فارکساخبار اقتصاد جهان

اخبار روزانه ارزها، دوشنبه ۳ آذر (۲۳ نوامبر ۲۰۲۰)

دوستان و همراهان عزیز فیماچارت با ما همراه باشید تا اخبار روزانه ارزها را امروز، دوشنبه ۳ آذر ۹۹، در دنیای فارکس با هم بررسی کنیم. برای خواندن مطلب مرتبط با این بازار و مقالات  آموزشی می توانید به این لینک مراجعه کنید.

۱. خبر اول EUR راس ساعت ۱۱:۴۵ مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) که توسط اداره آمار فرانسه منتشر شده است که شرایط کسب و کار در بخش تولید را به تصویر می کشد. از آنجا که بخش تولید بر بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی غالب است، PMI تولید شاخص مهمی برای شرایط تجاری و شرایط کلی اقتصادی در فرانسه است. نتیجه بالای ۵۰ برای یورو صعودی است، در حالی که نتیجه زیر ۵۰ نزولی است.

۲. خبر دوم EUR راس ساعت ۱۲:۰۰ مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) که توسط اقتصاد آلمان منتشر شده است شرایط کسب و کار در بخش تولید را به تصویر می کشد. از آنجا که بخش تولید بر بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی غالب است، PMI تولید شاخص مهمی برای شرایط تجاری و شرایط اقتصادی کلی در آلمان است. به طور معمول، یک نتیجه بالای ۵۰ برای یورو صعودی است، در حالی که یک نتیجه زیر ۵۰ نزولی است.

۳. خبر سوم EUR راس ساعت ۱۲:۳۰ مربوط به گزارش های ترکیبی ماهانه PMI در مورد ساخت و خدمات ، که توسط اقتصاد اروپا منتشر شده است ، براساس تعداد زیادی از مدیران بازرگانی در شرکت های تولیدی و خدماتی بخش خصوصی تهیه می شود. داده ها معمولاً در سومین روز کاری هر ماه منتشر می شوند. هر پاسخ با توجه به اندازه شرکت و سهم آن در کل تولید یا خدمات ارائه شده توسط زیرمجموعه ای که آن شرکت به آن تعلق می گیرد و سنجیده می شود. پاسخ های شرکت های بزرگتر بیشتر از پاسخ های شرکت های کوچک در تعداد شاخص نهایی تأثیر دارد و نتایج با موسسه ارائه شده ارائه می شود، درصدی از پاسخ دهندگان که از ماه قبل بهبود ، وخیم تر یا عدم تغییر را گزارش کرده اند نشان می دهد. از این درصد ها، نمایه ای بدست می آید: سطح ۵۰.۰ سیگنال تغییر از ماه گذشته را نشان نمی دهد، بالای ۵۰ سیگنال افزایش (یا بهبود) را نشان میدهد و نتیجه زیر ۵۰ کاهش (یا انقباض) است.

۴. خبر چهارم GBP راس ساعت ۱۳:۰۰ مربوط به خدمات PMI که توسط موسسه خرید و عرضه Chartered منتشر شده است، شاخصی از وضعیت اقتصادی بخش خدمات انگلستان است. این یک نمای کلی از وضعیت فروش و اشتغال را به تصویر می کشد. شایان به ذکر است که بخش خدمات انگلستان به میزان مثبت یا منفی ، تولید ناخالص داخلی را به اندازه PMI تولید تحت تأثیر قرار نمی دهد. معامله گران خواهان بالاترین میزان آمار ممکن هستند زیرا برای GBP مثبت تلقی می شود. هر آمار بالاتر از ۵۰ سیگنال انبساط را نشان می دهد، در حالی که آمار زیر ۵۰ انقباض را نشان می دهد.

۵. خبر پنجم EUR راس ساعت ۱۶:۴۰ سخنرانی ایزابل شنابل است. وی از ژانویه ۲۰۲۰ عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا است. او قبل از انتصاب به سمت فعلی بانک مرکزی اروپا ، استاد اقتصاد مالی در دانشگاه بن بود.

۶. خبر ششم USD راس ساعت ۱۷:۰۰ مربوط به شاخص فعالیت ملی فدرال شیکاگو (CFNAI)، منتشر شده توسط بانک فدرال رزرو شیکاگو، یک شاخص ماهانه است که برای سنجش کل فعالیت اقتصادی و فشار تورمی مرتبط طراحی شده است.

۷. خبر هفتم USD راس ساعت ۱۸:۱۵ مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) که توسط اقتصاد آمریکا منتشر شده است که شرایط کسب و کار در بخش تولید را به تصویر می کشد. از آنجا که بخش تولید بر بخش عمده ای از تولید ناخالص داخلی کل کشور مسلط است، PMI تولیدی شاخص مهمی برای شرایط تجاری و شرایط کلی اقتصادی در ایالات متحده است. آمار بالای ۵۰ نشان می دهد اقتصاد در حال گسترش است و باعث می شود سرمایه گذاران آن را به عنوان صعودی برای دلار درک کنند، در حالی که نتیجه ای زیر ۵۰ انقباض اقتصادی را نشان می دهد.

۸. خبر هشتم USD راس ساعت ۲۱:۳۰ سخنرانی مری دالی است وی از اول اکتبر ۲۰۱۸ رئیس بانک ذخیره فدرال سانفرانسیسکو شده است. او از سال ۱۹۶۶ در بانک سانفرانسیسکو کار می کرد، که قبلاً مدیر تحقیقات بود. با این انتصاب، او به عضو موثر رأی دادن در کمیته بانک فدرال تبدیل شد.

۹. خبر نهم CAD راس ساعت ۲۲:۳۰ سنخرانی تونی گراول معاون رئیس بانک کانادا است. وی در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۹ منصوب شد. در این سمت، او یکی از دو معاون استاندار مسئول نظارت بر فعالیت های سیستم مالی بانک است و مسئول بخش بازارهای مالی (FMD) است. وی به عنوان عضوی از شورای مدیریت بانک، مسئولیت تصمیم گیری در مورد سیاست های پولی و ثبات سیستم مالی و تعیین جهت استراتژیک بانک را به عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا