ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ژاپن در تایید ETF های رمزنگاری کند است و مالیات ها و مقررات سختگیرانه را حفظ می کند

رگولاتورهای ژاپن تمایلی به تایید صندوق های مبادله ای مبتنی بر ارز دیجیتال (ETF) ندارند، حتی در شرایطی که بازارهای جهانی از ETF های رمزنگاری نقطه ای استقبال می کنند.

علیرغم درخواست‌های رو به رشد از سوی گروه‌های مدافع داخلی و مشارکت‌هایی که برای راه‌اندازی محصولات دارایی دیجیتال شکل می‌گیرند، موضع مالیاتی و نظارتی ژاپن همچنان موانعی را برای پذیرش ایجاد می‌کند.

ماریو نوفل، کارآفرین و مجری «The Roundtable Show» در X، رویکرد ژاپن به ETF های رمزنگاری را به عنوان «هنوز در حالت HODL» توصیف کرد.

ژاپن، مالیات، کاهش مالیات، بلک راک، ETF

تغییرات بازار جهانی

ایالات متحده و هنگ کنگ پیش‌تر تأییدیه‌ای برای بیت‌کوین نقطه‌ای (spot Bitcoin) صادر کرده‌اند. در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین به ۶۶,۴۶۱ دلار رسیده و اتر (ETH) نیز در حدود ۲,۵۷۸.۶۳ دلار معامله می‌شود.

این تغییرات در قیمت‌ها به وضوح نشان‌دهنده تمایل روزافزون به ترکیب ارزهای دیجیتال (کریپتو) در سیستم‌های مالی سنتی (TradFi) هستند.

این تغییر در سرمایه‌گذاری نهادی و خرده‌فروشی در محصولات جدید ETF کریپتو مشهود است، همانطور که در ۲۲ اکتبر سرمایه‌گذاران ۳۲۹ میلیون دلار به بیت‌کوین تراست iShares BlackRock ریختند .

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه ژانویه به ETF های بیت کوین نقطه‌ای چراغ سبز نشان داد. سپس در ماه ژوئیه، تأییدیه‌ای برای ETF های اتر صادر کرد. در همین حال، مقامات هنگ کنگ نیز هر دو نوع ETF را در آوریل تأیید کردند.

با این حال، وزارت دارایی ژاپن و آژانس خدمات مالی آن (FSA) در مورد نوسانات و خطرات مرتبط با محصولات ETF کریپتو محتاط هستند.

نگرانی های مالیاتی و نظارتی

سیاست مالیاتی ژاپن یک موضوع اصلی است، زیرا سود حاصل از سرمایه‌گذاری عمومی رمزارز به عنوان درآمد متفرقه تلقی می‌شود و مشمول نرخ مالیاتی تا ۵۵ درصد می‌شود.

ETFهای سنتی این کشور مشمول نرخ مالیات بر عایدی سرمایه کمتری در حدود ۲۰ درصد هستند، بنابراین نابرابری همچنان یک نگرانی اصلی است.

در ۲۰ اکتبر، رهبر حزب دموکراتیک برای مردم ژاپن، یوئیچیرو تاماکی، پیشنهاد کرد که رای دهندگان باید از حزب او حمایت کنند ، اگر فکر می کنند “دارایی های رمزنگاری باید به طور جداگانه با ۲۰٪ مالیات اعمال شوند.”

تاماکی در یک پست X گفت: «هنگام مبادله دارایی‌های رمزنگاری شده با سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده نباید مالیاتی وجود داشته باشد» و توضیح داد که می‌خواهد ژاپن را به «ملتی قوی» در Web3 تبدیل کند. با این حال، حزب تاماکی کرسی های نسبتا کمی در پارلمان ژاپن دارد.

ژاپن هنوز هم نسبت به بیت‌کوین خوش‌بین است

شرکت‌های ژاپنی علیرغم نگرانی‌های قانونی و مالیاتی این کشور به انباشت دارایی‌های رمزنگاری ادامه می‌دهند.

Metaplanet یک شرکت سرمایه گذاری ژاپنی ۱۰۸.۷۸ بیت کوین دیگر به ارزش حدود ۶.۹۲ میلیون دلار در ۷ اکتبر خریداری کرد که مجموع دارایی های شرکت ثبت شده در فهرست توکیو را به تقریبا ۶۴۰ بیت کوین رساند.

Metaplanet که “MicroStrategy آسیا” نام دارد، BTC زیادی را خریداری کرده است و طبق آخرین اطلاعیه خود، ۶۳۹.۵ بیت کوین به ارزش حدود ۴۰.۵ میلیون دلار را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا