ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پروژه‌های بلاک چین این بار در خدمت ویروس کرونا!

همه گیری ویروس کرونا سبب حیرت جهانیان شده و در این بین بسیاری در تلاش برای ایجاد واکسن و درمان برای این بیماری هولناک هستند. پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین (blockchain) نیز، پول و قدرت محاسباتی برای تسریع تحقیقات در مورد این بیماری فراهم آورده‌اند.

همان طور که می‌دانید، بلاک چین فناوری زیربنای بیت کوین (bitcoin) و دیگر ارز‌های دیجیتال است.

بلاک چین می‌تواند در مبارزه با کرونا کمک کند

باید گفت که هزینه تحقیقات و مداوای بیماران کرونایی بسیار بالاست و در این شرایط بحرانی که اقتصاد جهانی دچار مشکل شده است، فراهم آوردن منابع برای مبارزه با این بیماری کار دشواری است. هر چند که حکومت‌ها هم در این میان کمک زیادی می‌کنند، اما باز هم منابع برای مقابله با این بیماری کافی نیست.

حتی با وجود سیستم‌های کامپیوتری مدرن در جهان امروز، محققان تنها می‌توانند به پردازش اطلاعات بپردازند. سیستم‌های کامپیوتری سراسر جهان می‌توانند در این راستا کمک کنند و قدرت محاسباتی خود را برای تحقیقات در این زمینه مهیا کنند. در نهایت، چیزی که به دست محققان می‌رسد، داده است و محققان پزشکی باید داده‌های درست و مورد اعتماد در مورد رفتار این بیماری داشته باشند. خوشبختانه، ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که پروژه‌های زیادی بر روی استفاده از داده‌ها به نحوی که حریم خصوصی افراد نقض نشود، کار می‌کنند.

جهان بلاک چین مشارکت‌های زیادی را در زمینه مبارزه با این بیماری انجام داده و در حال فراهم کردن پشتیبانی در تمام جنبه‌های ذکر شده است؛ هر روزه تعدادی پروژه جدید در این فضا ظاهر می‌شود که در تلاش هستند تا باری از دوش ساکنان زمین کم کنند و در این بحران بیماری به آنها کمک کنند.

استفاده ماینر‌ها از قدرت محاسباتی خود برای پیدا کردن درمان کرونا

همه گیری کرونا

قدرت پردازش زیادی برای پیدا کردن درمان کرونا لازم است و اینک کامپیوتر‌های سراسر جهان برای فراهم آوردن این قدرت پردازشی و در اختیار گذاشتن سی پی یو (CPU) و کارت گرافیک خود آماده هستند. دلیل این که سال‌ها طول می‌کشد تا واکسنی ایجاد شود، همین نیاز به قدرت محاسبات و پردازش بالا است که اینک همه کامپیوتر‌های جهان برای فراهم کردن آن متحد شده‌اند و این به ما در پیدا کردن سریع‌تر واکسن و درمان برای کرونا کمک خواهد کرد.

NVIDIA اخیرا در فراخوانی از همه گیمر‌ها خواست که ریگ‌های خود را در راه مبارزه با این بیماری مورد استفاده قرار دهند.

یکی از بزرگ‌ترین اقدامات در این راستا را سازمان CoreWeave انجام داده است که یک سازمان استخراج اتریوم (Ethereum) است و روزانه درآمد زیادی را از این طریق کسب می‌کند. این سازمان قدرت محاسباتی حدود ۶۰۰۰ ماینر خود را به پروژه Folding@Home برای مبارزه با کرونا انتقال داد.

متاسفانه دستگاه‌های اسیک (ASIC) به صورت تخصصی برای استخراج ارز دیجیتال ایجاد شده‌اند و نمی‌توان از قدرت محاسباتی زیاد آنها برای مبارزه با این بیماری استفاده کرد.

همه پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین در حال کمک هستند

این تنها ماینر‌های ارز دیجیتال نیستند که در این میان اقدام به کمک کرده‌اند، بلکه بسیاری از پروژه‌های بلاک چین محور شروع به همکاری کرده‌اند. کاردانو (ADA) یکی از این پروژه‌هاست که از افرادی که به تامین امنیت شبکه آن می‌پردازند، درخواست کرده که قدرت محاسباتی خود را در اختیار تحقیقات کرونا قرار دهند.

تزوس (Tezos) نیز یکی دیگر از این پروژه‌های بلاک چین محور است که به تشویق کاربران برای اختصاص دادن قدرت محاسباتی خود برای تحقیقات کرونا پرداخته و حتی پاداش‌هایی را برای کاربرانی که کمک می‌کنند نیز تعیین کرده است. جامعه این ارز دیجیتال محبوب نیز بخشش‌ها و کمک‌های شایان توجه‌ای در این راستا انجام داده‌ است.

همان طور که قبلا هم گفته شد، فراهم کردن داده برای انجام تحقیقات در زمینه این بیماری بسیار حیاتی است و هر وقت صحبت از فراهم کردن داده می‌شود، فورا حریم خصوصی به ذهن افراد می‌آید که بلاک چین در این راستا نیز کمک می‌کند. امروزه پروژه‌هایی مانند الگوراند (Algorand) به طور اختصاصی به این موضوع پرداخته‌اند.

از لحاظ پشتیبانی مالی، پروژه‌هایی مانند ریپل (ripple) به پیشبرد تحقیقات کمک کرده‌اند. این پروژه در ماه مارس حدود ۱۰۰ هزار دلار را به تحقیقات در زمینه کرونا اهدا کرد. پروژه تامین وجه Gitcoin نیز حدود ۲۵۰ هزار دلار را به پروژه‌های تحقیق در مورد کرونا اهدا کرد.

صرافی‌ها نیز شروع به کمک کرده‌اند

Binance

صرافی‌های ارز دیجیتال هم کمک‌های درخور توجهی در این راستا به عمل آورده‌اند. صرافی‌ها دارای منابع عظیمی هستند و در خلال این بحران شاهد مشارکت صرافی‌هایی مانند هیوبی (Huobi) و بایننس (Binance) در فراهم آوردن کمک برای مبارزه با کرونا بودیم.صرافی HitBTC نیز در این راستا اعلام کرده که قدرت محاسباتی خود را در اختیار پروژه‌های بلاک چینی قرار خواهد داد که به مبارزه با این بحران جهانی می‌پردازند. این صرافی در این راستا با CureCoin مشارکت برقرار کرده که یک پروژه مبتنی بر بلاک چین است و اینک عمده توجه خود را معطوف مبارزه با کرونا کرده است.

علاوه بر این‌ها، در اواخر آوریل بود که صرافی بیت مکس (BitMEX) اعلام کرد که ۲.۵ میلیون دلار کمک را روانه چهار سازمان مبارزه با کرونا خواهد کرد.

وظیفه بقیه در این میان چیست؟

اگر افرادی هستند که توانایی مالی دارند، طبیعتا باید این مسیر را دنبال کنند و به تحقیقات کرونایی کمک کنند. افرادی نیز که چنین توانایی ندارند، می‌توانند قدرت محاسباتی خود را در اختیار این تحقیقات قرار دهند و در این راستا حتی یک لپ تاپ مناسب هم می‌تواند کمک کند.

اگر شما یک تریدر ارز دیجیتال هستید، می‌توانید مقداری از سود خود را به کمک به چنین پروژه‌هایی اختصاص دهید. اگر روزنامه‌نگار و نویسنده فضای بلاک چین هستید، می‌توانید به انتشار اخبار و اطلاعات درست در میان افراد بپردازید. اگر فردی هستید که دنبال‌کنندگان زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارید، درنگ نکنید و بین این افراد و پروژه‌های تحقیقاتی مانند یک پل ارتباطی عمل کنید.

در این روز‌های کرونایی، مراقب خود و عزیزانتان باشید و اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید. شما چه طرفدار بلاک چین باشید و چه نباشید، همگی باید در این بحران نهایت تلاش خود را کرده و به کمک بپردازیم.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا