ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بانک بزرگ سوئیس ZKB تجارت بیت کوین و اتر را راه اندازی کرد

زوریخ کانتونال بانک (ZKB)، یکی از بزرگترین بانک های سوئیس، جدیدترین موسسه بانکی است که امکان تجارت ارزهای دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

طبق اعلامیه رسمی در ۴ سپتامبر، بانک کانتونال زوریخ در حال حاضر خدمات معاملات و نگهداری بیت کوین و اتر را ارائه می دهد.
بیت کوین

بانک گفت: “این پیشنهاد به طور یکپارچه در کانال های موجود ادغام شده است و به طور مساوی مشتریان و بانک های شخص ثالث را هدف قرار می دهد.”

بانک کانتونال زوریخ که به طور محلی به عنوان Zürcher Kantonalbank (ZKB) شناخته می شود، بزرگترین بانک کانتونی و چهارمین بانک بزرگ در سوئیس است که مجموع دارایی های آن ۲۰۰ میلیارد فرانک سوئیس (۲۳۵ میلیارد دلار) است.

ZKB مسئولیت ذخیره ارزهای دیجیتال برای مشتریان خود را بر عهده می گیرد

طبق این اطلاعیه، مشتریان ZKB می‌توانند ارزهای دیجیتال را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به طور مستقیم از طریق پلتفرم‌های ZKB eBanking یا ZKB Mobile Banking معامله کنند.

این بانک خاطرنشان کرد: “دارای ارزهای دیجیتال در نمای سبد موجود ادغام خواهد شد.”

الکساندرا اسکریبا، رئیس مشتریان سازمانی ZKB، گفت: «پیشنهاد تازه راه‌اندازی ما در حوزه ارزهای دیجیتال، سطح بالایی از امنیت را ارائه می‌دهد و امکان ادغام ارزها و برنامه‌های کاربردی دیگر را فراهم می‌کند.»

او افزود:

“وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، ZKB وظیفه مهم ذخیره‌سازی امن کلیدهای خصوصی را بر عهده می‌گیرد. بنابراین مشتریان و بانک های شخص ثالث به کیف پول خود نیازی ندارند و لازم نیست نگران ذخیره کردن کلیدهای خصوصی خود باشند. ZKB از هر دو مراقبت می کند.”

راه حل نگهداری و تجارت رمزنگاری ZKB برای بانک های شخص ثالث در دسترس است

ZKB اشاره کرد که راه حل تازه راه اندازی شده برای نگهداری و تجارت کریپتو هم برای افراد و هم برای بانک های شخص ثالث در دسترس است.

این بانک گفت که راه حل تجارت به کسب و کار (B2B) از Zürcher Kantonalbank به بانک های سوئیسی این فرصت را می دهد تا تجارت و ذخیره امن BTC و ETH را به مشتریان خود ارائه دهند.

بر اساس این اطلاعیه، Thurgauer Kantonalbank، یک بانک کانتونی سوئیس که به کانتون تورگائو خدمات می دهد، اولین بانک شریکی است که از سرویس B2B ZKB استفاده می کند.

سفارشات از طریق Crypto Finance AG، یک شرکت فناوری مالی تابعه شرکت چند ملیتی آلمانی Deutsche Börse Group معامله می شود.

ZKB در چند سال گذشته در حال بررسی فضای دارایی دیجیتال بوده است

ZKB در سال ۱۸۷۰ به عنوان “بانک شهروندان زوریخ” تأسیس شد. این بانک برای مدتی درگیر کاوش در صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال بوده و در انتشار اولین اوراق قرضه دیجیتالی جهان در SIX Digital Exchange در سال ۲۰۲۱ شرکت کرده است .

در سال ۲۰۲۳، ZKB همچنین به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی بانک ملی سوئیس، انتشار اوراق قرضه دیجیتال با ارز دیجیتال بانک مرکزی را به عنوان مدیر ارشد مشترک انجام داد .

به گفته جاکوب بوشارد، کارآفرین و سرمایه گذار ارزهای دیجیتال محلی، انتظار می رفت ZKB حداقل دو ماه پیش خدمات رمزنگاری خود را راه اندازی کند.

بوشارد در پستی در لینکدین در اوایل جولای به آن اشاره کرد ، پیش از این، سایر بانک‌های سوئیسی مانند سوئیس Cantonal Banks Zuger Kantonalbank، St. Galler Kantonalbank AG و Luzerner Kantonalbank نیز با موفقیت خدمات ارزهای دیجیتال را معرفی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا