاد ما را منعکس می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا