ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سنگاپور ۷۴.۳ میلیون دلار برای کوانتوم و هوش مصنوعی در امور مالی اختصاص داده است

اداره پولی سنگاپور (MAS) 100 میلیون دلار سنگاپور (۷۴.۳۶ میلیون دلار) را برای تقویت قابلیت‌های محاسبات کوانتومی و هوش مصنوعی بخش مالی خود متعهد کرده است.

آخرین تزریق وجوه توسط MAS – بانک مرکزی و مرجع نظارتی مالی سنگاپور – با هدف کمک به موسسات مالی محلی برای ایجاد زیرساخت‌های محاسباتی کوانتومی و سرعت بخشیدن به توسعه و پذیرش هوش مصنوعی است.

تلاش سنگاپور برای تبدیل شدن به یک مرکز فین تک

MAS طرح فناوری و نوآوری بخش مالی (FSTI 3.0) را در سال ۲۰۲۲ برای تقویت موقعیت سنگاپور به عنوان یک مرکز فین تک معرفی کرد.

با اضافه کردن تعهد اولیه ۱۵۰ میلیون دلاری سنگاپور (۱۱۱.۵ میلیون دلار) طی سه سال، تنظیم کننده ۷۴.۳۶ میلیون دلار دیگر در ۱۸ جولای متعهد شد.

مؤسسات مالی واجد شرایط برای ساخت مراکز فناوری محاسبات کوانتومی و موارد استفاده نهادی مناسب تا سقف ۵۰ درصد کمک مالی دریافت خواهند کرد.

شرکت‌هایی که راه‌حل‌های امنیت سایبری مبتنی بر کوانتومی ایجاد می‌کنند، تا سقف ۳۰ درصد واجد شرایط تامین مالی مشترک خواهند بود.

بخشی از این صندوق به سمت ساخت مراکز نوآوری هوش مصنوعی که در آن‌ها می‌توان مدل‌های هوش مصنوعی را ساخت، آموزش داد و در موارد مختلف استفاده کرد، منحرف خواهد شد. رگولاتور گفت:

“چشم اندازهای قوی برای صنعت مالی وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای حل مشکلات کل صنعت فراتر از آنچه هر موسسه مالی می تواند به صورت جداگانه انجام دهد، استفاده کند.”

MAS تأیید کرد که اولین پروژه آزمایشی هوش مصنوعی به موارد استفاده از کلاهبرداری و کشف تقلب اختصاص داده شده است. تنظیم کننده بانک ها، ارائه دهندگان راه حل های فناوری و آژانس های عمومی را در آزمایش هوش مصنوعی مشارکت خواهد داد.

طرح FSTI تا مارس ۲۰۲۶ معتبر است. با این حال، دولت سنگاپور ممکن است تمدید این طرح را بر اساس تأثیر آن بر چشم انداز فین تک کشور جزیره ای در نظر بگیرد.

این خبر پس از آن منتشر شد که MAS در ۲ ژوئیه به بخش سنگاپور Paxos، صادرکننده استیبل کوین Pax Gold (PAXG) با پشتوانه طلا موافقت کرد .

تأییدیه نظارتی Paxos را قادر می‌سازد تا یک استیبل کوین را راه‌اندازی کند که با چارچوب نظارتی آتی MAS مطابقت دارد.

بانک توسعه سنگاپور (DBS)، بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی از نظر دارایی های تحت مدیریت، شریک اصلی بانکی Paxos خواهد بود.

بر اساس این اعلامیه، DBS مسئولیت مدیریت پول نقد و نگهداری ذخایر استیبل کوین Paxos را بر عهده خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا