آموزش ارز دیجیتال

انواع روش های ترید در بازار فارکس

روش‌های متفاوتی برای موفقیت در بازار فارکس وجود دارد. اینکه چه شخصیتی دارید، چقدر بودجه دارید و چقدر زمان برای معامله در نظر گرفته‌اید همه و همه روی تعیین روش ترید شما تاثیرگذار هستند. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید یکی از انواع روش های ترید در بازار فارکس را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی از روش‌ها و استراتژی‌های معامله در این بازار آشنا کنیم.

برخی از این استراتژی‌ها سطح بالاتری دارند و به معامله‌گران فضای زیادی برای شخصی‌سازی آنها می‌دهند، در حالی که برخی دیگر خاص‌تر هستند و نیاز به توجه به جزئیات دارند. بیایید نگاهی بیندازیم. در ادامه شما را روش های خاصی نیز آشنا می‌کنیم که برای همه حتی شما مناسب هستند.

انواع روش های ترید در بازار فارکس

بدون ترید در فارکس ترید کنید!!

اما این تیتر یعنی چه؟ در روش‌های بعدی در مورد شماری از استراتژی‌های معاملاتی در فارکس صحبت کردیم اما اگر نخواهید استرس ناشی از ترید را تحمل کنید چه؟

یا اگر زمان و دانش کافی برای ترید را نداشته باشید و علاقه‌ای به یادگیری هم نداشته باشید چه؟ اگر این مورد در مورد شما صدق می‌کند و همچنان در حال خواندن این مقاله هستید نتوانسته‌اید با وسوسه کسب سود از فارکس مقابله کنید.

فارکس فرصت درخشانی برای کسب سود است و به دلیل وسعت و گستردگی خود فرصت‌های متعددی را برای کسب سود در اختیار شما قرار می‌دهد. در این بازار دارایی های متنوعی در دسترسی شماست و می‌توانید دارایی خود را در بازارهای متنوع به کار بگیرید.

اما بدون تجربه و دانش و صرف زمان این کار چطور امکان پذیر است؟

بانک آرون

اگر هیچ علاقه‌ای به ترید ندارید دارایی خود را در بانک‌های سنتی سپرده‌گذاری نکنید. با سپرده‌گذاری در بانک آرون سود به مراتب بالاتری دریافت می‌کنید. زیرا بروکر آرون با سپرده شما وارد ترید می‌شود و در نتیجه سود پرداختی به شما بالاتر است. البته دارایی شما تضمین شده است و سودی که دریافت می‌کنید قابل مقایسه با نظام بانکی نیست.

صندوق سرمایه گذاری آرون

از طرف دیگر اگر بدتان نمی‌آید کمی با فارکس آشنا شوید و از طریق ترید غیرمستقیم به سود برسید می‌توانید خرید سهام صندوق سرمایه گذاری به صورت کاملا غیرمستقیم در فارکس مشارکت داشته باشید. در این حالت مدیران مجموعه با موجودی صندوق وارد معامله می‌شوند و شما از سود معاملات بهره‌مند می‌شوید.

انواع روش های ترید

کپی ترید کنید

اگر بدتان نمی‌آید که خودتان از نزدیک دستی بر آتش داشته باشید، بهتر است کپی ترید را امتحان کنید. ابتدا یک حساب دمو در نزد بروکر آرون گروپس ایجاد کنید و کمی با محیط بازار آشنا شوید. بعد با ایجاد یک حساب کپی ترید، معاملات یک تریدر حرفه‌ای را کپی کنید. به این ترتیب کافی است پا در جای پای یک حرفه‌ای بگذارید و معاملات او را تقلید کنید. به این ترتیب نه تنها از ابتدا به سود می‌رسید بلکه کم کم راه و رسم معامله را متوجه می‌شوید.

اما اگر می‌خواهید صفر تا صد معامله دست خودتان باشد، باید یکی از استراتژی‌های معاملاتی زیر را دنبال کنید.

استراتژی معاملاتی روند

تجارت روند یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین استراتژی‌ها است زیرا تنها معیار آن این است که شما در جهت حرکت بازار فعلی معامله کنید.

برای اجرای این استراتژی معاملاتی فارکس، فقط باید جهت روند غالب را شناسایی کنید و به تحلیل بازار ادامه دهید تا بتوانید در زمان معکوس شدن بازار از موقعیت خود خارج شوید.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استراتژی معاملاتی روند این است که زمان‌بندی شما لازم نیست کامل باشد. انتظار برای سیگنال‌های تأیید قبل از ورود به موقعیت شما می‌تواند مفید باشد و مطمئن شوید که شروع اشتباهی نیست.

همیشه در یک‌روند نوساناتی وجود دارد، اما اکثر معامله‌گران توقف‌ها و محدودیت‌هایی را تعیین می‌کنند که نقاط ورود و خروج آنها را خودکار می‌کند تا این حرکات کوچک‌تر اهمیت چندانی نداشته باشند.

بسیاری از استراتژی‌های فارکس معاملات روند مبتنی بر شاخص‌های حرکت هستند که به معامله‌گران کمک می‌کند قدرت یک‌روند را ارزیابی کنند. اینها شامل نوسانگر تصادفی و شاخص قدرت نسبی (RSI) است که هر دو به نشان دادن زمانی که قیمت بازار به آستانه‌های خریدوفروش بیش از حد می‌رسد کمک می‌کند.

یک معامله‌گر روند به دنبال باز کردن یک پوزیشن لانگ در پایه‌های صعودی و یک موقعیت کوتاه در روند نزولی است.

هنگام استفاده از شاخص‌های حرکت، مهم است که به یاد داشته باشید که یک دارایی می‌تواند برای مدت طولانی قبل از معکوس شدن اشباع خرید یا ‌فروش باقی بماند.

ترید در بازار فارکس

استراتژی محدوده یا رنج

این روش مبتنی بر مفهوم خطوط حمایت و مقاومت است. این استراتژی از شاخص‌هایی برای یافتن سطوحی استفاده می‌کند که در آن بازار معکوس می‌شود. وقتی با هم ترکیب شوند، این اوج و پایین‌ها یک محدوده ایجاد می‌کنند.

در یک بازار پرطرفدار، قیمت‌ها در بالا و پایین خطوط حمایت و مقاومت شکسته می‌شوند و اوج‌های بالاتر و پایین‌تر را تشکیل می‌دهند. اما در یک بازار محدوده، قیمت به طور مداوم بین این سطوح افزایش می‌یابد و یک الگوی جانبی ایجاد می‌کند.

برای معامله‌گران فارکس، یک بازار محدود فرصتی را ایجاد می‌کند تا سبک معاملاتی اسکالپینگ یا نوسانی را در عمل اعمال کنند. گرفتن سودهای کوچک‌تر اما مکرر با نوسان قیمت بین دو سطح.

معامله‌گران فارکس که مشترک یک استراتژی معاملاتی محدوده هستند، نگران این نیستند که آیا بازار بالاتر از این سطوح یا «روند» خواهد بود یا خیر. آنها به دنبال حرکات کوتاه‌مدت بسیار بیشتری هستند.

درست مانند معاملات روند، اندیکاتورهای مومنتوم ابزار انتخابی برای شناسایی این سطوح حمایت و مقاومت هستند. در این نقاط قیمت، حرکت در یک روند قبل از معکوس شدن عملکرد قیمت، به سمت تضعیف می رود.

استراتژی ترید خبر

بازار فارکس تحت‌تأثیر تعداد زیادی از رویدادها و عوامل کلان اقتصادی است؛ بنابراین، درک تأثیر احتمالی روی جفت‌ارز برای هر معامله‌گر فارکس حیاتی است، اما برخی آن را یک‌قدم فراتر می‌گذارند و استراتژی خود را صرفاً بر اساس اخبار استوار می‌کنند.

در بیشتر موارد، استراتژی‌های ترید خبری روی رویدادهای تعیین‌شده متمرکز هستند – مانند اعلام نرخ بهره و انتشار داده‌ها – زیرا نسبت به رویدادهای کوچک‌تری که بازار را غافلگیر می‌کنند قابل‌اعتمادتر و آسان‌تر قابل‌پیش‌بینی هستند.

به‌جای شاخص‌های فردی، بهترین ابزار یک استراتژی تجارت خبری یک تقویم اقتصادی خوب است. این به تدوین مبنای زمان‌بندی کمک می‌کند.

اما بیشتر معامله‌گران اخبار از داده‌های تاریخی پیرامون رویدادهای قبلی نیز برای یافتن الگوها و پیش‌بینی استفاده می‌کنند.

این استراتژی به دلیل نوساناتی که می‌تواند در اطراف این رویدادها رخ دهد با افزایش ریسک همراه است. همان‌طور که معامله‌گران بیشتری تغییر می‌کنند و موقعیت‌های خود را در اطراف اعلامیه‌ها وارد می‌کنند، می‌تواند پیش‌بینی قیمت بازار را دشوارتر کند.

What Is Forex Trading? – Forbes Advisor

استراتژی بازگشت

معامله مجدد شامل جستجوی مواردی است که قیمت بازار برای مدت کوتاهی قبل از ادامه روند غالب معکوس می‌شود. این روش زمانی به کار برده می‌شود که قیمت معکوس می‌شود و در آن جهت ادامه می‌یابد و روند جدیدی را شکل می‌دهد.

این حرکات موقت قیمت می‌تواند نقطه ورود عالی برای معامله‌گران فارکس باشد که می‌خواهند با قیمتی سودمندتر به یک‌روند بپیوندند. اما آنها همچنین می‌توانند نشانه‌های اولیه‌ای را ارائه دهند که یک‌روند در حال ازدست‌دادن حرکت است و به‌زودی معکوس خواهد شد.

برای تشخیص یک نوع اصلاح از دیگری، معامله‌گران از ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند که محبوب‌ترین آنها اصلاحات فیبوناچی است. ایده پشت این ابزارهای ترسیمی این است که یک اصلاح پس از رسیدن به سطح نسبت فیبوناچی به پایان می‌رسد؛ بنابراین، معامله‌گران اغلب با این قیمت‌های حیاتی، ضررهای توقف می‌دهند یا سفارش سود می‌گیرند. ما می‌توانیم ببینیم که چگونه این کار در نمودار قیمت GBP/USD کار می‌کند، جایی که اصلاحات به سطوح فیبوناچی یا اطراف آن بازمی‌گردند.

معاملات روزانه

در این روش شما به جای توجه به دورنمای یک دارایی، تنها با هدف کسب سود کوتاه مدت و در بازه زمانی روزانه وارد معامله می‌شود. در این حالت معاملات مدت زمانی زیادی باز نمی‌مانند و با پایان روز بسته می‌شوند. هدف شما در این روش کسب سودهای اندک در طول یک روز است. البته تعداد معاملاتی که در روز انجام می‌شود بیشتر از دیگر روش‌هاست و این یعنی شما برای پیاده‌سازی این روش باید زمان بیشتری را در بازار صرف کنید.

 

در پایان

توجه داشته باشید که در این مقاله تنها به شماری از استراتژی‌های موجود اشاره کردیم و شما می‌توانید با کمی جستجو با روش‌های دیگر نیز آشنا شوید. اما اگر تازه کار هستید بهتر از یکی از سه روش اول یعنی بانک آرون، صندوق سرمایه‌گذاری آرون و کپی تریدینگ برای کسب سود استفاده کنید. در هر صورت اگر مشتاق به آشنایی با بازار فارکس هستید، بدون هزینه و با افتتاح یک حساب آزمایشی می‌توانید با این بازار آشنا شوید و آموخته‌های خود را بیازمایید. برای افتتاح حساب دمو نیازی به واریز نیست و بروکر مبلغی را به عنوان اعتبار مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد تا با آن در یک محیط آزمایشی معاملات غیرواقعی انجام دهید و تجربه کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا