ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

CZ موسس بایننس از زندان ایالات متحده آزاد شد

یکی از سخنگویان اداره فدرال زندان های ایالات متحده گفت که چانگپنگ ژائو “CZ”، بنیانگذار و مدیر عامل سابق بایننس، پس از گذراندن دوره چهار ماهه به دلیل نقض قانون مبارزه با پولشویی (AML) در ۲۷ سپتامبر از زندان فدرال ایالات متحده آزاد شد.

طبق بیانیه ۲۱ نوامبر وزارت دادگستری ایالات متحده، CZ در ماه نوامبر به اتهامات فدرال به دلیل عدم اجرای صحیح کنترل های AML در Binance، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات روزانه، مقصر شناخته شد.

او همچنین از سمت مدیرعاملی بایننس کنار رفت.

CZ با دارایی خالص تقریباً ۶۰ میلیارد دلاری، ثروتمندترین فردی است که تاکنون در ایالات متحده محکومیت زندان را سپری کرده است.

در ماه آوریل، بر اساس گزارش فورچون در ۲۶ سپتامبر، او دو ماه اول را در یک زندان حداقل امنیتی در جنوب کالیفرنیا گذراند و سپس به خانه‌ای در لانگ بیچ نقل مکان کرد، جایی که اجازه گشت‌های روزانه تحت نظارت را داشت.

سخنگوی بایننس گفت: “ما خوشحالیم که CZ با خانواده خود در خانه خواهد بود.”

«در حالی که او بایننس را مدیریت یا اداره نمی کند، ما هیجان زده هستیم که ببینیم او در آینده چه می کند. از سال گذشته، بایننس تحت رهبری تیم فعلی ما به پیشرفت خود ادامه داده است و از ۲۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان عبور کرده است.»

حکم چهار ماهه CZ کاهش قابل توجهی نسبت به ۳۶ ماه زندانی بود که وزارت دادگستری در ابتدا به دنبال “انعکاس جدیت جرم” بود.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت دادگستری ایالات متحده، اعتراف گناه CZ نه تنها شامل نقض AML بلکه شامل انتقال غیرمجاز پول و نقض تحریم ها نیز می شود.

دادستان در یادداشت محکومیت خود نوشت: «ژائو می‌دانست که تصمیم او برای اجرا نکردن یک برنامه موثر AML منجر به تسهیل تراکنش‌های بایننس بین کاربران آمریکایی در ایران و سایر کشورها و مناطق تحریم‌شده با نقض قوانین ایالات متحده خواهد شد».

در جریان جلسه ۳۰ آوریل، قاضی دادگاه منطقه سیاتل، ریچارد جونز، تصمیم خود را در مورد محکومیت چهار ماهه گرفت با بیان اینکه هیچ مدرکی دال بر اینکه CZ از هرگونه فعالیت غیرقانونی در Binance مطلع شده باشد وجود ندارد.

CZ موافقت کرد که در نوامبر سال گذشته ۵۰ میلیون دلار جریمه به عنوان بخشی از پرونده خود در ایالات متحده بپردازد، در حالی که بایننس نیز ۴.۳ میلیارد دلار جریمه برای نقض قوانین AML ایالات متحده پرداخت کرد. با این حال، ثروت شخصی CZ تحت تأثیر این پرونده قرار نگرفته است.

موسس بایننس همچنان اکثریت سهام بایننس را در اختیار دارد و طبق گزارش ها، ۹۰ درصد این صرافی را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا