ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

گزینه جدید استیبل کوین Stripe در روز اول در ۷۰ کشور مورد توجه قرار می گیرد

Stripe، یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، در روز اول عرضه گزینه پرداخت با استیبل‌کوین خود شاهد استقبال کاربران از ۷۰ کشور جهان بود. این موضوع نشان‌دهنده تقاضای بالای جهانی برای راه‌حل‌های جایگزین پرداخت است.

Stripe در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده پرداخت‌های بزرگ، پذیرش بیت‌کوین را آغاز کرد، اما در سال ۲۰۱۸ به دلیل تأخیر در تایید تراکنش‌ها و کارمزدهای بالا، تصمیم به توقف پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت گرفت.

در تاریخ ۹ اکتبر، Stripe پس از چندین سال برنامه‌ریزی، گزینه پرداخت با استیبل‌کوین USD Coin (USDC) را برای کاربران خود معرفی کرد.

این شرکت در سال ۲۰۲۱، سه سال پس از قطع پرداخت‌های بیت‌کوین، تیم جدیدی از بلاک‌چین را استخدام کرد که وظیفه کار بر روی همه‌چیز از رابط‌های کاربری تا سیستم‌های پرداخت و هویتی را برعهده داشت.

Stripe, Payments, Stablecoin, USD Coin

Stripe به کاربران اجازه می دهد تا رمزنگاری را به عنوان گزینه پرداخت به صفحه پرداخت اضافه کنند

پاسخ به تقاضای جهانی برای پرداخت‌های کریپتویی

طبق گزارش بلومبرگ، پس از اینکه Stripe به بازرگانان اجازه داد تا پرداخت‌های USDC را بپذیرند، افراد از بیش از ۷۰ کشور در روز اول تراکنش‌های استیبل‌کوین انجام دادند. جف واینشتاین، مسئول محصول Stripe، گفت:

«ما اصولاً کارهایی را انجام می‌دهیم که کسب‌وکارهای اینترنتی به آن‌ها نیاز دارند؛ و آن‌ها می‌خواهند با هزینه کمتر به مشتریان بیشتری دست یابند. استیبل‌کوین‌ها، هرچند هنوز در مراحل ابتدایی هستند، نشانه‌هایی از توانایی در رسیدن به این هدف را نشان داده‌اند.»

جان کالیسون، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس Stripe، در آوریل هنگام اعلام بازگشت پرداخت‌های کریپتویی گفت: «بالاخره کریپتو به عنوان یک روش مبادله معنادار شده است.»

Stripe, Payments, Stablecoin, USD Coin

تعداد کل کاربران روزانه Stripe به طور عمومی فاش نشد و این شرکت بلافاصله به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر پاسخ نداد.

همکاری Stripe با Coinbase برای ادغام USDC

Stripe از USDC روی بلاک‌چین‌های اتریوم، سولانا و Polygon و همچنین Pax Dollar (USDP) روی اتریوم و سولانا پشتیبانی می‌کند.

تمام پرداخت‌های استیبل‌کوین به دلار آمریکا تبدیل شده و در کیف پول‌های Stripe ذخیره می‌شوند. Stripe برای هر تراکنش ۱.۵٪ از مبلغ به دلار آمریکا را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

در ماه ژوئن، Stripe با صرافی ارز دیجیتال Coinbase همکاری کرد تا سرویس‌های تبدیل ارز فیات به کریپتو و برعکس را به کاربران هر دو پلتفرم ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا