ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آقای بیت کوین محاکمه خواهد شد!

الکساندر وینیک (Alexander Vinnik)، تبعه روسی متهم به پولشویی ۳۰۰ هزار بیت کوین از طریق صرافی BTC-e، اکنون ممکن است در فرانسه با محاکمه شود.

این متهم که در ایالت متحده و روسیه نیز در انتظار محاکمه است, برای بار اول در فرانسه به دادگاه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین (Agence France-Presse (AFP، بزودی برای این متهم روسی دادگاهی تشکیل خواهد شد. قاضی پاریسی این پرونده وی را متهم به اخاذی، پولشویی،جرایم سایبری, تغییر داده ها در سیستم های پردازش داده و کلاهبرداری کرده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد مقامات فرانسوی وینیک را متهم به کلاهبرداری از بیش از ۱۰۰ نفر و مبلغی بالاتر از ۱۶۰ میلیون دلار بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ کرده اند.

Vinnik، همچنین به عنوان “آقای بیت کوین” شناخته می شود. او متهم به دزدی ۳۰۰،۰۰۰ بیت کوین (BTC) در طول ۶ سال گذشته از طریق صرافی BTC-e شده است که ارزش تقریبی آن در زمان نوشتن این مطلب تقریبا ۳.۴ میلیارد دلار است. وی در سال ۲۰۱۷ زمانی که برای تعطیلات در یونان به سر می برد, با کیفرخواست ایالات متحده دستگیر و در ژانویه به فرانسه تحویل داده شد.

جنگ سه جانبه

وینیک متهم ردیف اول این پرونده که تبعه روسی است, پیش از این درخواست کرده بود که به کشور زادگاه خود برگردانده شود. علت این درخواست این است که او در روسیه با اتهامات کمتری روبروست و رقم کلاهبرداری وی تنها در حدود ۱۱,۰۰۰ خواهد بود.

پس از پایان جلسه دادگاه در فرانسه وینیک می تواند به یونان برگردد، جایی که گفته می شود مقامات قضایی آن می خواهند وی را در رابطه با هک Mt. Gox محاکمه کنند. برخی از بیت کوین های موجود در BTC-e ممکن است از صرافی غیر قانونی ای در ژاپن دریافت شده باشند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا