فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

اسیلاتور استوکاستیک – چگونه با استوکاستیک سیگنال خرید و فروش بگیریم

اسیلاتور استوکاستیک (Stochastic Oscillator) با نام نوسانگر تصادفی نیز شناخته شده است. این اسیلاتور در اواخر دهه ۵۰ برای اولین بار توسط جرج لین که مدیر مرکز آموزش سرمایه گذاری در واتسکا می باشد، مطرح شده است. اندیکاتور استوکاستیک بر پایه این نظریه بنا شده است که قیمت بسته شدن در زمانی که قیمت سهم رشد می کند، تمایل دارد به سمت بیشترین قیمت در بازه قیمتی روز و زمانی که قیمت سهم افت می کند، به سمت کمترین قیمت در بازه قیمتی روز نزدیک شود.

اسیلاتورها همگی دسته ای از اندیکاتورها هستند. بنابراین یک اسیلاتور یک اندیکاتور است ولی هر اندیکاتوری اسیلاتور نیست. اسیلاتور یا نوسانگر به دسته ای از اندیکاتورها گفته می شود که بین دو محدوده مشخص نوسان میکنند و دارای حدود بالا و پایین هستند. به این دو محدوده اشباع خرید و فروش می گویند. معروف ترین نوسانگر، اندیکاتور RSI است. این نوع اندیکاتورها بین دو محدوده خاص نوسان می کنند و معمولا به عنوان نمایشگر مناطقی شناخته می شوند که خرید ها یا فروش های هیجانی در حال انجام است.

اندیکاتور

اسیلاتور استوکاستیک که با نام نوسانگر تصادفی نیز شهرت دارد یکی از اندیکاتورهای تکنیکالی است که معامله گران در کنار چند اندیکاتور دیگر برای کاهش میزان خطا در معاملات خود استفاده می کنند.

اندیکاتور استوکاستیک Stochastic یک نوسانگر است که سرعت و شتاب حرکت قیمت را به نمایش می گذارد و براین اساس مناطق اشباع خرید و فروش را برای ما مشخص می کند. از این اندیکاتور در همه تایم فریم ها مختلف می توانید استفاده کنید اما معمولا برای بازار بورس ایران، بهترین تایم فریم مورد استفاده، تایم فریم روزانه است.

چگونه از Stochastic سیگنال خرید و فروش بگیریم؟

استوکاستیک وابسته به دامنه است و در محدوده بین صفر تا صد در حال نوسان است. معمولاً اگر این اندیکاتور بالای رقم ۷۵ برود، می تواند به عنوان سقف خرید در نظر گرفته شود.

اگر این اندیکاتور زیر رقم ۲۵ بیاید، می تواند به عنوان کف فروش در نظر گرفته شود. خروج از حیطه های نهایی توسط شاخص ممکن است به معنای نقاط برگشت احتمالی باشد:

اگر نوسانگر تصادفی از بالا محدودۀ سقف خرید را قطع کند نشان دهندۀ موقعیت احتمالی فروش است. اگر نوسانگر تصادفی از پایین کف فروش را قطع کند نشان دهندۀ موقعیت احتمالی خرید است.

قطع شدن اندیکاتور توسط خط صاف شدۀ سیگنال که معمولاً میانگین حرکتی سه دوره ای است، ممکن است به عنوان علامتی از ایجاد یه موقعیت خرید در نظر گرفته شود.

 اگر اندیکاتور، خط سیگنال را از پایین قطع کند نشان دهندۀ استمرار خرید است. اگر اندیکاتور، خط سیگنال را از بالا قعط کند نشان دهندۀ استمرار فروش است. اگر بازه استوکاستیک را روی ۱۴ قرار دهید تقریبا می توانید از این اندیکاتور در کنار سایر اندیکاتورها استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید
    در خصوص نحوه ی استفاده از فیلترها در نرم افزار هم اگه امکان داره در سایت آموزش تصویری قرار بدید. ممنون میشم

  2. فوق العاده عالیه این مطلب که روی سایتتون قرار دادید
    بنده قبلا امتحان کردم و نتیجه فوق العاده ای گرفتم.
    ممنون وسپاسگذارم که به فکر همه هستین برای گرفتن بهترین نتایج و سود بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا