ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ایلان ماسک از اتحادیه اروپا به دلیل توافقنامه آزادی بیان غیرقانونی انتقاد کرد

ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر می گوید که کمیسیون اروپا به پلتفرم رسانه اجتماعی او، X، یک “معامله مخفی غیرقانونی” برای سرکوب آزادی بیان پیشنهاد داده است.

در ۱۲ ژوئیه، کمیسیون یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن X قانون خدمات دیجیتال (DSA) را نقض می کند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود ، در صورتی که تصمیم نهایی بر خلاف پلتفرم رسانه های اجتماعی باشد، کمیسیون اروپا (EC) می تواند تا ۲۰۰ میلیون دلار جریمه صادر کند.

توماس رگنیر، سخنگوی اتحادیه اروپا، برخلاف ماسک، معتقد است که این کمیسیون قصد ندارد حق کاربران را برای بیان نظرات خود محدود کند.

رگنیر گفت: “هدف قانون خدمات دیجیتال تضمین یک محیط آنلاین امن و منصفانه برای شهروندان اروپایی است که به حقوق آنها، به ویژه آزادی بیان احترام می گذارد.”

طبق بیانیه مطبوعاتی کمیسیون، X به طور بالقوه DSA را در سه مورد نقض می کند.

اولین مورد X است که تیک  های آبی “تأیید شده” را به عموم می فروشد. به گفته EC، این “به طور منفی بر توانایی کاربران برای تصمیم گیری رایگان و آگاهانه در مورد اعتبار حساب ها تاثیر می گذارد.”

دوم، EC استدلال می کند که X با شفافیت تبلیغاتی مطابقت ندارد. سوم، می‌گوید که برای کمک به پژوهشگران و تحقیقات عمومی کافی نیست.

رگنیر در توضیح چگونگی رسیدن کمیسیون به تصمیم خود گفت:

«یافته‌های اولیه صادر شده در تاریخ ۱۲ ژوئیه تا X بر اساس یک تحقیق عمیق است که شامل تبادلات با تیم انطباق پلتفرم‌ها، تجزیه و تحلیل اسناد داخلی شرکت ، مصاحبه با کارشناسان و همچنین همکاری با هماهنگ کننده های ملی خدمات دیجیتال است.»

ایلان ماسک از کمیسیون اروپا و DSA ناراضی است

ماسک به ندرت از ارائه علنی نظر خود یا پاسخگویی به کسانی که معتقد است او را آزار داده اند تردید می کند.

پس از بیانیه مطبوعاتی EC، ماسک قبل از توضیح بیشتر جنبه خود از ماجرا، DSA را “اطلاعات غلط” نامید.

ماسک مدعی شد : «کمیسیون اروپا به X یک معامله محرمانه غیرقانونی پیشنهاد داد: اگر ما بی سر و صدا سخنرانی را بدون اینکه به کسی بگوییم سانسور کنیم، ما را جریمه نمی‌کنند . پلتفرم‌های دیگر آن معامله را پذیرفتند. اما X این کار را نکرد.»

این پاسخ بسیار خوب بود و بسیاری از کاربران X برای حمایت از ماسک تجمع کردند.

تایلر وینکلووس، بنیانگذار صرافی رمزنگاری جمینی، در میان آنها بود. او حال و هوای سرکش جامعه X را با نوشتن این توییت خلاصه کرد : «از شما برای این رهبری اصولی متشکرم. به مبارزه خوب ادامه بده!»

زورنیتسا دااسکالوا، رئیس جهانی جرایم مالی در شرکت مشاوره مدیریت Optima Partners، گفت که اقدام EC تنها پس از یک فرآیند طولانی گردآوری شواهد و مکاتبه با X انجام شد.

داسکالووا خاطرنشان کرد: «تحقیق بیش از هفت ماه طول کشید. تیری برتون، کمیسر دیجیتال اتحادیه اروپا یک سال پیش از کالیفرنیا بازدید کرد و با مدیران ارشد توییتر (همانطور که در آن زمان شناخته می‌شدند) ملاقات کرد و به آن‌ها در مورد عواقب و جریمه‌های احتمالی در صورت عدم انطباق توییتر با DSA هشدار داد.»

او افزود: “همه این اقدامات نشان دهنده عزم اتحادیه اروپا برای مطابقت دادن آن فناوری های بزرگ با مقررات اتحادیه اروپا است.”

همانطور که داسکالووا توضیح داد، مقررات اتحادیه اروپا که قبلاً معرفی شده بود به نام مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها از نظر برخی به عنوان یک موفقیت بزرگ قانون‌گذاری، اما با توجه به مکانیسم اجرای نه چندان ساده، یک شکست اجرایی تلقی می‌شد.

با این حال، با معرفی DSA، اتحادیه اروپا درس خود را آموخته است. به گفته او، رویه اجرایی اتحادیه اروپا “اکنون بسیار بهتر تعریف شده است.”

ماسک مدت‌هاست که استدلال می‌کند که سازمان‌های دولتی به‌طور خصوصی سایت‌های رسانه‌های اجتماعی را لابی می‌کنند تا اطلاعات را سرکوب کنند و مزیت فرهنگی را کنترل کنند.

ادعای او مبنی بر اینکه کمیسیون اروپا به X پیشنهاد یک معامله محرمانه را داده است، یادآور ادعاهای قبلی او است.

از دسامبر ۲۰۲۲ و تا مارس ۲۰۲۳ ، ماسک اسناد داخلی X را در اختیار تعدادی از روزنامه‌نگاران از جمله مت طیبی ، لی فانگ و باری وایس قرار داد. این نسخه به دلیل نام قبلی سایت رسانه های اجتماعی، “فایل های توییتر” نامگذاری شد.

اولین دسته از مکاتبات مربوط به تعلیق حساب دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و داستان لپ تاپ هانتر بایدن بود.

ماسک استدلال کرد که انتشار از ادعاهای او در مورد سانسور و تبانی دولت پشتیبانی می کند، در حالی که منتقدان او می گویند که آنها چیزی بیش از تلاش تیم رسانه های اجتماعی با تصمیمات دشوار تعدیل محتوا را نشان نمی دهند.

با توجه به تمایل ماسک برای ارائه شواهد در حماسه پرونده های توییتر، این سوال پیش می آید که آیا او در پاسخ به کمیسیون اروپا نیز همین کار را خواهد کرد یا خیر.

اگر ماسک شواهدی دال بر تخلف داشته باشد، تاکنون آن را برای خود نگه داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا