فارکسآموزش فارکس

چرا باید فارکس کار کنیم؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که اصلا چرا باید در بازار فارکس کار کنیم؟ چه مزیت هایی دارد و چطور می‌توانید در این بازار موفق شوید؟ هدف چیست؟ و چقدر پول به دست می‌آورید؟ در این نوشته به سوالات و ابهامات شما پاسخ می دهیم.

قدم اول متفاوت بودن است!

اگر تصمیم دارید یک حساب واقعی در بازار فارکس باز کرده و به میلیون‌ها تاجر در سراسر دنیا ملحق شوید، تبریک می ‌گوییم! شما اولین قدم را برای متفاوت بودن و پیوستن به باشگاه افراد موفق در سراسر دنیا برداشته‌اید. اما این همه چیز نیست. چرا؟!

شما تصمیم می‌گیرید که با پول خود، سرمایه‌گذاری کرده و سود کنید. این یک خبر برجسته است. اما تصمیم بگیرید در زندگیتان متفاوت شوید. چون بعضی از مردم، پول خود را در بازار فارکس از دست می‌‌دهند. چرا که هدف ندارند، رویا ندارند، برنامه ندارند و بعد، آن‌‌ها هیچ پولی ندارند. واقعا فقیر هستند، ذهنشان ضعیف است. اما لطفا متفاوت باشید. این اولین قدم است. اهداف خود را در بازار فارکس بنویسید. به من بگویید چرا قصد تجارت در بازار فارکس را دارید؟ چرا بازار فارکس را انتخاب کردید؟ سخت است؟ نه، اما لطفا بنویسید. اگر در بسته شود، خدا آن را باز می‌کند. باور کنید.

پس ‌انداز نکنید، سرمایه‌گذاری کنید

پول پس ‌انداز نکنید، آن را سرمایه‌گذاری کنید. تنها یک برنامه برای سرمایه ‌گذاری ۱۰ درصد از درآمد ماهیانه تان در بازار فارکس ایجاد کنید. بعد از تصمیم شما، ما از اولین مرحله عبور کردیم و حالا شما متفاوت هستید. اما گام دوم چیست؟

پولتان را پس‌انداز نکنید، سرمایه‌گذاری کنید. موفقیت یک مقصد نیست، یک مسیر است. لطفا دوباره تکرار کنید که مقصد نیست. لطفا بعد از ۳۰ سال، یک موقعیت را تصور کنید، من نمی‌‌دانم شما چند سالتان هست؟ برای مثال ۶۰ و هیچ پولی در جیبتان نیست. چرا؟ چون شما یک موفقیت یک شبه را می‌خواهید. ممکن است بشود، اما ارزشمند نیست. زیرا راه موفقیت واقعا ساده و دلپذیر، برجسته، شگفت ‌انگیز و نفس‌گیر است. به من بگویید، آیا می‌توانید بدون هیچ ناامیدی، بدون هیچ توقفی، کاری انجام دهید؟ می‌توانید؟ و به موفقیت اعتقاد داشته باشید؟ امکانش هست؟ بله!

موفقیت در تجارت در فارکس

فارکس

اگر می‌ خواهید موفق شوید و بهترین تاجر در سرتاسر دنیا باشید، این برایتان امکان‌پذیر است. سپس لطفا به من بگویید، آیا می ‌توانید ۱۰ درصد از درآمد خود را برای آینده خود، برای موفقیت خود، برای بهترین زندگی خود در آینده پس ‌انداز کنید؟ بله، شما می‌توانید، می‌‌توانید این کار را انجام دهید، فقط این کار را شروع کنید. قدم به قدم، فقط ۱۰ درصد از درآمد خود را در ماه صرفه‌جویی کنید. آن را در بازار سهام یا فارکس سرمایه ‌گذاری کنید. بعد از چند سال، بهترین راه برای ثروتمند شدن است. شاید بعد از ۲ سال، شاید بعد از ۱ سال، شاید بعد از ۵ سال. اما هر چه که هست، یک شبه نیست.

بهترین بروکر را انتخاب کنید

یک کارگزار، دارای چند دارایی به همراه مقررات، پایین‌ترین نرخ توزیع و کمیسیون‌ها، نرخ مبادله و دیگر موارد انتخاب کنید تا کسب ‌و کار بهتری در بازار فارکس داشته باشید. در مرحله سوم، ما یکی از مراحل بسیار حیاتی تجارت فارکس را اجرا خواهیم کرد.

کدام شرکت کارگزارتان در فارکس است؟
دارای قوانین و مقررات است؟
بهترین انتخاب برای شماست؟
شما را حمایت می‌کند که در تجارت بهترین باشید؟
آن‌ها چقدر بزرگ هستند؟
چه دارایی های معاملاتی دارند؟
می ‌توانید آن‌ها را مقایسه کنید؟

اهمیت بروکر برای تجارت در فارکس

بروکر

  1. چون اگر کارگزاری انتخاب کنید که تحت نظارت دولتی نباشد، می‌‌تواند کلاه‌برداری کرده و پول یا سود شما را نپردازد، مهم است که تحت نظارت دولتی باشد.
  2. کارگزاری که کمیسیون‌های بالایی را در دارایی ‌شان برای تجارت در فارکس دریافت کرده، بالاترین نرخ مبادله را بدون پشتیبانی از شما و کمک به شما دریافت می‌کند، قابل‌اعتماد نبوده و منطقی نیست که در این سایت‌ها، حساب باز کنید.
  3. مهم است که آن‌ها بزرگ‌ترین تیم پشتیبانی را داشته تا به راحتی بتوان در آن‌‌ها پول واریز و برداشت کرد، ۲۴ ساعته به مدت ۵ روز در هفته کار کنند. زیرا برخی اوقات، شما باید حساب خود را در شب شارژ کنید، چون حسابتان در خطر است.
  4. برخی از کارگزاران به مشتریان خود بدون ایجاد سپرده و ارتقا سپرده نوعی خوش‌آمد می‌گویند. برای مثال آن‌ها ۱۰۰ دلار بدون هیچ پول نقدی به شما می‌‌دهند، زمانیکه یک حساب باز می‌کنید. آن‌ها نسبت به دیگران منطقی‌ترند، زیرا شما به پول بیشتری دست خواهید یافت.
  5. بسیار مهم است که دامنه کامل دارایی مانند فارکس، شاخص‌ها، فلزات، سهام، ارزهای دیجیتال، کالاهای صنعتی، کشاورزی و بیشتر را تامین کنند. چون اگر جلوتر از آن‌ها باشید، باید پورتفولیوی خود را متنوع کرده و از همه کلاس‌‌های دارایی برای انجام بهترین کار خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید انواع حساب بروکر آی‌تی‌بی و دارایی‌های ارائه شده را بررسی کنید.

در نتیجه، انتخاب یک کارگزار دارای چند دارایی در فارکس برای تجار بسیار حیاتی است.

تجارت در فارکس با پول مجازی

با نسخه دمو شروع کنید تا تجارت در فارکس موفقیت آمیز باشد. چگونه؟ بروکر آی‌تی‌بی بدون گرفتن هیچگونه پولی، برایتان حساب ایجاد می‌کند. این حساب برای شما ایجاد شده تا در بازار واقعی، با پول مجازی تجارت کنید. اگر جدی هستید و واقعا می‌خواهید درآمد قابل‌توجهی را با تجارت در فارکس به دست آورید، با یک حساب آزمایشی شروع کنید، می‌‌توانید بدون اینکه هیچ ریسکی در کار باشد، بخرید، بفروشید، سود یا ضرر کنید. این یک گام مهم برای موفقیت در بازار فارکس است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که با حساب آزمایشی، حداقل به مدت ۲ ماه کار کنید و گرایشات بازار را یاد بگیرید. چراکه شما باید با نحوه خرید، نحوه فروش، نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل و آنالیزها و غیره آشنا باشید. در کنار آن‌‌ها، شروع تجارت در فارکس بدون هیچ تجربه‌ای بسیار خطرناک است. پس یک حساب دمو، به شما بهترین فرصت برای شروع تجارت بدون ریسک در بازار واقعی را می‌دهد. این خیلی ساده است و می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

یادگیری از بهترین‌ها

در فارکس و دیگر بازارهای مالی، قهرمانان و افراد برجسته زیادی با درآمد خارق‌‌العاده‌ هستند. مثل جسی لیورمور، واران بافت، بنجامین گراهام، ری دالیو و غیره. بعضی از آن‌‌ها فوت کرده و برخی دیگر همانند واران و ری زنده هستند. اما همه‌ی آن ‌ها برای موفقیت خود، قوانین زیادی دارند. ما باید قوانین و رازهای آن‌‌ها را بدانیم و در زندگی و تجارت خود از آن‌ها استفاده کنیم. بگذارید مثالی از یک قهرمان برای شما بزنم.

جسی لیورمور

جسی لیورمور٬ یک پسر روستایی که از روستای خود فرار کرد و ثروتمندترین مرد دنیا شد! جسی لیورمور در یک شهر روستایی با قوانین سنتی زندگی می‌کرد. مثل این قانون که پسر باید به پدرش کمک کند و راه او را دنبال کند. اما جسی نمی‌‌توانست این را تحمل کرده و از آن‌جا فرار کرد. زیرا پدرش می‌ خواست او را مجبور به تحصیل در یک مدرسه رسمی کند.

او فرار کرد و به نیویورک رسید. بعد به عنوان یکی از خدمتکاران در بازار سهام در وال استریت شروع به کار کرد. بعد از چند سال، به بازار سهام علاقه‌ مند شد. او هر روز تجارت می‌کرد و همه پولش را از دست می ‌داد، اما حداقل می‌توانست تجارت کردن را یاد بگیرد و راهی برای تبدیل شدن به یک قهرمان پیدا کند. پس از ۵ سال، جسی لیورمور به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد.

او در بازار آینده، بازار سهام تقریبا ۱۰۰ سال پیش تجارت کرد. او استراتژی و قانونی برای معاملات داشت و از آن برای همه آن‌‌ها استفاده کرد. جسی لیورمور در گرایش و روند بازار معامله می‌کرد. این قانون اوست. ما باید درباره تاجران موفق و اسرار آن‌‌ها بدانیم. این یک راه میان‌‌بر برای یادگیری بهترین چیزها از بهترین افراد است.

درس گرفتن از اشتباهات

فارکس

زمانی که شما شروع به خرید و فروش در نسخه دمو و یا حساب حقیقی خود می‌‌کنید، در مورد تجارت در فارکس، نحوه سود کردن، نحوه خاتمه دادن به بازارها، نحوه یافتن بهترین ابزار برای تجارت و غیره، اطلاعی ندارید. لطفا صبور باشید، آروم باشید و فقط این کار را انجام دهید. تجارت را شروع کرده و سرعت شکست خود را به حداکثر برسانید، چرا؟

چون هر چه شما بیشتر در نسخه دمو ضرر کنید، سود بیشتری در تجارت واقعی به دست خواهید آورد. این یک قانون است. شروع تجارت + به حداکثر رساندن سرعت شکست + درس گرفتن از اشتباهات + شروع دوباره تجارت + … + شروع دوباره تجارت = سود کردن

تجارت در فارکس مثل معاملات دیگر در سراسر دنیا، ساده نیست و شما باید همه چیز را در مورد آن یاد بگیرید. شما باید خودتان و راهتان را در بازارها پیدا کنید. پس لطفا از اشتباهات و شکست‌ها نترسید. همه راه‌ها و همه استراتژی‌ها را امتحان کنید، بیشتر سعی و تلاش کنید. به خاطر دارم که وقتی شروع به تجارت در بازار فارکس کردم، دو بار پولم را از دست دادم. بعد از آن، توانستم در بازار فارکس سود کنم و درآمد بیشتری کسب کنم.

بعد از چند ماه، من به بازار سهام پیوستم و با بهترین سهام دنیا، یک پورتفولیو درست کردم. در مرحله اول شکست خوردم، چون در مورد نوسانات بازار، سهام و قوانین چیزی نمی‌دانستم. از خودم پرسیدم چرا؟ چرا پولم را از دست دادم؟ مهم‌ترین قانونی که من آن را نادیده می ‌گیرم، چیست؟

چطور می‌توان موفق شد؟

من اشتباهات خودم را در یک دفترچه یادداشت نوشتم و دوباره شروع کردم به تجارت کردن. در هفته اول ۲۰ % از سرمایه خود را بدست آوردم، اما دوباره اشتباه خودم را تکرار کردم. دوباره پولم را از دست دادم!! !! !! کمی گیج شدم، اما به خودم مسلط شدم و از اشتباهم درس گرفتم. نوشتم:

  1. علیه بازار تجارت نکنید. اگر قیمت هر روز افزایش پیدا کرد و یک روند صعودی داشت، آن را بخرید و صبور باشد.
  2. از اهرم پایین تر استفاده کنید. بالاترین اهرم مالی، حساب تجاری شما را خواهد کشت.
  3. بیش از حد تجارت نکنید. بیش از حد تجارت کردن به این معناست که شما ۱،۰۰۰ بار در روز تجارت می‌کنید و در بازار شرکت می کنید، فقط یک تجارت را انجام دهید و صبر کنید.
  4. نمونه کار های خود را متنوع کنید. در بازارهای مالی، به ویژه بازار فارکس، دارایی ‌ها ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. برای مثال، طلا و داو جونز معمولا علیه یکدیگر هستند. پس شما نباید داو جونز را بخرید و طلاهای خود را بفروشید به این معنی است که شما فقط دو بار داو جونز را خریدید. در کنار آن ‌ها، از تمام پول خود در یک موقعیت، یا یک نماد استفاده نکنید. خطرناک است.

من این قوانین را در دفتر یادداشت خود نوشتم و اگر از قوانینم پیروی کنم، پول به دست آورده و اگر هم نکنم، حرص و طمع، پولم را نابود می‌کند. برای جمع ‌بندی، لطفا از اشتباهات خود نترسید و از آن‌ها درس بگیرید. این بهترین چیزی است که می ‌توانم بهتان بگویم.

استراتژی تجارت در فارکس

یک استراتژی برای کسب‌وکار خود تنظیم کنید. خب، حالا می‌توانید یک استراتژی برای تجارت در فارکس انتخاب کنید. این موضوع خیلی حیاتی است. چرا؟ به شما می گویم. تصور کنید که می‌‌خواهید یک کسب ‌و کار، یک فروشگاه و یا یک شرکت تجاری، راه اندازی کنید. چیزهایی هست که شما باید بدانید؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ محصول شما چیست؟ چگونه می‌خواهید این محصول را بفروشید؟ چرا این محصول را انتخاب کرده اید؟ چه کشور یا منطقه‌ای برای محصول شما مناسب است؟ چه تعداد کارمند، احتیاج دارید؟ و غیره. این ها سوالات واضحی هستند که شما باید از خودتان بپرسید. حالا من از شما می پرسم: استراتژی شما برای تجارت چیست؟ خب، شما نمی دانید منظور من چیست؟

استراتژی تجارت چیست؟

یک استراتژی برای کسب‌وکار خود تنظیم کنید. خب، حالا می‌توانید یک استراتژی برای تجارت در فارکس انتخاب کنید. این موضوع خیلی حیاتی است. چرا؟ بهتان می گویم. تصور کنید که می‌‌خواهید یک کسب ‌و کار، یک فروشگاه و یا یک شرکت تجاری، راه اندازی کنید. چیزهایی هست که شما باید بدانید؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ محصول شما چیست؟ چگونه می‌خواهید این محصول را بفروشید؟ چرا این محصول را انتخاب کرده اید؟ چه کشور یا منطقه‌ای برای محصول شما مناسب است؟ چه تعداد کارمند، احتیاج دارید؟ و غیره. این ها سوالات واضحی هستند که شما باید از خودتان بپرسید. حالا من از شما می پرسم: استراتژی شما برای تجارت چیست؟ خب، شما نمی دانید منظور من چیست؟

۱. شما چه زمانی تجارت می‌ کنید؟ صبح، شب، هر روز، هر هفته، هر ماه

۲. مدت زمان شما برای تجارت چقدر است؟ آیا برای سود بردن در کوتاه ‌مدت مانند دقیقه و ساعت و یا برای سود زیاد در دراز مدت فعالیت و تجارت می‌ کنید؟

۳. چه زمانی یک موقعیت را باز می کنید؟ برای مثال اگر یک آنالیز منطقی داشته باشید، یا نه.

۴. چه زمانی یک موقعیت را می بندید؟ با دلایل مشخص، یا برای ایجاد هیجان.

۵. آیا شما بر روی نمادهای خاص یا کلاس دارایی کار می ‌کنید، یا نه؟

۶. آیا تمام پولتان را برای یک موقعیت مبادله می کنید یا نه؟

۷. چطور تجزیه و تحلیل می کنید؟ با آنالیز و تحلیل فنی، یا آنالیز بنیادی، یا هر دوی آن‌ها

۸. آیا از حد ضرر یا حد سود استفاده می کنید؟ یا نه؟ اگر جواب مثبت است، چطور حد ضرر و حد سود را تنظیم می کنید؟

۹. آیا شما یک نقطه کنترل برای معاملات خود دارید؟ اگر جواب مثبت است.نقطه کنترل شما چیست؟

تجارت در فارکس را شروع کنید

اکنون شما می ‌توانید تجارتتان را مثل حرفه‌ای ‌ها شروع کنید. شما برنامه، تجربه، دانش و مهارت دارید. فقط تجارت در فارکس را شروع کنید. یک حساب واقعی باز کنید و تجارت را شروع کنید. در ابتدا، قلب شما از هیجان، کنجکاوی و عجله پر خواهد شد. آرام باشید، ممکن است بخواهید بازار را کنترل کنید، نوسانات ساعتی را پیش‌بینی کنید، بالاترین و پایین‌ترین نقطه را پیش‌بینی کنید. اما فقط استراتژی خود را دنبال کنید، این مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. یک دلیل برای هر اقدام، خرید، فروش و غیره داشته باشید. صبور باشید. اگر حجم خود را کنترل کنید، هرگز تمام پولتان را از دست نمی‌دهید و بعد از چند ماه شما می‌توانید سود کنید. فقط همین کار را ادامه دهید.

دلسرد نشوید

دلسرد نشوید، شما موفق خواهید شد، فقط به انجام دادن آن ادامه دهید. این امکان ندارد که در تجارت اول، یا تجارت دوم، حتی تجارت سوم، چهارم یا پنجم سود کنید. اما ناامید و دلسرد نشوید. فقط تجارت کنید و به طور مداوم یاد بگیرید و از پول خود محافظت کنید. چون گاهی اوقات، بازار دوست شما است و گاهی اوقات، علیه شما است. اما شما باید با آن دوست باشید. اگر شما به طور مداوم در بازار باشید، ممکن است در طول زمان یک میلیونر باشید، اما به طور مداوم و پیوسته ادامه دهید. بازار بزرگ‌ترین معلم است و به وسیله اشتباهاتتان به شما درس می‌دهد. فقط شروع کنید.

همراهان گرامی فیماچارت امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و به شما در کسب سودهای سرشار از این بازار کمک کند. اگر تازه با فارکس آشنا شدید پیشنهاد می کنیم برای شروع به مقاله جامع ” آموزش فارکس – آموزش کاملا رایگان صفر تا صد فارکس ” مراجعه نمایید.

منبع: itbfx

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا