اخبار گوناگون

۱۰ اشتباه رایج تریدرها در تحلیل تکنیکال فارکس

تسلط بر تحلیل تکنیکال فارکس به ترکیبی از متغیرها نیاز دارد تا کاملاً در جای خود قرار گیرند. اینها شامل کسب مهارت های معاملاتی، مداوم بودن، ساعت ها فداکاری و داشتن ویژگی‌های شخصیتی مناسب است. با این حال، مهمتر از همه، باید از اشتباهات خود بیاموزید. در این راهنما به بررسی رایج‌ترین اشتباهات تحلیلگران فنی می‌پردازیم. برای اینکه در تحلیل تکنیکال فارکس ماهر باشید باید قبل از چیز از ارتکاب به اشتباهات خود بکاهید یا حداقل نسبت به آنها آگاه باشید تا به مرور زمان بتوانید آنها را از بین ببرید.

۱. شیرجه رفتن مستقیم در ترید

همیشه شروع هر کاری با هیجان زیادی همراه است. بسیاری از معامله‌گران تازه کار از انجام اولین ترید خود هیجان زده هستند. بیشتر اوقات، این هیجان به سرعت به خشم یا ناامیدی تبدیل می‌شود. دلیل آن این است که تحلیل تکنیکال فارکس عمدتاً علمی است. این ریاضیات، اقتصاد، امور مالی، آمار و مهمتر از همه، توانایی فرد برای یافتن ارتباطات و تفسیر الگوهای مختلف را با هم ترکیب می کند.

به خاطر داشته باشید که برای اینکه کسی بتواند از ترید پول در بیاورد، شخص دیگری باید در سمت بازنده باشد. تنها راه برای به حداکثر رساندن شانس خود برای قرار گرفتن در گروه اول این است که آمادگی بیشتری نسبت به سایر معامله گران داشته باشید. بقیه چیزها شانس محض است. و شانس یک استراتژی پایدار در تجارت نیست.

تحلیل تکنیکال فارکس

۲. دو برابر کردن پوزیشن پس از ضرر

یک دام رایج این است که بیش از حد به یک راه اندازی معاملاتی وابسته شوید و به آن ادامه دهید، حتی اگر به طور مداوم پول از دست بدهد. به عنوان مثال، یک معامله گر ممکن است سیستمی را در جای دیگری دیده باشد که ثابت شده است و نمی خواهد آن را رها کند. با این حال، ثابت ماندن در یک تنظیم معاملاتی که کار نمی کند، دستور العملی برای فاجعه است.

بنابراین، چگونه متوجه شوید که آیا استراتژی شما کار می‌کند؟ قابل درک است که یک سیستم خوب باید معاملات سودآورتری نسبت به معاملات زیانده ایجاد کند. از طرف دیگر، میزان موفقیت باید بالای ۵۰٪ باشد. قانون ناگفته این است که یک معامله موفق دارای نسبت سود/زیان ۲:۱ یا ۳:۱ است. از طرف دیگر، اگر در سمت برنده و با تقریباً ۶۶ تا ۷۵ درصد معاملات خود هستید، با میانگین بازار مطابقت دارید.

۳. خرد کردن و تغییر بیش از حد

بسیاری از معامله گران از سمت دیگر بام می‌افتند. تصور کنید هفته‌ها را صرف یادگیری در مورد شاخص‌های فنی مختلف کرده‌اید، تجزیه و تحلیل کرده‌اید که کدامیک با هم بهتر کار می‌کنند و آنها را متناسب با نیاز استراتژی خود تنظیم کرده‌اید و بعد شاهد شکست آنها هستید. به سرعت شروع به جستجوی راه‌حل‌ها می‌کنید اما ممکن است ضروری نباشد.

به خاطر داشته باشید که تحلیل تکنیکال فارکس بر اساس رویدادهای خاص بازار به شما سیگنال می‌دهد. با این حال، اگر حرکت به طور چشمگیری تغییر کند، ممکن است دلیل آن خارج از محدوده استراتژی شما باشد. علاوه بر این، تغییرات چشمگیر معمولاً توسط رویدادهای کوتاه مدت یکباره ایجاد می‌شوند. پس از عبور آنها و بازگشت بازار به حالت عادی، استراتژی شما باید مجدداً مطابق انتظار اولیه عمل کند.

۴. ناتوانی در کنترل احساسات

معامله‌گری احساسات شدیدی را برای معامله‌گران ایجاد می‌کند، چه زمانی که برنده باشید و چه زمانی که می‌بازید. برای موفقیت، یک معامله‌گر به یک ذهنیت انعطاف‌پذیر و توانایی دور نگه داشتن احساسات در هر زمان نیاز دارد.

دلیل آن این است که احساسات می‌توانند به طور قابل توجهی بر نحوه تصمیم گیری یک معامله گر تأثیر بگذارند. اغلب وقتی معامله‌گران ضرر قابل توجهی را تجربه می‌کنند، ناامید می‌شوند و بلافاصله طرح معاملاتی خود را کنار می‌گذارند تا به دنبال راه‌هایی برای جبران زیان باشند.

۵. دنبال کردن کورکورانه تنظیمات معاملاتی دیگران

بهترین چیز در مورد تحلیل تکنیکال فارکس این است که قرن‌ها قدمت دارد. مسیر به خوبی پیموده شده است، و شما بدون نیاز به ارتکاب به اشتباه می‌توانید از معامله گران موفق یاد بگیرید و روش‌های آنها را در نظر بگیرید.

با این حال، کورکورانه اعتماد نکنید؛ کپی کردن تنظیمات معاملاتی شما فوراً باعث موفقیت شما می‌شود. درست برعکس – حتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. دلیل آن این است که متغیرهای زیادی وجود دارد که موفقیت یک استراتژی معاملاتی را از پیش تعیین می‌کند.

در حالی که در ظاهر، رویکرد این معامله‌گر دیگر ممکن است با رویکرد شما همخوانی داشته باشد، بسیاری از عوامل متمایزکننده دیگر می‌توانند وارد عمل شوند و اگر آن‌ها را در نظر نگیرید، پول شما را از دست می‌دهند. کپی کردن کورکورانه از رویکرد یک معامله گر دیگر مانند امتحان کردن پیراهن دوستتان است – اندازه ممکن است مال شما باشد، اما مطمئناً کاملاً مناسب شما نخواهد بود.

۶. استفاده از شاخص های خیلی زیاد یا خیلی کم

بسیاری از معامله گران این اشتباه رایج را مرتکب می شوند که تنها بر یک اندیکاتور تکیه می کنند (مثلاً واگرایی میانگین متحرک همگرایی). تکیه بر یک شاخص به این معنی است که شما کاملاً به سیگنال‌های آن وابسته هستید. با این حال، این یک اشتباه پرهزینه است زیرا هیچ شاخصی در تمام زمان‌ها کامل و ۱۰۰٪ دقیق نیست.

تحلیل تکنیکال

از سوی دیگر، برخی از معامله گران فکر می‌کنند که هر چه شاخص‌ها بیشتر باشد، بهتر است. در نتیجه، آنها در نهایت استراتژی‌های معاملاتی خود را با شش یا هفت ابزار فنی تجهیز می‌کنند.

۷. معامله بیش از حد

برخی از معامله گران فعال اغلب فکر می‌کنند که باید همیشه در یک معامله باشند. اگر آنها برای مدتی معامله نکنند، ترس از دست دادن (FOMO) را تجربه می‌کنند و اغلب در تلاش برای جبران آن هستند. در نتیجه، آنها شروع به معامله می‌کنند، حتی زمانی که فرصت‌های سود واضحی را نمی‌بینند.

به خاطر داشته باشید که تجارت مستلزم تحلیل و زمان زیادی برای تکمیل استراتژی تجاری تجاری شما است. حتی زمانی که بازار را تجزیه و تحلیل نمی‌کنید، بلکه صبورانه منتظر می‌مانید، ممکن است تصمیم بهتری نسبت به تجارت فعال بگیرید. برخی از معامله‌گران ممکن است کمتر از سه معامله در سال وارد کنند و همچنان بازدهی معوق داشته باشند.

به عنوان مثال، جسی لیورمور، یکی از پیشگامان معاملات روزانه، می‌گوید که پول با نشستن به دست می‌آید نه معامله. بنابراین، اگر معروف‌ترین معامله‌گر روز این را بگوید، دیگر نیازی به تایید دیگری در مورد اینکه چرا مجبور نیستید همیشه معامله کنید ندارید.

۸. نداشتن استراتژی خروج

ایجاد یک استراتژی معاملاتی تحلیل تکنیکال فارکس مستحکم تنها به انتخاب و ترکیب بهترین اندیکاتورها نیست. همچنین در مورد تعیین اولویت‌ها و اهداف شما است. مهمترین آنها زمان خروج از بازار است.

معامله گرانی که استراتژی خروج ندارند (و تعداد زیادی از آنها وجود دارد) معمولاً قربانی ترس یا طمع می‌شوند. در حالت اول، آن‌ها خیلی زود از بازار خارج می‌شوند و سودهایی را که در صورت ماندن طولانی‌تر می‌ماندند، از دست می‌دهند. از سوی دیگر، معامله‌گران حریص معمولاً پس از کسب سود ناچیز، به موج سواری ادامه می‌دهند تا سودهای بزرگ‌تری کسب کنند تا زمانی که خیلی دیر شود.

همین امر در مورد استراتژی ورود نیز صدق می‌کند. خوشبختانه، تجزیه و تحلیل تکنیکال شاخص‌های زیادی را برای کمک به شما در مسیریابی بهترین نقاط ورود و خروج ارائه می‌دهد. تنها چیزی که باقی می‌ماند تمایل شما به انجام این کار است.

۹. عدم نگهداری یک ژورنال معاملاتی

ژورنال معاملاتی به شما کمک می‌کند تا سابقه فعالیت معاملاتی خود را حفظ کنید. در سفر برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر، اولویت اصلی شما تکرار حرکات برنده خود است در حالی که اشتباهات رایج خود را در گذشته رها کرده و هرگز آنها را تکرار نکنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که یک ژورنال معاملاتی داشته باشید که در آن تاریخچه خود، جزئیات مربوط به یک معامله خاص، احساسی که پس از آن داشتید و هر جزئیات مرتبط دیگری را در آن اضافه کنید.

این امر ضروری است زیرا آنچه را که نمی‌توانید ردیابی کنید، نمی‌توانید بهبود ببخشید و آنچه را که ردیابی نمی‌کنید، بهبود نخواهید داد. به عنوان مثال به ورزش فکر کنید. بوکسورها، فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها – مربیان همیشه ضبط‌هایی از بازی‌های خاص را به آنها نشان می‌دهند تا به بهبود نقاط ضعفشان کمک کنند و در آینده از آنها اجتناب کنند. حتی بازیکنان پوکر در طول مسابقات یادداشت برداری می‌کنند.

در مورد معامله گران فنی نیز همینطور است. ژورنال های معاملاتی به شما دید پرنده‌ای از عملکرد شما می‌دهند. تمام این داده‌هایی که هنگام معامله تولید می‌کنید حاوی هزاران اطلاعات پنهان است که می‌تواند به شما در بهبود در آینده کمک کند.

تحلیل فارکس

۱۰. استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال فارکس در بازارهای مختلف و انتظار نتایج مشابه

برخی از معامله گران فکر می‌کنند که هر استراتژی که با معاملات آتی کار می‌کند، با سهام، اوراق قرضه، فارکس یا موارد دیگر نیز کار خواهد کرد. طبقات مختلف دارایی الزامات و مشخصات متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، اگر در حال معامله سهام بلو چیپ یا اوراق قرضه با کیفیت هستید، احتمالاً نوسانات سنگ بنای استراتژی شما نخواهد بود. از سوی دیگر، اگر ارز یک کشور بسیار ناپایدار یا معاملات آتی و اختیار معامله در حال انقضا را انجام دهید، باید نوسانات قیمتی قابل توجهی را در نظر بگیرید.

همیشه به یاد داشته باشید که تحلیل تکنیکال فارکس بازی احتمالات است و نه مطلق. به همین دلیل است که نباید در استفاده از شاخص‌های فنی در نظر گرفته شده برای یک طبقه دارایی در طبقه دیگر اشتباه کنید.

تأمل در اشتباهات رایج

ترید اولاً حفظ سرمایه و ثانیاً رشد آن است. با این حال، بسیاری از معامله گران با این حقیقت اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس برآوردهای مختلف، بین ۸۰ تا ۹۹ درصد معامله‌گران زیان می‌دهند. برای اینکه در بین ۱ تا ۲۰ درصد باقی مانده قرار بگیرید، باید با انجام تکالیف خود پایه‌های اولیه را بگذارید و جای اشتباهات احتمالی را کاهش دهید. هر معامله گر با استفاده از تحلیل تکنیکال فارکس حداقل یکی از اشتباهات این لیست را مرتکب شده است. اکثریت بیشتر ساخته‌اند.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این اشتباهات رایج آگاهی از آنهاست. فهرستی با رایج‌ترین آنها یک راه عالی برای شروع است. اگر می‌خواهید در بازار موفق شوید، مطمئن شوید که به گسترش دانش خود ادامه می‌دهید. برای یادگیری همین امروز حساب دمو را در بروکر آرون گروپس ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا