ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

فاکتورهای متعددی که به اقدام قیمت اتر دامن می زنند

مدیر دارایی VanEck فاکتورهای متعددی را که به عملکرد ضعیف قیمت اتر در بازنگری ماهانه کریپتو برای آگوست ۲۰۲۴ کمک می‌کنند، بیان کرد.

این گزارش مسائلی را که اتریوم را آزار می‌دهد به سه دسته تقسیم می‌کند: کاهش عمومی درآمد شبکه، انتخاب سیاست‌های عمدی و استخراج ارزش از راه‌حل‌های لایه ۲ و ارائه‌دهندگان خدمات.

به گفته VanEck، تغییر مصرف کننده به بلاک چین های لایه ۱ با توان عملیاتی بالاتر مانند Solana،تا حدی مقصر کاهش درآمد عمومی اتریوم است.

تحلیلگران VanEck اظهار داشتند که “بهترین مورد استفاده برای بلاک چین های عمومی در این مرحله اولیه، حدس و گمان است.”

در این گزارش توضیح داده شده است که اتریوم در عرصه قراردادهای هوشمند از مزیت حرکت اول برخوردار است و به اولین شبکه‌ای تبدیل شد که با تبدیل شدن به هاب پیشرو برای امور مالی غیرمتمرکز، بر روی سفته‌بازی دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد.

با این حال، افزایش رقابت از سوی Solana، Sui ( SUI ) و Aptos – که هر یک می تواند هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند – این تقاضای سوداگرانه را از شبکه اتریوم دور می کند.

عملکرد قیمت/Price Action اتر در مقایسه با سایر دارایی های دیجیتال

به طور مشابه، گزارش اشاره کرد که توسعه‌دهندگان به طور فزاینده‌ای توکن‌های جدید را در این شبکه‌های با توان بالاتر به کار می‌برند تا تجربه بهتری را برای کاربر نهایی فراهم کنند و از تنگناهای ایجاد شده توسط پردازش متوالی تراکنش‌های اتریوم جلوگیری کنند.

این رقابت، اتریوم را بین یک سنگ و یک مکان سخت قرار داده است – از آنجایی که بلاک چین های لایه ۱ نسل دوم و سوم، سهم بازار آن را از بیرون از بین می برند، درآمد را از داخل اکوسیستم اتریوم فشرده می کند.

در نتیجه، کارمزدهای شبکه اتریوم از زمان معرفی ارتقاء Dencun در مارس ۲۰۲۴ تا ۹۹ درصد کاهش یافته است.

ارتقاء Dencun که هزینه‌های شبکه‌های لایه ۲ را به شدت کاهش داد، باعث گسترش سریع شبکه‌های لایه ۲ اتریوم شد.

افزایش شدید شبکه‌های مقیاس‌پذیری برای اتریوم توجه آدریان برینک، یکی از بنیان‌گذاران Anoma را به خود جلب کرد، او اخیراً گفت که معتقد است در حال حاضر راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم بسیار زیاد است.

به گفته برینک، این صنعت تقریباً ۱۰ برابر تعداد راه حل های مقیاس پذیری اتریوم مورد نیاز برای مدیریت ترافیک دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا