ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

چرا قیمت سولانا (SOL) امروز کاهش یافته است؟

حمام خون بازار کریپتو ادامه دارد زیرا آخرین داده های اقتصاد کلان نشان می دهد که تعداد مشاغل در ماه اوت آمریکا کمتر از حد انتظار بوده است.

اکثر ارزهای رمزپایه برتر بر اساس ارزش بازار به رنگ قرمز چشمک می زنند و Solana با کاهش ۵ درصدی به پایین ترین سطح روزانه ۱۲۷ دلار در ۶ سپتامبر رسید.

داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که SOL با قیمت ۱۲۹.۱۸ دلار معامله می شود که در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۵ درصد کاهش داشته است. ضرر هفتگی SOL در بازه زمانی ۳۰ روزه حدود ۸ درصد و ۱۲ درصد است.

نمودار روزانه SOL/USD

عملکرد SOL در روز گذشته با جهشی در حجم معاملات آن همراه بوده است که با افزایش ۲۵ درصدی به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده شدت فشار سمت فروش است.

این کاهش قیمت و فعالیت معاملاتی بالا منجر به کاهش ارزش کل بازار آن به ۶۰.۰۶ میلیارد دلار شده است، اما طبق داده‌ها، SOL همچنان جایگاه خود را به عنوان پنجمین ارز دیجیتال بزرگ حفظ کرده است.

بیایید به کاتالیزورهای برتر نگاه کنیم که باعث کاهش قیمت SOL می شوند.

احساسات نزولی بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم است

کاهش قیمت SOL در ده روز گذشته تا حد زیادی به احساسات منفی در بازار گسترده‌تر کریپتو نسبت داده می‌شود که منجر به تشدید نگرانی‌ها در مورد قدرت بازار کار ایالات متحده می‌شود.

در ۶ سپتامبر، آمار مشاغل ایالات متحده در ماه اوت به ۱۴۲,۰۰۰ رسید که کمتر از پیش بینی ۱۶۰,۰۰۰ توسط اقتصاددانان بود.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده، نرخ بیکاری مطابق با انتظارات و از ۴.۳ درصد در ماه ژوئیه به ۴.۲٪ کاهش یافت .

مفسر بازار سرمایه The Kobeissi Letter در پاسخی در X می‌گوید : «کاهش نرخ بیکاری به ۴.۲ درصد خبر خوبی بود.»

با توجه به اینکه انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده کاهش نرخ بهره را در نشست ۱۸ سپتامبر خود آغاز کند، اعداد شغلی در ماه اوت به عنوان یک نقطه داده کلیدی اقتصاد کلان اهمیت بیشتری یافته است.

Kobeissi Letter می گوید بعید است که آخرین گزارش مشاغل تصمیم فدرال رزرو را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

شمارش معکوس برای نشست فدرال رزرو از هم اکنون آغاز می شود.

تمایل به کریپتو نیز به پایین ترین حد خود از ۵ آگوست رسیده است. در ۶ سپتامبر، شاخص ترس و طمع کریپتو امتیاز ۲۲ از ۱۰۰ را به دست آورد که نشان می دهد بازار در حال تجربه “ترس شدید” است.

شاخص ترس و طمع رمزنگاری شده 

این ترس منجر به ایجاد حالت ریسک در میان سرمایه‌گذاران شده است و اصلاحات مداوم در قیمت‌های کریپتو از جمله SOL را توضیح می‌دهد.

کاهش فعالیت شبکه از افت قیمت SOL حمایت می کند

آخرین کاهش قیمت SOL به دنبال کاهش فعالیت زنجیره‌ای رخ می‌دهد، زیرا کاربران کمتری با شبکه درگیر می‌شوند و به کاهش شتاب کمک می‌کنند.

داده‌های DefiLlama نشان می‌دهد که TVL در شبکه سولانا ۱۲ درصد کاهش یافته است از ۵.۴۸ میلیارد دلار در ۲۵ اوت به ۴.۷۱۶ میلیارد دلار در ۶ سپتامبر، که نشان می‌دهد کاربران و توسعه‌دهندگان کمتر با این شبکه تعامل دارند.

ارزش کل در زنجیره SOL قفل شده است

داده های اضافی ارائه شده توسط Dune Analytics نشان می دهد که کاهش قیمت SOL در ۶ سپتامبر، به ویژه با کاهش شدید تعداد تراکنش های مستقر در شبکه انجام شده است.

نمودار زیر نشان می دهد که تراکنش های روزانه در بلاک چین سولانا از ۲۰۴۶۵ به ۲۶۳۵ بین ۱۳ اوت تا ۶ سپتامبر کاهش یافته است.

نمودار عملکرد تراکنش های مستقر سولانا

کاهش در TVL و تراکنش های زنجیره ای در Solana نشان دهنده کاهش فعالیت شبکه و پذیرش راکد است.

تعامل کمتر کاربر با پلتفرم منجر به کاهش تراکنش ها و استفاده از شبکه، کاهش تقاضا برای SOL و تأثیر منفی بر قیمت آن می شود .

مثلث نزولی سولانا به کاهش ۴۱ درصدی دیگر برای SOL اشاره دارد

از نقطه نظر فنی، کاهش قیمت SOL بخشی از یک اصلاح فنی طولانی است که از ۱۸ مارس آغاز شد، زمانی که از بالاترین قیمت چند ساله خود یعنی ۲۰۹ دلار دور شد. جفت SOL/USD از آن زمان تاکنون بیش از ۳۹ درصد کاهش یافته است.

نمودار روزانه SOL/USD

از ۶ سپتامبر، SOL در حال آزمایش خط حمایت افقی چند ماهه خود از یک مثلث نزولی برای بازگشت احتمالی به سمت خط روند نزولی در حدود ۱۵۸ دلار بود که ۲۳ درصد بیشتر از سطوح قیمت فعلی است.

در مقابل، شکستن زیر خط حمایت افقی خطر کاهش به سمت هدف فنی مثلث نزولی در ۷۵ دلار را به همراه دارد. چنین حرکتی نشان دهنده کاهش ۴۱.۵ درصدی نسبت به قیمت فعلی است.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا