ارزهای دیجیتالمعرفی ارزهای دیجیتال

معرفی ارز دیجیتال مونرو Monero

Monero) XMR) :
– قیمت : ۶۵.۸۰$
-اوج قیمت : ۴۶۹.۱۹$ به نرخ دلار ۴.۲۳۰تومان در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷
-حجم کل بازار : ۱.۱۵۵.۸۶۰.۰۰۰$
-تسلط به بازار : ۰.۴۳%
– قیمت به بیت کوین : ۱XMR = 0.006747BTC
– تاریخ پیدایش : ۲۰۱۴/۰۴/۱۸

مقدمه
بسیاری از ارزهای رمزنگاری در سالهای اخیر با هدف تقویت حریم خصوصی و ناشناس ماندن ر اه اندازی شده اند. برخی از این ارزهای رمزنگاری اجازه مشاهده عمومی همه معاملات را می دهند ، در حالی که برخی دیگر حریم خصوصی را اختیاری می کنند. و برخی دیگر خصوصیات حریم خصوصی را کاملاً ضمنی نگه دارند.
Cryptocurrency Monero به دلیل ویژگیهای محوریت حفظ حریم شخصی خود ، به محبوبیت و پذیرش بالایی دست یافته است.

مونرو چیست؟
مونرو به عنوان یک جنبش مردمی و بدون بودجه قبلی و بدون بودجه VC ایجاد شد و در آوریل ۲۰۱۴ به عنوان چنگال Bytecoin راه اندازی شد. یک چنگال هنگامی رخ می دهد که یک cryptocurrency اصلی به دو قسمت تقسیم شود تا نسخه دیگری ایجاد شود ، که به دلیل وجود فرمت های منبع آزاد رایج در اکثر طرح های cryptocurrency امکان پذیر است. بیشتر چنگال ها برای رسیدگی به نقص های ارز اصلی و ایجاد گزینه های بهتر تشکیل شده اند.
blockchain مونرو عمداً به صورت مات تنظیم شده است. این اطلاعات معاملات را – مانند هویت ارسال کنندگان و گیرندگان و مقدار هر تراکنش – با پنهان کردن آدرس های مورد استفاده شرکت کنندگان ناشناس می کند.
همراه با ناشناس ماندن ، روند استخراج معدن monero مبتنی بر یک مفهوم برابری گرایی است – این اصل که همه مردم برابر هستند و لیاقت فرصت های برابر دارند. هنگام راه اندازی monero ، توسعه دهندگان آن هیچ گونه سهمی را برای خود حفظ نکردند و برای توسعه بیشتر ارز مجازی از کمک ها و حمایت جامعه استفاده کردند.
مونرو از فرایند معدن پشتیبانی می کند که در آن افراد با پیوستن به استخرهای معدن ، برای فعالیت های خود پاداش می گیرند ، و یا می توانند مونروها را بصورت جداگانه معدن کنند. استخراج مونرو می تواند بر روی یک کامپیوتر استاندارد انجام شود و نیازی به سخت افزار خاصی مانند مدارهای مجتمع ویژه ندارد .

چگونه مونرو حریم شخصی را بهبود می بخشد؟
مونرو نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را با استفاده از مفاهیم امضاهای حلقه و آدرس های مخفی کاهش می دهد.
امضاهای حلقه یک شرکت کننده فرستنده را قادر می سازد هویت خود را از سایر شرکت کنندگان در یک گروه پنهان کند. امضاهای حلقه امضاهای دیجیتالی ناشناس از یک عضو گروه هستند ، اما آنها نشان نمی دهند کدام عضو معامله را امضا کرده است.
برای تولید یک امضای حلقه ، پلت فرم monero از ترکیبی از کلیدهای حساب فرستنده استفاده می کند و آن را با کلیدهای عمومی روی blockchain قرار می دهد ، این باعث می شود تا این ویژگی به صورت منحصر به فرد و خصوصی نیز انجام شود. این امکان پنهان کردن هویت فرستنده را فراهم می آورد ، زیرا محاسبات غیرممکن است که بتوان از کلیدهای اعضای گروه برای تولید امضای پیچیده استفاده کرد.
آدرس های Stealth حریم خصوصی بیشتری را اضافه می کنند ، زیرا این آدرس های تولید شده بصورت تصادفی برای استفاده یکبار برای هر تراکنش از طرف گیرنده ایجاد می شوند. استفاده از این آدرس های مخفی پنهان کردن آدرس مقصد واقعی یک معامله را ممکن می کند و هویت شرکت کننده دریافت کننده را پنهان می کند.
علاوه بر این ، معاملات محرمانه حلقه یا RingCT ، مخفی کردن مبلغ معامله را امکان پذیر می کند. پس از موفقیت در پنهان کردن هویت فرستندگان و گیرنده ها ، عملکرد RingCT در ژانویه سال ۲۰۱۷ معرفی شد و برای کلیه معاملات انجام شده در شبکه monero اجباری است.

تفاوت مونرو با بیت کوین چگونه است؟
بیت کوین ، محبوب ترین cryptocurrency ، روی پروتکل کار می کند که سعی دارد هویت شرکت کننده را با استفاده از آدرس های نام شبه محافظت کند. این نامهای شبه ترکیبی از الفبای و اعداد هستند.
با این حال ، این رویکرد حریم خصوصی محدودی را ارائه می دهد زیرا هم آدرس بیت کوین و هم تراکنش ها روی این صندوقچه ثبت شده است و این دسترسی به دسترسی عمومی است. حتی آدرس های نام مستعار کاملاً خصوصی نیستند. معامله های معدودی که توسط یک شرکت کننده در طی مدت زمان انجام می شود می توانند به همان آدرس مرتبط شوند و این امکان را به شما می دهد تا مردم ، دولت ، خانواده و دوستان بتوانند از روند صاحب آدرس و از این رو هویت وی آگاه شوند.
-یکی دیگر از مزایای مونرو نسبت به بیت کوین ، قابلیت ضد عفونی بودن است ، به این معنی که دو واحد پول می توانند به صورت متقابل جایگزین شوند و هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد.
-تاریخچه معاملات هر بیت کوین در صفحه اصلی ثبت شده است. این امکان را می دهد واحدهای بیت کوین را که ممکن است با وقایع خاصی مانند کلاهبرداری ، قمار یا سرقت در ارتباط باشد ، شناسایی کند و این مسیری را برای مسدود کردن ، تعلیق و یا بستن حسابهایی که دارای چنین واحدهایی هستند هموار می کند.
مونرو با سابقه معامله غیر قابل ردیابی خود ، به شرکت کنندگان شبکه ای بسیار ایمن تر ارائه می دهد که در آن صورت خطر عدم پذیرش واحدهای نگه داشته شده توسط دیگران یا لیست سیاه آنها وجود ندارد.

چالش ها
ویژگی های غیر قابل ردیابی و حفظ حریم خصوصی monero به آنها امکان می دهد تا برای مقاصد نامطمئن و در اماکن مشکوک بازار از جمله مواردی مانند مواد مخدر و قمار مورد استفاده قرار گیرند.
گزارش های اخیر CNBC به پرونده هکرها در ایجاد نرم افزارهای مخرب که کامپیوترها را به ماین مونرو آلوده کرده و آن را به کره شمالی ارسال می کنند ، استناد می کند. در اصل ، monero برای فعالیت های غیرقانونی و جلوگیری از اجرای قانون مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا خارج از کنترل سرمایه بدون ردیابی باقی می ماند.
– محبوبیت مونرو نه تنها به منظور شرکت در فعالیت های غیرقانونی در بازار زیرزمینی ، بلکه همچنین برای افرادی که می خواهند به راحتی بتوانند کالاها و خدمات را بصورت ناشناس بصورت آنلاین بدست آورند ، افزایش یافته است. افرادی که نمی خواهند براساس عادت خرج کردن خود از بازاریابان دیجیتال ، تبلیغات ناخواسته بخرند ، ثروتمندانی که مرتباً مورد هدف مجرمان سایبری قرار می گیرند ، افرادی که اسباب بازیهای جنسی خریداری می کنند و افراد بیمار که ترجیح می دهند داروهای خود را بصورت ناشناس بصورت آنلاین خریداری کنند چند نمونه از کاربران هستند. سکوی حریم خصوصی منحصر به فرد مونرو را به دفتر شفاف بیت کوین ترجیح می دهد.

ارز دیجیتال مونرو

خط پایین
به گزارش CoinMarketCap ، ویژگی های سرشار از حریم خصوصی به مونرو کمک کرده است تا بر اساس سرمایه گذاری در بازار از فوریه ۲۰۱۸ ، به سیزدهمین Cryptocurrency در جهان تبدیل شود. می توان از طریق مبادلات رمزنگاری مهم مانند Kraken ، Poloniex و Bitfinex تجارت مبادله ای انجام داد .

BTSE قراردادهای آتی مونرو را معرفی می کند:
BTSE ، یک نقطه رمزنگاری و صرافی های آتی ، روز پنجشنبه خدمات معاملات معاملات آتی را برای Monero ، یک ارز دیجیتال با محوریت حریم خصوصی ، راه اندازی کرد.
این ابزار جدید به معامله گران این امکان را می دهد که مواضع طولانی و کوتاه روی سکه حفظ حریم خصوصی را بگیرند ، خدماتی که در تعداد معدود ارزهای دیجیتالی موجود است.
جاناتان لئونگ ، مدیر اجرایی BTSE گفت: “ما معتقدیم که حریم خصوصی یکی از مهمترین اصول ارزهای دیجیتال قوی است. در لیست مونرو ، ما امیدواریم که در مورد نیازهای تجاری خود نتوانیم انتخاب بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهیم ، بلکه مکالمه ای را در مورد چگونگی لیست سکه های حفظ حریم خصوصی به روشی مطابق با قوانین تنظیم کنیم.”
ارزهای رمزنگاری مانند مونرو فرصتی فوق العاده برای آزادسازی مالی و شمول مالی در نظر می گیرند. ما احساس می کنیم که نقش ما در اکوسیستم به ما این امکان را می دهد تا ارزیابی های منصفانه از بهترین ها را به دستگاه های دولتی ارائه دهیم
در BitMEX ، مشتق XMR به صورت قرارداد معاملات آتی است و به معامله گران این امکان را می دهد تا درباره ارزش آینده نرخ ارز Monero / Bitcoin (XMR / XBT) حدس بزنند. معامله گران نیازی به مونرو برای تجارت قراردادهای آتی ندارند زیرا تنها به عنوان حاشیه نیاز به بیت کوین است.

فواید
امنیت – علی رغم استفاده مشکوک ، هیچ منکر وعده ای مبنی بر رمزگذاری و ناشناس بودن مونرو وجود ندارد. این قطعاً یکی از بزرگترین عوامل افزایش قیمت های تاریخی و زنده است.
دسترسی – تجارت روزانه هنگامی که دانش بازار ندارید می تواند خطرناک باشد. با این حال ، اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد که تضمین می کند همه اجزای ارائه Monero را توضیح دهید. می توانید مقالات سفید ، نمودار سالانه ، نمودار قیمت ، پیش بینی ۵ ساله و تجزیه و تحلیل دقیق قیمت را پیدا کنید.
زمان معامله – cryptocurrency نوید تراکنش های حیرت انگیز در هر ثانیه سرعت (TPS) 1700 را می دهد.
کیف پول – تعداد زیادی روش وجود دارد که می توانید رمزگذاری خود را از جمله کیف پول های Android و iOS ذخیره کنید.
لیست گره ها – وب سایت رسمی Monero به دست آوردن گره های کامل را آسان می کند و حتی شما را در طی مراحل نیز طی می کند.
برای این رمزنگاری جدید مزایای بسیاری وجود دارد. با این حال ، آیا این همه کافی است که مونرو را به یک سرمایه گذاری خوب تبدیل کند؟

معایب
مشکل در معدن – کارگران معدن جاواسکریپت و کسانی که از سایر الگوریتم های استخراج معدن استفاده می کنند باید احتیاط کنند. مدیران استخر ناسازگار ، استهلاک و عوارض کیف پول همه خطرناک هستند.
اعتماد – برخی از کاشفان مونرو قبلاً با اطلاعات گمراه کننده روبرو شده اند. خطر جدی از پمپ و زباله ها وجود دارد ،
گرفته شده است. فن آوری “و همچنین ارزش هایی که فن آوری آن در نظر دارد نیز مهم هستند. این ارزشهای اصلی راهنمایی شامل امنیت ، حریم خصوصی و عدم تمرکز هستند.
مونرو به دلیل خصوصیات حریم خصوصی و قابلیت ضد عفونی بودن ، نظر منفی مطبوعات به خود را دریافت کرده و آن ها ادعا می کند که به مجرمان امکان پول شویی را می دهد. با این حال ، هواداران مونرو اظهار داشتند که این حرف درست نیست و در رابطه با امکان پول شویی توسط  مونرو کمی اغراق شده است.

تیم اجرایی:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا