ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

Worldcoin در بحبوحه بررسی نظارتی اروپا، تمرکز خود را به آسیا و آمریکای لاتین تغییر می‌دهد

Worldcoin، ابتکار هویت دیجیتالی که توسط سام آلتمن از OpenAI تأسیس شد، تمرکز استراتژیک خود را از اروپا به مناطقی در آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین تغییر می‌دهد، زیرا این شرکت به دنبال ورود به بازارهایی با گشودگی بیشتر به فناوری‌های نوظهور است.

به گفته Fabian Bodensteiner، مدیر عامل Worldcoin Europe و یکی از اعضای موسس تیم، پویایی در این مناطق غیر اروپایی مطلوب تر است و پروژه را به سمت اولویت بندی بازارهایی مانند ژاپن، مالزی و آرژانتین سوق می دهد.

Bodensteiner در سخنرانی در نشست Sifted در اواخر سپتامبر توضیح داد که در حالی که این شرکت همچنان به حضور خود در اروپا ادامه می دهد، منابع آن به مناطقی با محیط پذیراتر هدایت می شود.

Worldcoin در این مناطق، به ویژه در مالزی، که در آن شرکت با ناشران اصلی بازی برای یکپارچه‌سازی فناوری خود و همچنین با موسسات محلی مانند Mimos، مرکز ملی تحقیقات کاربردی، همکاری می‌کند، پیشرفت‌های چشمگیری دارد.

تمرکز فقط روی مصرف‌کننده نیست، بلکه هدف آن آموزش کسب‌وکارهای محلی در مورد یکپارچه‌سازی فناوری شناسه دیجیتال آن است که به عنوان ID جهانی شناخته می‌شود.

با وجود این تلاش ها، این پروژه ریشه های خود را در اروپا رها نکرده است. Worldcoin همچنان به بحث های جاری خود با تنظیم کننده های اروپایی متعهد است، حتی اگر با موانع نظارتی روبرو باشد.

اداره نظارت بر حفاظت از داده های ایالتی باواریا (BayLDA) در جولای ۲۰۲۳ تحقیقاتی را در مورد شیوه های جمع آوری داده های بیومتریک Worldcoin آغاز کرد و سایر کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی پروژه را به طور موقت به حالت تعلیق درآورده اند.

با این حال، این پروژه اخیراً در لهستان و اتریش راه اندازی شده است و نشان می دهد که Worldcoin مصمم است جای پای خود را در منطقه حفظ کند.

در حالی که تصمیمات نظارتی در اروپا وجود دارد، Bodensteiner تأکید کرد که Worldcoin به قاره پشت نمی کند. او گفت:

«ما می‌خواهیم کار را در اینجا انجام دهیم؛ ما نمی‌خواهیم اروپا را ترک کنیم و از مسائل طفره برویم. ماه های آینده بسیار مهم خواهد بود زیرا این شرکت در انتظار تصمیم قانونی در اروپا است و در عین حال تلاش های توسعه خود را در آسیا و آمریکای لاتین سرعت می بخشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا