ارزهای دیجیتالاستخراج ارزهای دیجیتال

سولار ماینینگ یا ماینینگ خورشیدی چیست؟

انرژی خورشیدی باعث ایجاد انرژی و امنیت برای میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین شده است و از طرفی دیگر، ارز‌های دیجیتال نیز باعث ایجاد استقلال و امنیت در سیستم پولی شده‌اند و خود را به عنوان پول نسل آینده معرفی کرده‌اند. تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال همتا به همتا است و با استفاده از رمزنگاری بر روی بلاک چین انجام می‌شود. بلاک چین یک شبکه غیر متمرکز است و کامپیوتر‌ها در این شبکه باید به تایید تراکنش‌ها پرداخته و سوابق را در بلاک چین به عنوان یک دفتر کل داده ثبت کنند. پردازش این تراکنش‌ها نیازمند انرژی زیادی است و به همین علت است که سولار مانینگ مورد توجه قرار گرفته است. سولار ماینینگ می‌تواند سودآوری استخراج را افزایش دهد و برای محیط زیست نیز سودمند‌تر باشد.

سولار-ماینینگ

امروزه ارز‌های دیجیتال زیادی را می‌توان برای کسب سود استخراج کرد و بسیاری امیدوارند که کریپتو تبدیل به آینده پول شود و انقلابی عظیم را در جهان مالی برپا کند. بنابراین مسئله استخراج با استفاده از انرژی پاک و تجدید‌پذیر بسیار مورد توجه و جدی است. امروزه شرکت‌هایی مانند GreenPowerCO این مهم را درک کرده و در زمینه خرید و راه‌اندازی نرم افزار و سخت افزار استخراج به افراد کمک می‌کنند.

در ارز‌های دیجیتال مختلف از فرآیند‌های تایید هش متفاوتی برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. سرعت پردازش در اینجا بر حسب هش در ثانیه است و تا حدود زیادی بستگی به سخت افزار شما دارد. هر چه قدرت محاسباتی بیشتری را در حل کد‌های هش به اشتراک بگذارید، شانس بیشتری برای حل بلاک و کسب پاداش خواهید داشت.

استخراج ارز‌های مشهور را دیگر به وسیله سی پی یو (CPU) نمی‌توان انجام داد و برای این کار نیاز به سخت افزار‌هایی قدرتمند و تخصصی است. هر چه قدرت این سخت افزار‌ها بیشتر باشد، مصرف انرژی آنها نیز بالا‌تر است و به همین علت است که امروزه به تامین این انرژی از طریق منابعی مانند خورشید فکر می‌شود و سولار ماینینگ در کانون توجه قرار گرفته است.

سولار ماینینگ و ایجاد ریگ‌های استخراج خورشیدی

سولار-ماینینگ

استفاده از انرژی خورشیدی برای استخراج بسیار مفید است. راه‌اندازی تجهیزات تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در ابتدا مقداری هزینه دارد و بعد از اینکه این هزینه اولیه توسط استخراج جبران شد، دیگر فرآیند استخراج به صورت رایگان انجام خواهد گرفت و این بسیار جالب توجه است.

تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود و می‌توان از این برق تولیدی به صورت ۲۴ ساعته برای استخراج استفاده کرد و از این طریق سودآوری را بالا برد. به همین دلیل است که بسیاری ریگ استخراج خورشیدی راه‌اندازی کرده‌اند و از سولار ماینینگ بهره می‌برند.

پنل‌های خورشیدی در بازار در دامنه ۴۵ وات تا ۳۱۵ وات قرار دارند. حال اگر شما تعداد ۵۰۰۰ پنل ۳۰۰ واتی داشته باشید، ۱.۵ مگاوات انرژی در روز تولید می‌کنید که با استفاده از ان می‌توان یک بیت کوین را استخراج کرد. مشاهده می‌کنید که سودآوری و پتانسیل این روش بسیار بالا است.

به جای اینکه افراد مازاد انرژی خورشیدی خود را به شبکه بفروشند، می‌توانند از آن برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند که طبیعتا این کار اگر هوشمندانه انجام بگیرد، سود بسیار بیشتری خواهد داشت. سختی استخراج روز به روز بیشتر می‌شود و بنابراین ضرورت استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر برای استخراج بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد.

امروزه از دیگر انرژی‌های تجدید‌پذیر نیز برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در چین و کانادا از انرژی آبی برای تولید برق مورد نیاز استخراج بهره گرفته می‌شود و یا در ایسلند از انرژی گرمایی زمین برای این کار استفاده می‌شود. اما باید گفت که نور خورشید بسیار پتانسیل بالایی دارد و مخصوصا در جا‌هایی مانند بیابان‌ها به نحو احسن می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. افرادی هستند که در بیابان‌ها اقدام به راه‌اندازی فارم استخراج کرده‌اند. در بیابان‌ها همیشه نور خورشید در دسترس است و این ایده برای کشور ما نیز که دارای بیابان‌های زیادی است بسیار خوب جواب می‌دهد. تخمین زده می‌شود که یک فارم خورشیدی بتواند درآمدی بین ۲۱۲۵۰ دلار تا ۴۲۵۰۰ دلار را برای تقریبا هر نیم هکتار داشته باشد. پس باید سولار ماینینگ را بسیار جدی گرفت و از پتانسیل عظیم آن غافل نشد.

طرحی برای کاهش مصرف انرژی

سولار-ماینینگ

تم هانت (Tam Hunt) بنیان‌گذار یک پروژه انرژی خورشیدی با نام Community Renewable Solutions است. او معتقد است که سولار ماینینگ می‌تواند باعث کاهش مصرف انرژی شود. مطالعات او نشان داده که استخراج ارز دیجیتال با استفاده از انرژی خورشیدی مازاد خود بسیار سودآور‌تر از فروش این انرژی مازاد به شبکه است.

مطالعات او نشان داده که راه‌اندازی تجهیزات خورشیدی برای استخراج بیت کوین در دو سال هزینه اولیه خود را در می‌آورد و بعد از آن استخراج سودآور می‌شود و ریسک آن بسیار کاهش می‌یابد. این در حالی است که اگر قیمت بیت کوین سقوط کند و استخراج سودآور نباشد، می‌توان انرژی خورشیدی مازاد را به شبکه فروخت و تا حدود زیادی از ریسک جلوگیری کرد.

در طرح هانت، ماینر‌ها از طریق یک کانکشن ماهواره‌ای به اینترنت متصل می‌شوند و از همه انرژی خورشیدی حاصله برای استخراج استفاده می‌شود. در این طرح، از تجهیزات برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌شود و نوعی ذخیره‌سازی انرژی برای شب هم صورت می‌گیرد. به این ترتیب، سولار ماینینگ شب و روز و ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت و این به معنی افزایش قابل ملاحظه سودآوری است.

نتیجه‌گیری

امروزه ترس و دلهره زیادی در ارتباط با استخراج بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال مطرح است. بسیاری از منتقدان بر این باورند که بیت کوین و دیگر ارز‌ها باعث اتلاف انرژی در جهان امروز می‌شوند و جهان امروز جهانی است که انرژی در آن بسیار اهمیت دارد. در همین راستا، بسیاری از ماینر‌ها به سمت استفاده از انرژی تجدید‌پذیر رفته‌اند و مطالعات نشان می‌دهد که امروزه بیش از ۷۰ درصد ماینر‌ها برای استخراج از انرژی‌های تجدید‌پذیر استفاده می‌کنند. البته جای تعجب است که هنوز استفاده از سولار ماینینگ به خوبی درک نشده است و بسیاری از انرژی‌های تجدید‌پذیر دیگری برای استخراج استفاده می‌کنند. این در حالی است که استفاده از انرژی خورشیدی ریسک کمتری دارد و در صورت سقوط قیمت ارز دیجیتال می‌توان اقدام به فروش مازاد انرژی به شبکه کرد.

انرژی خورشیدی نوعی انرژی تمیز و رایگان است که همیشه در دسترس است و می‌توان آن را مهار و ذخیره کرد. با مهار و ذخیره انرژی خورشیدی می‌توان حتی در شب و یا در مواقعی که آسمان ابری است، به استخراج ادامه داد و فرآیند استخراج را هیچ وقت تعطیل نکرد. این باعث ایجاد منبع درآمد بزرگی می‌شود. در بعضی مناطق جهان، زمین‌های زیادی برای این کار وجود دارد و این را می‌توان به عنوان فرصتی بزرگ مشاهده کرد.

کشور‌های آفریقایی کشور‌هایی فقیر هستند و می‌توان از بیابان‌ها و تابش خورشید برای استخراج ارز دیجیتال در این کشور‌ها استفاده کرد. این کشور‌ها عمدتا دارای آب و هوایی گرم هستند و نور خورشید همواره در این کشور‌ها در دسترس است. اگر در این کشور‌ها برای استخراج ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری شود، درآمد بزرگی حاصل می‌شود و با استفاده از درآمد حاصله می‌توان مشکلات آفریقا را حل کرد. در اینجاست که ارز دیجیتال می‌تواند بسیار مفید واقع شود و رسالت خود را به انجام برساند. سولار ماینینگ می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات جوامع آفریقایی باشد.

سولار ماینینگ را می‌توان نسل آینده استخراج نامید و احتمالا در آینده، فرآیند استخراج به سمت این مسیر برود. تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی به دانش فنی زیادی نیاز ندارد و از طرف دیگر، هزینه زیادی نیز ندارد. این بر خلاف تولید برق با استفاده از سوخت‌های فسیلی است که هزینه‌های زیادی به همراه دارد. سوخت‌های فسیلی به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند و اثرات مخربی بر جای می‌گذارند، در حالی که انرژی خورشیدی کاملا پاک، سالم و بی ضرر برای محیط زیست است. انرژی خورشیدی باعث آلودگی نمی‌شود و گاز‌های گلخانه‌ای را ساطع نمی‌کند. استفاده از این انرژی به مقابله با بحران گرم شدن کره زمین نیز کمک می‌کند.

البته به نسبت سولار ماینینگ و استفاده از انرژی خورشیدی انتقاداتی نیز مطرح است. از جمله اینکه انرژی خورشیدی به وضعیت آب و هوا وابسته است و ذخیره انرژی خورشیدی گران تمام می‌شود. تجهیزات مورد نیاز برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی نیاز به فضای زیادی دارند و این یکی دیگر از انتقادات وارده در این زمینه است. به هر حال نباید فراموش کرد که هیچ چیز کامل نیست و هر روش یا فرآیندی را که انتخاب کنیم دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود است.

 منبع:
greenpowerco
news.bitcoin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا