اخبار گوناگون

قیمت توکن‌های بازی همستر کامبت در هنگام عرضه چقدر خواهد بود؟

قیمت توکن‌های بازی همستر کامبت در هنگام عرضه چقدر خواهد بود؟

بازی تلگرامی همستر کامبت (Hamster Kombat) یک بازی برای کسب درآمد و به عبارتی «کلیک کن و به درآمد برس» محسوب می‌شود. این بازی محبوب تلگرامی، در چند ماه اخیر با سروصدای فراوانی توانست مخاطبین زیادی جذب کند. مخاطبین و بازیکنان منتظرند به زودی اسم توکن همستر کامبت را در لیست قیمت لحظه ای ارز دیجیتال ببینند و به امید رسیدن به سود فراوان، وقت و انرژی خود را صرف این بازی می‌کنند. با این حال، جزئیات آن هنوز فاش نشده است. صرافی بای‌بیت (Bybit) قبلا توکن همستر (HMSTR) را در بازار پیش از عرضه (Pre Market) فهرست کرده و عرضه اولیه ۱۰ میلیارد توکن را پیش‌بینی کرده است. اما این عدد همچنان نامشخص است و تا زمان اعلام رسمی اطلاعات در مورد آن، ممکن است تغییر کند.

آیا توکن همستر کامبت همان سکه‌های کسب شده در بازی است؟

برخی ممکن است تصور کنند که توکن‌های همستر کامبت مستقیما با موجودی سکه‌های کاربر در بازی مطابقت دارند، اما در واقع فعالیت و درآمد ساعتی بازیکن است که انگیزه اصلی برای ادامه دادن آن را ایجاد می‌کند. به همین جهت، مرحله بعدی تجزیه و تحلیل دقیق این بازی برای پیش‌بینی مقدار ذخیره و قیمت همستر کامبت در هنگام عرضه است.

بازی همستر کامبت یک سیستم رتبه‌بندی طبقه‌بندی‌شده دارد که از پایین به بالا عبارتند از: برنز، نقره، طلا، پلاتین، الماس، حماسه، افسانه، استاد، استاد اعظم و ارباب. به‌علاوه، طبقه یازدهم آن به اسم خالق (سازنده) برای سازندگان بازی در نظر گرفته شده است. در جدول زیر، درصد کاربران هر یک از این رتبه یا طبقات را مشاهده می‌کنید:

رتبه

درصد پایه کاربران

برنز

۵۰ درصد

نقره

۲۵ درصد

طلا

۱۲.۵ درصد

پلاتین

۶.۲۵ درصد

الماس

۳.۱۳ درصد

حماسه

۱.۵۶ درصد

افسانه

۰.۷۸ درصد

استاد

۰.۳۹ درصد

استاد اعظم

۰.۲ درصد

ارباب

۰.۱ درصد

تخمین میزان عرضه نهایی توکن و ارزش بازار آن

بر اساس مفروضات، توزیع کاربران به‌گونه‌ای است که طبقات بالاتر از کاربران کمتری برخوردارند. با این فرض، داده‌های درآمد ۱۰۰ کاربر برتر در هر طبقه را بررسی کردیم. برای مثال، در رتبه برنز، کاربر برتر تعداد ۳۳۶۱۲ سکه در ساعت به دست می‌آورد، در حالی که صدمین کاربر در همان طبقه برنز، ۸۱۸۹ سکه در ساعت کسب می‌کند. با استفاده از این داده‌ها، میانگین درآمد صد کاربر برتر در هر طبقه را محاسبه کردیم. این محاسبات، تخمینی از درآمد در رده‌های بالایی جدول هر طبقه به ما می‌دهد.

به منظور تخمین میانگین درآمد همه کاربران هر طبقه، فرض کردیم که کاربران بعد از ۱۰۰ نفر برتر رفته رفته درآمد کمتری کسب می‌کنند. این میانگین را به صورت تقریبی به اندازه نصف میانگین درآمد ۱۰۰ کاربر برتر در نظر گرفتیم. این شیوه محاسبه، باعث می‌شود هر چه به سمت طبقات پایین‌تر رویم با کاهش درآمد مواجه شویم.

با برآورد میانگین درآمد هر طبقه و در نظر گرفتن تعداد کاربران آن، کل درآمد آن طبقه قابل محاسبه است. اگر درآمدهای تخمین‌ زده شده برای هر طبقه را جمع بزنیم، کل درآمد ساعتی همه کاربران در بازی همستر کامبت به مقدار تقریبی ۲۱.۸۹ تریلیون سکه می‌رسد.

این عدد به معنی آن است که اگر سازندگان همستر کامبت تصمیم بگیرند توکن‌های آن را به گونه‌ای توزیع کنند که به ازای کسب هر سکه در ساعت، ۱ توکن همستر برای هر کاربر در نظر گرفته شود، مجموعا باید چیزی حدود ۲۱.۸۹ تریلیون توکن همستر عرضه کنند. با توجه به تعداد بالای پایه کاربران این بازی، می‌توان تخمین زد که ارزش بازار این ارز دیجیتال ممکن است به حدود ۲ میلیارد دلار برسد. بر اساس پیش‌بینی CoinMarketCap، این میزان ارزش بالای بازار توکن همستر کامبت، باعث می‌شود که در میان بازی‌های کسب درآمد، این توکن در بالاترین رده قرار بگیرد.

قیمت تخمینی هر توکن همستر کامبت

قیمت تخمینی هر توکن همستر کامبت

با ارزش بازار ۲ میلیارد دلاری و با در نظر گرفتن تعداد ۲۱.۸۹ تریلیون توکن همستر، قیمت هر توکن را می‌توان محاسبه کرد. با تقسیم ۲ میلیارد بر ۲۱.۸۹ تریلیون، قیمت تقریبی ۰.۰۰۰۰۹۱۳ دلار برای هر توکن به دست می‌آید.

از طرف دیگر، اگر مدل توزیع طوری باشد که هر توکن همستر برابر با ۱۰ هزار سکه در ساعت باشد، عرضه کل به‌طور قابل توجهی پایین می‌آید. در این صورت، مجموع عرضه توکن‌ها ۲۱.۸۹ تریلیون تقسیم بر ۱۰۰۰۰ خواهد بود که عرضه تقریبی ۲.۱۸۹ میلیارد توکن را پیش‌بینی می‌کند.

اگر در این سناریو، همان ارزش بازار ۲ میلیارد دلاری را در نظر بگیریم، قیمت هر توکن از تقسیم ۲ میلیارد دلار بر ۲.۱۸۹ میلیارد توکن همستر به‌دست می‌آید. نتیجه آن می‌شود: مبادله هر توکن همستر کامبت با مقدار تقریبی ۰.۹۱۴ دلار در صرافی‌های رمز ارز.

وضعیت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه

در زمان نگارش این مطلب، در معاملات پیش از عرضه در بازار بای‌بیت، کف قیمت ۰.۰۰۱ دلار و حداکثر قیمت ۱.۰۰ دلار در نظر گرفته می‌شود. آخرین قیمت معامله شده برابر با ۰.۲۲۵ دلار است. هر چند باید توجه داشت که این‌ها قیمت پیش از عرضه هستند و همه این اعداد و ارقام صرفا یک حدس و گمان و پیش‌بینی توسط ما است. بنابراین این قیمت‌ها طبیعتا مقادیری نیستند که هنگام عرضه نهایی توکن همستر کامبت در بازار رمز ارزها، کاربران و بازیکنان با آنها خرید و فروش انجام دهند.

هنگامی که توکن فهرست شود، احتمال این وجود دارد که بسیاری از بازیکنان توکن‌های خود را بفروشند. این مسئله جریان قابل توجهی از سفارش‌های فروش را با خود به همراه می‌آورد. درست است که بسیاری از افراد صرفا به منظور سرگرمی بازی می‌کنند، اما تعداد بسیار زیادی نیز قصد دارند درآمدهای خود در بازی را به پول نقد تبدیل کنند و بدین ترتیب قیمت توکن‌ها پایین می‌آید.

طبیعی است که افزایش سفارش‌های فروش در ابتدای عرضه توکن همستر کامبت، می‌تواند منجر به فشار نزولی قیمت شود. و در پی آن در عرض چند دقیقه، ساعت و یا حتی چند روز پس از عرضه، قیمت تا زیر سطح بازار پیش از عرضه پایین بیاید. اگر فرض کنیم که قیمت در حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و قیمت تقریبی هر توکن همستر برابر با ۰.۴۵۷ دلار شود، ارزش بازار به حدود ۱ میلیارد دلار می‌رسد؛ با فرض اینکه نرخ توزیع، همان ۱۰ هزار سکه در ساعت برای یک همستر باشد.

کلام پایانی

پیش‌بینی می‌شود که همستر کامبت در ماه جولای وارد بازار ارزهای دیجیتال شود. با آمدن این بازی، اقبال بی‌سابقه‌ای از سوی مخاطبان به آن صورت گرفت و توانست تعداد وسیعی از کاربران را در مدت کوتاهی به خود جذب کند. با در نظر گرفتن داده‌های فعلی این بازی، از قبیل تعداد کاربران در هر طبقه و میانگین درآمد ساعتی آنها، با حدس و گمان به محاسبه مقدار عرضه نهایی توکن و قیمت آن در زمان عرضه پرداختیم. این اعداد و ارقام تخمینی، نشان از این دارد که در صورت ورود توکن همستر کامبت به جمع ارزهای واقعی دیجیتال، به‌زودی جایگاه ویژه‌ای در میان بازی‌ها و توکن‌های مشابه خود پیدا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا