ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

کاهش شدید دارایی های بیت کوین در بیتمکس و بیتفینکس!

بیت کوین همچنان به خارج شدن از صرافی های بیتمکس و بیتفینکس ادامه می دهد و همین امر موجب شده تا دارایی های این دو صرافی از اواسط ماه مارس تاکنون تقریبا ۲۰۰,۰۰۰ بیت کوین کاهش یابد.

اگرچه موجودی بیت کوین بعضی از صرافی های ارز دیجیتال در حال کاهش است، اما به نظر می‌رسد که این پلتفرم ها در حال انباشت تتر (USDT) هستند. افزایش علاقه به USDT در بحبوحه چاپ کوین های جدید بسیار زیاد توسط صادر کننده این استیبل کوین به وجود آمده است.

کاهش ۵۰ درصدی بیت کوین های بیتفینکس

جیمسون لوپ (Jameson Lopp) سرمایه گذار بیت کوین و موسس شرکت Casa به کاهش موجودی بیت کوین بیتمکس و بیتفینکس اشاره کرده است. طبق اطلاعات کوین متریکس (Coin Metrics) هر دوی این صرافی ها شاهد خروج چشمگیر بیت کوین طی دو ماه گذشته بوده اند.

ذخیره بیت کوین توسط صرافی ها
ذخیره بیت کوین توسط صرافی ها

مجموع دارایی های بیت کوین بیتمکس و بیتفینکس از تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ تقریبا ۲۰۰,۰۰۰ بیت کوین کاهش یافته است. خلاصه ای از این گزارش به شرح زیر است:

در حال حاضر بیتفینکس ۹۳,۸۰۰ بیت کوین در اختیار دارد که کاهش چشمگیری نسبت به دارایی ۱۹۳,۹۰۰ بیت کوین در تاریخ ۱۳ مارس می‌باشد. موجودی بیت کوین بیتمکس نیز از ۳۱۵,۷۰۰ کوین در تاریخ ۱۳ مارس به ۲۱۶,۰۰۰ کوین کاهش یافته است.

این کاهش چشمگیر در دارایی های بیت کوین پس از روندی می‌باشد که در اوایل ماه آوریل توسط BelnCrypro مشاهده شده بود. در آن زمان، این خبرگزاری، کاهش ۲۵ درصدی بیت کوین در بیتمکس را گزارش داده بود. در حال حاضر، کاهش موجودی بیت کوین بیتمکس و بیتفینکس به ترتیب ۳۲ و ۵۲ درصد می‌باشد.

آیا معامله کنندگان اعتماد خود به بیتمکس و بیتفینکس را از دست داده اند؟

به نظر می‌رسد شروع روند کاهش چشمگیر موجودی بیت کوین این صرافی ها به پنج شنبه سیاه (۱۲ مارس ۲۰۲۰) برمی‌گردد که قیمت بیت کوین به ۳۸۰۰ دلار سقوط کرد. در میان ترس ایجاد شده در آن زمان، موجی از نقدینگی های اجباری در سراسر صرافی های اوراق مشتقه ارز دیجیتال رخ داد، به طوری که معامله کنندگان در صرافی بیتمکس بیشترین ضرر را متحمل شدند.

در نتیجه، دور از ذهن نیست که معامله کنندگان اعتماد خود را به بیتمکس و مخصوصا به حجم لوریج های انجام شده و نقدینگی های چشمگیر اجباری از دست بدهند. از طرف دیگر، کاهش موجودی بیت کوین می‌تواند صرفا به دلیل این باشد که این پلتفرم ها با انجام معاملات بیت کوین با USDT، در صدد کاهش حضور خود در عرصه بیت کوین هستند.

در این بین، شرایط موجودی تتر این صرافی ها برعکس موجودی بیت کوین است. اطلاعات Glassnode نشان می‌دهد که موجودی USDT این صرافی ها در حال رسیدن به رکورد جدیدی است.

دو برابر شدن موجودی تتر صرافی های ارز دیجیتال

با وجود چاپ میلیون ها توکن USDT توسط خرانه داری تتر طی دو ماه گذشته، صرافی های ارز دیجیتال تقاضای خود برای این استیبل کوین محبوب را افزایش داده اند. افزایش چاپ توکن USDT باعث شده است که تتر از لحاظ ارزش بازار به توکن XRP بسیار نزدیک شود.

تتر صرافی های ارز دیجیتال
تتر صرافی های ارز دیجیتال

در روز سه شنبه، تتر دقایقی از توکن XRP پیشی گرفت و به سومین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار تبدیل شد. سپس XRP سریعا جایگاه خود را از USDT پس گرفت، اما با وجود فاصله کمتر از ۲۰۰ میلیون دلاری بین این دو ارز دیجیتال، افزایش اندک موجودی تتر می‌تواند آن را به جایگاه سوم برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا