ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۱۲,۰۰۰ دلار رسید

قیمت بیت کوین مقاومت خود را شکاند و به سطح جدید ۱۲,۰۰۰ دلاری خود رسید. این محدوده, چالشی نفس گیر برای بیت کوین بوده که بالاخره توانست آن را در سال ۲۰۲۰ فتح کند.

روز گذشته قیمت بیت کوین (BTC) تا نزدیکی ۱۲,۰۰۰ دلار رسید و صبح امروز توانست از این سطح بگذرد.

بیت-کوین

نمودار قیمت روزانه بازار کریپتو. منبع: Coin360

عبور از محدوده ۱۱،۵۰۰ – ۱۱،۸۰۰ دلاری مهمترین دستاورد هفته گذشته این ارز بود و شماری از تحلیلگران خاطر نشان کردند که باید منتظر ماند و دید که آیا مقاومت‌های بالاتر از ۱۲,۰۰۰ دلار شکسته خواهد شد یا نه.

این باعث شده است که برخی از معامله گران پیش بینی کنند که امکان یک حرکت سریع به سطح ۱۴,۰۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ دلار وجود دارد.

میشل ون دو پوپ، کارشناس مطرح این حوزه به Cointelegraph اظهار داشت:

منطقه مقاومت ۱۱،۵۰۰-۱۱،۸۰۰ دلار مدتهاست که وجود دارد و در نمودارها می بایست به آن توجه نمود. این سطح نه تنها در طول تابستان سال ۲۰۱۹ به عنوان مقاومت عمل کرد بلکه در اوج جهش تاریخی در دسامبر ۲۰۱۷ نیز به عنوان مقاومت عمل کرد.

بیت-کوین

نمودار قیمت روزانه بیت کوین. منبع: Coin360

این کارشناس پیش‌تر و در اظهارنظرهای گذشته خود عنوان کرده بود که اگر قیمت بیت کوین از این ناحیه مقاومت عبور کند، فضای قابل‌توجهی برای رشد دارد و «بازار صعودی تازه‌ای» ایجاد خواهد شد.

قیمت اتریوم به ۲ سال گذشته رسیده است

با افزایش قیمت بیت کوین به نرخ جدید, قیمت اتر نیز رکورد ۲ ساله قیمت خود را شکست و به بیشترین قیمتش در سال ۲۰۲۰ یعنی ۳۹۹ دلار رسید.

از ۱۸ ژوئیه اتر بیش از ۷۰ درصد رشد کرده است و تحلیلگران معتقدند که با افزایش کارایی بازار DeFi، قیمت این ارز  می تواند روند صعودی بیشتری را تجربه کند. افزایش قیمت بیت کوین و به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ از دیگر عواملی هستند که می‌توانند قیمت اتر را بالاتر ببرند.

اتریوم

نمودار قیمت روزانه اتریوم. منبع: Coin360

با رشد بیت کوین و اتر به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۰، چندین آلت کوین دیگر نیز رشد کردند. تعداد آنها به ۲۰ مورد می رسد که ریپل ۱۹.۷، استلار با ۱۳.۲۵ و دوج کوین با ۱۲.۹۳درصد رشد از جمله این ارزها هستند.

طبق داده های CoinMarketCap، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۳۵۷.۳ میلیارد دلار است. شاخص تسلط بیت کوین در حال حاضر ۶۱.۳٪ است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا