ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

تاخیر در راه اندازی اتریوم ۲.۰! نوامبر منتظر این پروژه باشید

همانطور که می دانید پیشتر اعلام شده بود که پروژه اتریوم ۲.۰ خیلی زود راه اندازی می شود اما یکی از توسعه دهندگان آن در اظهار نظر اخیر خود اعلام کرده که راه اندازی پروژه به تاخیر افتاده است.

در یک پست وبلاگ که خلاصه به روزرسانی های اخیر در مورد جاده طولانی Ethereum 2.0 است، رائول جردن، یک توسعه دهنده اتریوم ۲.۰ و سازنده زیرساخت اتریوم در آزمایشگاه Prysmatic، گفت که در صورت انجام بررسی های امنیتی مختلف و آزمایش های تجربه کاربری، به احتمال زیاد در ماه نوامبر شاهد راه اندازی این پروژه باشیم.

اتریوم ۲.۰، نسخه اصلی بلاکچین اتریوم، نمی تواند خیلی زود عرضه شود. بلاکچین فعلی Ethereum از حدود ۱۴ تراکنش در ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین مناسب برای تراکنش های پشت سر هم است: استفاده از شبکه به ۹۷٪ ظرفیت خود رسیده است و میانگین کارمزد یک معامله اتریوم در حال رکوردشکنی است.

افزایش رشد DeFi در تابستان و افزوده شدن ۸ میلیارد دلار به آن در ۳ ماه گذشته سبب شد تا اتریوم به حد مجاز و نهایت ظرفیت خود برسد و پردازش تراکنش‌های کوچک بسیار گران شود.

با این حال، اتریوم ۲.۰ وعده می دهد همه اینها را حل کند. ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، ادعا می کند که نسخه جدید بلاکچین در نهایت سرعت معاملات را به ۱۰۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه افزایش می دهد. همچنین این به‌روزرسانی بلاکچین را از یک بلاکچین اثبات کننده کار با انرژی بالا به یک بلاک اثبات سهام منتقل می کند.

اما اتریوم ۲.۰ که سال ها در دست ساخت و توسعه بود، با تاخیرهای زیاد روبرو شد. جاستین دریک، محقق بنیاد اتریوم، در ماه ژوئیه گفت که زمانبندی برای عرضه نوامبر بلند پروازانه است. دریک گفت که احتمال عرضه در ژانویه ۲۰۲۱ بیشتر است، اگرچه بوترین و دیگر محققان اتریوم در این مورد اختلاف نظر دارند.

چه کاری باقی مانده است؟

در حال حاضر، اتریوم۲.۰ در شبکه آزمایشی Medalla است. مدالا یک شبکه عمومی ایجاد شده توسط بنیاد اتریوم است که قبل از شبکه اصلی به عنوان فاز آزمایشی عمل می کند. این شبکه آزمایشی در ماه آگوست از دسترس خارج شد، اما اخیرا اصلاح شده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تیم توسعه دهنده اعلام کرد که از شرکت امنیتی Trail of Bits برای انجام حسابرسی امنیتی دوم برای کلاینت Prysm استفاده خواهد کرد. برای اولین حسابرسی از Quantstamp استفاده شد. جوردن در پست خود گفت:

به منظور بهینه سازی، بعضی اوقات از مشخصات فنی به‌روزرسانی دور می شویم و این حسابرسی به تعیین امنیت رویکرد ما کمک می کند.

وی افزود:

در جهت ورود به شبکه اصلی، داشتن ۲ مرحله حسابرسی کامل کلاینت eth2 برای ایمنی شرکت کنندگان بسیار حیاتی است و همچنین ما می توانیم راه های بهبود کلاینت خود را با بهترین روش های کد شناسایی کنیم.

از دیگر پیشرفت های این نقشه راه می توان به بهینه سازی مسیریابی همتا به همتا برای اطمینان از اینکه نود های اتریوم از “همتایان خوش رفتار” طرفداری می کنند، اشاره کرد، در حالی که موارد کمتر مفید را محدود می کنند. رفع اشکالاتی که از همکاری شبکه با سایر بلاکچین ها جلوگیری می کند و یکپارچه سازی API های ETH 2.0 در سرویس گیرنده Prysm را به همراه دارد.

برای شفافیت بیشتر، تیم توسعه‌دهنده فهرستی از اقداماتی را که برای راه اندازی شبکه اصلی Eth 2.0 نیاز به تکمیل دارند، منتشر کرده است. این لیست کامل و بدون ویرایش است:

  • حسابرسی امنیتی دوم
  • اجرای استاندارد eth2.0-apis در Prysm برای تعامل‌پذیری کلاینت
  • فراهم‌سازی خروجی های داوطلبانه در Prysm
  • یک UI وب و رابط کاربری جامع برای Prysm
  • فاز آزمایشی و رفع اشکالات مهم قبل از عرضه شبکه اصلی
  • بهبودهای اسلشینگ
  • فرمت محافظت اسلشینگ برای انتقال کلیدها بین کلاینت های eth2
  • همگام سازی ذهنیت ضعیف

بهترین راه برای پیگیری پیشرفت در سه ماه آینده پیروی از لیست بازبینی عمومی تیم توسعه است.

منبع: decrypt.co

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا