ارزهای دیجیتال

چرا قیمت بیت کوین امروز کاهش یافته است؟

قیمت امروز در حال کاهش است و در بازارهای ریسک جهانی به دلیل ترس از چشم انداز اقتصادی کاهش می یابد.

از ۴ سپتامبر، BTC با ۳.۳۰ درصد کاهش به حدود ۵۵۶۰۰ دلار رسید که پایین ترین میزان در یک ماه گذشته است. به طور مشابه، معاملات آتی S&P 500 به دنبال بدترین عملکرد خود از زمان رکود بازار در ۵ آگوست، ۰.۴ درصد کاهش یافت.

عملکرد سالانه BTC/USD در مقابل عملکرد آتی S&P 500

معامله گران کریپتو در حال آماده شدن برای نوسانات بیشتر در بازار هستند زیرا منتظر اطلاعات کلیدی اقتصادی هستند تا ببینند آیا ایالات متحده به رکود نزدیک شده است و چگونه فدرال رزرو ممکن است سیاست های خود را تعدیل کند.

گزارش مشاغل در ۴ سپتامبر احتمالاً کاهشی در بازار کار را نشان می دهد، پس از داده های اخیر که نشان می دهد پنجمین ماه متوالی کاهش فعالیت های تولیدی است.

با تغییر نگرانی‌ها از تورم به رشد اقتصادی، داده‌های کلان ضعیف سهام و دارایی‌های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال را تحت فشار قرار می‌دهد.

به عنوان مثال، پیش بینی یک بازار مشاغل خنک کننده با خروج روزانه ۲۸۷.۸۰ میلیون دلار از صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) همزمان شده است که طولانی ترین جریان خروجی از ژوئن را نشان می دهد.

جریان های خالص روزانه ETF بیت کوین

کاهش بیت کوین امروز و اخیراً همزمان با کاهش علاقه باز (OI) در بازار آینده آن است.

تا ۴ سپتامبر، قراردادهای معوق بازار آتی بیت کوین در حدود ۳۰ میلیارد دلار بود که از اوج ۳۷.۵۰ میلیارد دلاری ماه جولای کمتر بود.

این کاهش نشان می‌دهد که معامله‌گران نسبت به حرکت‌های کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین اعتماد کمتری پیدا کرده‌اند و بنابراین، موقعیت‌های آتی باز خود را کاهش می‌دهند.

سود باز معاملات آتی BTC

در همین حال، داده‌های روزانه کاهش شدید نرخ‌های تامین مالی معاملات آتی بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

بین ۳ سپتامبر و ۴ سپتامبر، آنها از ۰.۰۰۷۴٪ در هر هشت ساعت به ۰.۰۰۰۷٪ در هر هشت ساعت کاهش یافتند، که نشان می دهد اکنون تقاضای کمتری برای موقعیت های خرید اهرمی وجود دارد.

به عبارت دیگر، معامله‌گران کمتری روی افزایش قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت شرط‌بندی می‌کنند که یکی دیگر از سیگنال‌های کاهش ریسک در یک ساعت منتهی به داده‌های مشاغل ایالات متحده است.

نمودارهای فنی نشان می‌دهند که زیان بیت‌کوین در ۴ سپتامبر بخشی از مرحله شکست در الگوی گوه‌ای رو به افزایش است.

یک گوه در حال افزایش با دو خط روند صعودی و همگرا مشخص می شود. زمانی حل می شود که قیمت به طور قاطع از خط روند پایین تر شکسته شود و به اندازه حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین کاهش یابد که نشان دهنده مرحله شکست است.

نمودار قیمت چهار ساعته BTC/USD

بنابراین، هدف صعودی نزولی BTC برای ماه سپتامبر در حدود ۵۴۰۰۰ دلار است که حدود ۴.۵ درصد از سطوح قیمت فعلی کمتر است.

برعکس، یک بازگشت از پشتیبانی فعلی بیت کوین – سطح اصلاحی فیبوناچی ۰.۶۱۸ در حدود ۵۶۳۰۰ دلار – احتمالاً تنظیم شکست گوه را باطل می کند و قیمت را به سمت خط ۰.۳۸۲ Fib در حدود ۵۹۰۰۰ دلار یا افزایش ۵ درصدی از سطوح قیمت فعلی آغاز می کند.

این سطح با میانگین متحرک نمایی ۵۰-۴H BTC (50-4H EMA؛ خط قرمز) همزمان است.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا