ارزهای دیجیتالکیف پول و صرافی ارزهای دیجیتال

آشنایی با کیف پول گواردا (Guarda) و کسب درآمد از آن با استفاده از استیکینگ!

همانطور که در مقاله های پیشین خواندید، راه های زیادی برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که یکی از آنها استیکینگ یا ذخیره ارزهای دیجیتال است. در این مورد کیف پول و پلتفرم های بسیاری وجود دارند که این قابلیت را به کاربران ارائه می دهند. از جمله این کیف پول ها می توان به Guarda Wallet یا کیف پول دیجیتال گواردا یا گاردا اشاره کرد. در این نوشته از فیماچارت به طور کامل نحوه استیک ارزهای دیجیتال در این کیف پول دیجیتال را آموزش می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کیف پول گواردا Guarda Wallet چیست؟

Guarda-Wallet

کیف پول گواردا یک کیف پول Non-custodial است. یعنی این والت اختیاری بر دارایی دیجیتال شما ندارد و کنترل دارایی‌ها، به صورت کامل در اختیار کاربر بوده و کلید خصوصی کاربران در اختیار هیچ شخص و نهاد دیگری قرار نمی‌گیرد. این نوع کیف پول در واقع امنیت بالایی را برای دارایی کاربران فراهم می‌آورد. Guarda Wallet جزو این دسته از کیف پول ها قرار می‌گیرد. این کیف پول از بسیاری کوین ها و توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم – ERC۲۰ – پشتیبانی می‌کند و امکان ذخیره بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در این کیف پول فراهم آماده است. سه کشور امریکا با ۲۴.۲ درصد، روسیه با ۱۲.۳ درصد و ایران با ۴.۹ درصد، بیشترین کاربران این کیف پول را تشکیل می‌دهند. پس این کیف پول یکی والت های محبوب ایرانیان به شمار می‌رود. به همین دلیل در این مقاله به طور کامل نحوه کار، ذخیره رمزارزها و Staking ارزهای دیجیتال در این کیف پول را آموزش خواهیم داد.

تاریخچه کیف پول گواردا

Guarda wallet از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا این کیف پول دیجیتال برای ذخیره اتریوم راه‌اندازی شد. گام بعدی آنها دریافت مجوزهای لازم به منظور تبادل ارزهای دیجیتال با ارزهای فیات همچون دلار و یورو و … بود تا از این پس امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از ارزهای فیات، به این والت دیجیتال اضافه شود. به تدریج والت گواردا رمزارزهای بیشتری را به کیف پول دیجیتال خود اضافه کرد به نحوی که در حال حاضر تقریبا بسیاری ارزهای دیجیتال مشهور بازار در این کیف پول حضور دارند. این کیف پول کار خود را با یک دارایی دیجیتال آغاز کرد و اکنون والت Guarda به صورت آنلاین بر روی مرورگر و سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس و Mac و همچنین در گوشی‌های هوشمند اندروید و IOS قابل دسترسی است. از این جهت کاربران برای استفاده از این کیف پول، کمبودی را حس نخواهند کرد. روند پیشرفت این کیف پول را می‌توان به صورت زیر در نظر گرفت:

  • محلی برای ذخیره اتریوم
  • ارائه ورژن تحت وب کیف پول Guarda
  • ارائه ورژن اندروید و IOS
  • ارائه امکان ایجاد توکن و استیکینگ ارزهای دیجیتال در کیف پول گواردا
  • افزایش امنیت والت Guarda و تبدیل آن به یک کیف پول Non-custodial

این کیف پول به دلیل ویژگی Non-Custodial آن، امنیت بسیاری بالایی را تامین می‌کند. کاربرانی به سادگی می‌توانند از والت گواردا به هدف ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند. Guarda Wallet در واقع یک کیف پول غیرمتمرکز است و با ماهیت حوزه بلاکچین همخوانی دارد. حریم خصوصی کاربران در این کیف پول دیجیتال کاملا محفوظ است و استفاده از این کیف پول احتیاجی به ارائه مدارک شناسایی و احراز هویت ندارد. کنترل دارایی افراد کاملا به دست خود آنهاست و این کیف پول کلید خصوصی افراد را ذخیره نمی‌کند. به ادعای وبسایت آن، کیف پول گواردا هیچ اطلاعاتی را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند و از این جهت حریم خصوصی کاربران کاملا محفوظ است.

تیم مدیریتی و توسعه کیف پول گواردا

پل سوکولوف مدیر ارشد اجرایی و ماریو کارولا مدیر ارشد بازریابی کیف پول Guarda هستند. هر دو مدیر ارشد این کیف پول سابقه کاری در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال داشته‌اند و در سال ۲۰۱۷ به فکر ایجاد این کیف پول همکاری خود را آغار کرده‌اند. دفتر مرکزی این کیف پول در شهر تالینا، پایتخت کشور استونی در قاره اروپا است. از طریق آی‌دی تلگرام زیر امکان ارتباط مستقیم با این دو مدیر اجرایی والت گواردا فراهم است. همچنین کانال رسمی این کیف پول در تلگرام را می‌توانید از لینک زیر دنبال کنید.

آموزش ساخت کیف پول Guarda

کیف پول دیجیتال گواردا محلی برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال، ارسال رمزارزها، استیکینگ ارزهای رمزنگاری شده و خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. از جمله ارزهای دیجیتالی که می‌توان در این ولت ذخیره کرد می‌توان به، بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، BNB، کاردانو،لایت کوین، تتر و … اشاره کرد. در ادامه می‌توانید لیست کامل این ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید:

آموزش نحوه ساخت یک کیف پول جدید در نسخه وب گیف پول گواردا در مطلب زیر به صورت کامل آموزش داده شده‌است. اگر با نحوه ساخت والت Guarda آشنا نیستید به مقاله زیر مراجعه کنید. در این مقاله نحوه استیکینگ ارزهای دیجیتال در این کیف پول آموزش داده می‌شود.

دانلود کیف پول گواردا ( نسخه موبایل)

دانلود کیف پول گواردا (نسخه وب)

دانلود کیف پول گواردا (نسخه دسکتاپ)

دریافت یک رمزارز جدید در کیف پول Guarda

به صورت پیش‌فرض کوین‌های مشهور بازار در کیف پول  گواردا اضافه شده‌اند و نیازی به اضافه کردن آنها نیست. در قسمت جستجوی ارزهای دیجیتال که در تصویر بالا نشان داده شده، به راحتی می‌توانید نماد و یاد نام شبکه هر ارز دیجیتال را جستجو کنید. اگر این ارز دیجیتال در کیف پول وجود داشت، بر روی Receive کلیک کرده و در صفحه سمت راست، آدرس این دارایی دیجیتال شما در کیف پول Guarda را مشاهده خواهید کرد. برای مثال اتریوم را در تصویر زیر نشان داده‌ایم.

حالت بالا برای ارزهای دیجیتالی بود که در کیف پول گواردا از قبل اضافه شده‌اند اما در مورد توکن‌هایی که در این کیف پول حضور ندارند، چطور می‌توان آنها را به کیف پول Guarda اضافه کرد؟ ابتدا باید بدانید توکنی که قصد افزودن آن به کیف پول خود را دارید، بر روی کدام شبکه نوشته شده است. آیا توکن ERC۲۰ بوده و مبتنی بر شبکه اتریوم است یا بر روی شبکه ترون نوشته شده است؟ فرض کنید قصد داریم توکن تتر USDT که در شبکه اتریوم نوشته شده را به کیف پول گواردا اضافه کنیم. ابتدا وارد سایت Etherscan شوید و مطابق تصویر زیر USDT را جستجو کنید:

سپس مطابق تصویر زیر آدرس قرارداد هوشمند این توکن را کپی کنید

مجددا به کیف پول گواردا بازگردید و درستون سمت چپ و در قسمت لیست ارزهای دیجیتال ETH یا Ethereum را جستجو کنید و  بر روی Tokens کلیک کنید.

سپس به انتهای لیست توکن ها بیایید، در انتهای این لیست گزینه Add custom ERC۲۰ را انتخاب کنید.

در نهایت تصویری مطابق تصویر زیر به نمایش می‌آید. آدرس قرارداد هوشمند تتر را که از سایت اتراسکن کپی کرده‌اید را در قسمت مشخص شده وارد کنید. و بر روی گزینه Add Token کلیک کنید.

تتر به کیف پول Guarda شما اضافه شد. حالا به راحتی می‌توانید در قسمت جستجو، USDT را سرچ کنید تا آدرس آن را برای شما نمایش دهد.

همین فرآیند را می‌توانید برای تمامی توکن‌های اتریوم و دیگر شبکه‌ها انجام دهید.

نکته بسیار مهم:

همانطور که قبلا اشاره شد، به محض ایجاد تغییر در کیف پول گواردا ، فایل Backup شما تغییر خواهد کرد. همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، Guarda با یک دایره توپر قرمز رنگ در قسمت Backup and Keys این نکته را یادآوری کرده‌است. لذا باید فایل پشتیبانی جدید را دانلود کنید. توجه داشته باشید که فایل پشتیبانی قدیمی دیگر اعتبار ندارد و برای ورود به کیف پول خود باید از فایل پشتیبانی جدید خود استفاده کنید. برای دانلود فایل پشتیبانی جدید بر روی Backup and Keys کلیک کنید و مطابق تصویر زیر عمل کنید.

بر روی Download backup file کلیک کنید. از این پس این فایل، فایل پشتیبانی شما خواهد بود.

معرفی ورژن‌های دیگر کیف پول Guarda

تا اینجا نحوه کار با نسخه وب کیف پول گواردا را آموختیم. نسخه موبایل، نرم‌افزاری است که بر روی تلفن همراه شما دانلود خواهد شد. نسخه Desktop نرم‌افزاری است که بر روی لپ تاپ و یا کامپیوتر نصب خواهد شد. کار با تمامی این نسخه‌ها مشابه همین آموزشی است که در این مقاله مطالعه کردید. در ادامه این مقاله یکی دیگر از ویژگی‌های و محصولات کیف پول Guarda را آموزش خواهیم داد.

آموزش استیکینگ Staking رمزارزها در کیف پول Guarda

در کیف پول Guarda امکان استیکینگ بسیاری از رمزارزها فراهم آماده است. Staking به فرآیند ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال در یک کیف پول گفته می‌شود. کاربرانی که رمزارزهای خود را استیک می‌کنند در ازای انجام این کار، سود دریافت خواهند کرد. این فرآیند را می‌توان مشابه سپرده‌گذاری در بانک دانست که در ازای این کار از بانک سود دریافت خواهید کرد. لیست ارزهای دیجیتالی که در کیف پول گواردا استیک می‌شوند در زیر مشاهده می‌کنید:

  • EOS
  • Harmony ONE
  • Cosmos Atom
  • Tezos XTZ
  • Cardano ADA
  • Callisto CLO
  • Tron TRX
  • NEO Gas
  • Ontology ONT
  • Komodo KMD

آموزش استیکیتک ارزهای دیجیتال در کیف پول گواردا

مراحل استیکینگ در کیف پول Guarda مشابه هم است. ما برای آموزش این مورد، کاردانو را مثال می‌زنیم. اما تمامی ارزهای دیجیتال به همین شکل، Stake خواهند شد. شبکه کاردانو چند ماه پیش شبکه Shelley خود را ارائه داد. پس از این بروزرسانی شبکه، به منظور Staking رمزارز ADA حتما باید از کیف پول شلی استفاده شود. در ادامه نحوه استیکینگ رمزارز کاردانو را در کیف پول گواردا را آموزش خواهیم داد. ابتدا از لیست ارزهای دیجیتال، رمزارز Cardano را جستجو کنید. همانند تصویر زیر بر روی گزینه Staking  کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Stake کلیک کنید. در صفحه سمت راست، اطلاعات استیکینگ کاردانو نمایش داده می‌شود.

در صفحه سمت راست که در تصویر بالا با کادر قرمزرنگ نمایش داده شده، قسمت From، مربوط به کیف پول شماست که نیازی به تغییر آن نخواهید داشت. در قسمت To، باید استخر مورد نظر خود را انتخاب کنید. اینکه از میان استخرهای موجود، کدامیک را انتخاب کنید جزو بحث این مقاله نبوده و باید در این مورد تحقیق کنید. در هر صورت یکی از استخرها را انتخاب کنید. در نهایت در قسمت Deposit Amount تعداد رمزارز ADA که قصد استیکینگ آن را دارید انتخاب کنید. در شبکه کاردانو حداقل باید ۱۰ رمزارز ADA را استیک کنید. با انتخاب این سه گزینه بر روی گزینه Next کلیک کنید. در مرحله بعد تایید این تراکنش را از شما می‌خواهد. تمامی مقادیر را کنترل کنید و اگر با آن موافقید بر روی Confirm کلیک کنید. تبریک می‌گوییم، شما از این لحظه به بعد استیکینگ ADA را انجام می‌دهید و در ازای آن سود دریافت خواهید کرد. سود این کار نیز به آدرس کاردانو کیف پول گواردا ارسال خواهد شد و نیاز به کار دیگری ندارید.

ماشین حساب محاسبه سود استیکینگ در کیف پول گواردا

برای محاسبه سود ناشی از استیکینگ ارزهای دیجیتال در کیف پول Guarda به سایت اصلی این کیف پول مراجعه کنید. مطابق تصویر زیر از قسمت Services وارد بخش Staking شوید. به تصویر زیر دقت کنید.

staking

با ورود به بخش استیکینگ کیف پول Guarda و در میانه صفحه، بخش ماشین حساب استیکینگ ارزهای دیجیتال این کیف پول را مشاهده می‌کنید. با انتخاب ارز مورد نظر و مقداری که قصد Stake کردن آن را دارید را انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر، در قسمت پایین، سود ماهانه و سالانه را به شما نمایش خواهد داد. از این طریق مقدار کل سودی که از استیک یک رمزارز خاص در کیف پول گواردا دریافت می‌کنید را محاسبه خواهید کرد.

calculator

سخن پایانی‌

در این مقاله سعی شده است تا نحوه کار و ساخت کیف پول گواردا آموزش داده شود. همچنین نحوه استیکینگ Staking ارزهای دیجیتال در والت Guarda را آموزش داده‌ایم. این کیف پول بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و امکان ذخیره بسیاری از رمزارزها مانند اتریوم و بیت کوین و ترون در این والت وجود دارد. در صورتی که هنگام کار کردن با این کیف پول به مشکلی برخوردید حتما در بخش نظرات مشکل خود را مطرح کنید و پاسخ خود را دریافت کنید. کار در حوزه ارزهای دیجیتال فرصت ویژه‌ای است که با ریسک نسبتا بالایی همراه است. لذا سعی کنید حتما با آگاهی کامل وارد این بازار شوید.

 منبع: guarda

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا