ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ETH XRP LTC DASH

بیت کوین (BTC) از پایین ترین سطح خود در مارس سال ۲۰۲۰ بازگشتیبی نظیر داشته و مورد توجه سرمایه گذاران سازمانی قرار گرفته است. اخیرا Rick Rieder، مدیر ارشد BlackRock، گفت که بیت کوین می تواند جایگزین طلا شود زیرا “کارآمدتر از عبور یک کندل طلا است.”

نظراتی مانند اینها نشانه مثبتی است زیرا نشان می دهد که افراد از بیت کوین که به طور فزاینده ای حتی به عنوان طلای دیجیتال در میان سرمایه گذاران سنتی نیز دیده می شود، استقبال می کنند.

گزارش جدید شرکت سرمایه گذاری رمزنگاری Pantera Capital، افزایش اخیر قیمت بیت کوین را به سرویس رمزنگاری جدید PayPal نسبت می دهد. طبق گفته Pantera، داده ها نشان می دهد که PayPal در حال حاضر تقریبا ۷۰٪ از عرضه جدید بیت کوین را خریداری می کند و Cash App مابقی ۳۰٪ آن را که کمبود واقعی عرضه را ایجاد کرده است.

نمودار-بازارداده های بازار رمزنگاری/روزانه. منبع: Coin360

مدت هاست که بازدید کنندگان بیت کوین این دارایی را بسیار بی ثبات توصیف می کنند اما تحقیقات شرکت مدیریت سرمایه گذاری Van Eck نشان می دهد که حدود ۵۱٪ سهام S&P 500 نسبت به بیت کوین به صورت ۹۰ روزه برابر یا بی ثبات هستند.

در صورت شناخته شدن گسترده داده ها، یافته های این چنینی می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به سمت ارزهای رمزپایه جذب کند. سرمایه گذاران اکنون در فکر این هستند که آیا قیمت بیت کوین در هفته آینده به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده و آیا آلتکوین ها این روند را دنبال خواهند کرد؟

بیایید نمودارهای پنج ارز رمزنگاری شده برتر را مطالعه کنیم تا مسیر کمترین مقاومت را تعیین کنیم و سطوح مهم را در صعود و نزول مشخص کنیم.

BTC / USD

بیت کوین (BTC) الگوی Doji را در ۲۱ نوامبر تشکیل داد و امروز به روند نزولی رسید. در یک روند صعودی قوی، اصلاحات معمولاً یک تا سه روز طول می کشد و سپس روند از سر گرفته می شود.

بیت-کویننمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

بازگشت شدید از پایین ترین سطح روزانه نشان می دهد که خریداران در هر قیمت پایین جمع می شوند. اگر اکنون خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱۸،۶۹۵.۷۵ دلار برسانند، صعود به بالاترین حد ممکن امکان پذیر است.

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را به بالاتر از ۲۰،۰۰۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD می تواند شتاب بگیرد و یک رکورد را ایجاد کند.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که از زمان شروع جریان فعلی رالی از سطح ۱۰،۵۰۰ دلار، جفت ارز BTC / USD به طور معنی داری اصلاح نشده است. قیمت از ۸ اکتبر حتی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶،۴۹۳ دلار) بازنگشته است که نشان می دهد رکود خرید وجود داشته است.

اگر جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۱۷،۶۲۹ دلار کاهش یابد، این افت می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه داشته باشد. خریداران احتمالاً نزدیک به این حمایت خرید می کنند زیرا روند همچنان ادامه دارد.

بیت-کویننمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نمودار ۴ ساعته یک واگرایی نزولی را تشکیل داده است که یک علامت منفی است. با این حال، عدم موفقیت فروشنده ها در پایین نگه داشتن قیمت از ۲۰-EMA نشانگر انباشت قوی صعودی در سطوح پایین است.

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند، آزمایش مجدد مقاومت ۱۸،۹۶۵.۷۵ دلار امکان پذیر است.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۱۷،۶۰۰ دلار برسد، احتمال شکستن زیر ۱۷،۲۰۰ دلار افزایش می یابد.

ETH / USD

اتر (ETH) در ۲۰ نوامبر پس از آنکه از مقاومت در ۴۸۸.۱۳۴ دلار بالا رفت، شتاب گرفت. بزرگترین آلتکوین به سرعت پیش رفت و امروز به بالاترین سطح خود در روز ۵۶۱.۲۲۳ دلار رسیده است.

اترنمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

اصلاح در بیت کوین همچنین منجر به سیو سود در جفت ارز ETH / USD در امروز شد اما سایه بلند کندل خرید را در سطوح پایین تر نشان می دهد.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۵۶۱.۲۲۳ دلار برسانند، روند صعودی می تواند با هدف بعدی ۶۲۵ دلار از سر گرفته شود. میانگین متحرک پرنوسان و RSI در منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران کنترل بازار را در دست دارند.

اگر فروشنده ها بتوانند قیمت خود را در پایین ترین سطح امروز با ۵۱۱.۷۶۹ دلار برسانند، این دیدگاه صعودی نفی خواهد شد. چنین حرکتی می تواند فروش تهاجمی را به خود جلب کند و احتمال شکست در زیر حمایت مهم ۴۸۸.۱۳۴ دلار را افزایش دهد.

اترنمودار ۴ ساعته ETH / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران افت قیمت ۲۰-EMA را خریداری کردند. اکنون آنها سعی خواهند کرد قیمت را از بالای مقاومت بالایی بالا ببرند. در صورت موفقیت، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت بالایی پایین بیاید، فروشنده ها سعی می کنند جفت را در زیر ۲۰-EMA بکشانند. در صورت وقوع چنین اتفاقی، کاهش می تواند به حمایت مهم ۴۸۸.۱۳۴ دلار برسد.

XRP / USD

XRP در ۲۱ نوامبر ۴۰.۴۸٪ افزایش یافت. این افزایش شدید نشان می دهد که معامله گران به دلیل FOMO وحشت داشتند. با این حال، وقتی عملکرد ضعیف شروع به افزایش ناگهانی می کند، به طور کلی نشان می دهد که مرحله صعودی در راه است.

ریپلنمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

سطح روانی ۰.۵۰ دلار امروز توجه معامله گران را جلب کرد و قیمت به کمی بالاتر از ۳۸.۲ سطح اصلاح فیبوناچی در ۰.۳۹۳۳۴۴ دلار رسید. سایه بلند روی کندل خرید قدرتمندی را در سطوح پایین نشان می دهد.

اگر این آلتکوین بیش از ۰.۴۶ دلار افزایش یابد، خریداران دوباره با افزایش قیمت به بالای ۰.۵۰ دلار سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت، این رالی می تواند به ۰.۶۰ دلار و سپس به ۰.۷۵ دلار برسد.

گسترش نوسانات در ۲۱ نوامبر و امروز، RSI را به عمق قلمرو اشباع خرید سوق داده است. از این رو، جفت ارز XRP / USD ممکن است قبل از شروع حرکت روند بعدی، به یک دوره سکون وارد شود و برای چند روز تثبیت شود.

اگر فروشنده ها قیمت را زیر ۰.۳۹ دلار بکشانند، این اعتبار نامعتبر خواهد شد، زیرا حمایت بعدی در ۵۰٪ بهبود فیبوناچی با ۰.۳۶۱۷۳۸ دلار است.

ریپلنمودار ۴ ساعته XRP / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خریداران در روند نزولی نزدیک به سطح ۰.۴۰ دلار خرید می کنند اما آنها در تلاشند قیمت را بالاتر از ۰.۴۶ دلار حفظ کنند. این نشان می دهد که معامله گران در رالی های جزئی اقدام به فروش می کنند.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۰.۴۶ دلار برسانند، آزمایش مجدد ۰.۴۹۵۶۶۳ دلار امکان پذیر است. وقفه ای بالاتر از این مقاومت می تواند روند صعودی را از سر بگیرد.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا ۰.۴۶ دلار کاهش یابد، اصلاح عمیق تر به ۲۰-EMA امکان پذیر است.

LTC / USD

لایت کوین (LTC) در یک روند صعودی قوی قرار دارد و خریداران قیمت را در بالای سر مقاومت ۸۴.۳۳۷۴ دلار در ۲۱ نوامبر بالا بردند. با این حال، خریداران نتوانستند روند شکست را حفظ کنند، که پیشنهاد می کند سود در سطوح بالاتر باشد.

لایت-کوین
نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

امروز، فروشنده ها قیمت را به زیر ۸۴.۳۳۷۴ دلار رسانده اند اما دم بلند روی کندل خرید در سطوح پایین تری را نشان می دهد. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۸۴.۳۳۷۴ دلار برسانند و روند شکست را حفظ کنند، جفت ارز LTC / USD می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و به ۱۰۰ دلار برسد.

با این حال، اگر فروشنده ها از مقاومت ۸۴.۳۳۷۴ دلار دفاع کنند، جفت ارز می تواند تا سطح ۳۸.۲٪ اصلاح فیبوناچی در ۷۲.۵۵۲۱ دلار سقوط کند. این حمایت دقیقاً بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۹ دلار) است، از این رو خریداران احتمالاً از این منطقه دفاع می کنند. اگر این فروشنده ها بتوانند قیمت خود را به زیر ۶۷ دلار برسانند، این مزیت به نفع آنها خواهد بود.

لایت-کویننمودار ۴ ساعته LTC / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که پس از آنکه فروشنده ها قیمت را به زیر ۸۴.۳۳۷۴ دلار رساندند، فروش شدت گرفت، اما فروشندگان نتوانستند از شکست زیر ۲۰-EMA سود بگیرند. این جفت ارز از پایین ترین سطح روز گذشته عقب رفته و به مقاومت بالایی رسیده است.

اگر خریداران بتوانند قیمت بالای ۸۴.۳۳۷۴ دلار را حفظ کنند، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود. از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۷۸ دلار برسد، جفت ارز می تواند با میانگین متحرک ساده ۵۰ دلار برابر ۷۵ دلار باشد.

DASH / USD

دش (DASH) در ۲۱ نوامبر صعود کرد و دقیقاً بالاتر از مقاومت ۹۴.۱۸۱۳ دلار بسته شد. خریداران امروز سعی کردند حرکت صعودی را از سر بگیرند اما قیمت از ۹۵.۴۵۴۹ دلار کاهش یافت.

دشنمودار روزانه DASH / USD. منبع: TradingView

این نشان می دهد که عدم حفظ قیمت بالاتر از ۹۴.۱۸۱۳ دلار می تواند باعث سیو سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود.

اولین حمایت از روند نزولی ۳۸.۲۲٪ سطح اصلاح فیبوناچی ۸۲.۷۷۶۱ دلار است. اگر قیمت از این سطح بازگردد، خریداران دوباره با فشار دادن جفت DASH / USD به بالای ۹۵.۴۵۴۹ دلار سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. هدف بعدی در حالت صعودی ۱۰۴ دلار و سپس ۱۱۰ دلار است.

بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت زیر ۸۲.۷۷۶۱ دلار را فرو ببرند، اصلاح عمیق تر برای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۸ دلار) امکان پذیر است.

دش
نمودار ۴ ساعته DASH / USD. منبع: TradingView

این جفت ارز در نمودار ۴ ساعته از ۲۰-EMA بازگشته است. اگر روند بازگشت به بالای ۹۱ دلار برسد، خریداران یک بار دیگر سعی می کنند روند صعودی را با فشار دادن قیمت بالاتر از ۹۵.۴۵۴۹ دلار از سر بگیرند.

از طرف دیگر، اگر جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و فروشنده ها قیمت زیر ۲۰-EMA را فرو ببرند، خریداران سعی می کنند روند نزولی ۵۰-SMA را بگیرند.

اگر آنها موفق به انجام این کار نشوند، جفت ارز می تواند تا ۵۰٪ سطح اصلاح فیبوناچی در ۷۸.۸۵۹۶ دلار سقوط کند و اگر این سطح حمایتی نیز شکسته شود، حمایت بعدی در ۶۱.۸٪ سطح اصلاح فیبوناچی ۷۴.۹۴۱۳ دلار است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا